• Mongoliet

    Hur lättprovocerade är ni?

    Är detta forumets medlemmar mer lättproverade än genomsnittet? Att vissa anmäler vissa inlägg för eventuella påhopp det går väl att köpa men ni som anmäler trådstarter eftersom ni anser att det är provocerande hur tänker ni?

    Är det provoverande att andra tänker annorlunda än vad ni gör & är uppriktigt nyfiken på hur andra tänker & därför ställer frågan. Om ni inte gillar frågan alls, låt den vara bara.

    Om någon anser att en trådstart är provocerande & Familjeliv då väljer att ta bort den tråden. Hur många trådar blir kvar?

  • Svar på tråden Hur lättprovocerade är ni?
  • Mongoliet

    Läser minst 50 trådar som borde vara provocerande för alla 3-barnsmammor med hund. Orkar ni inte ammäla fler trådar eller är det bara när en trådstart kommer för nära er egen situation som ni måste anmäla den för att den påverkar er? Pinsamma jävlar är ni.

  • cb66

    Det finns så många idioter här inne som gärna vill provocera. Värst är alla runkare som vill att kvinnor skall svara på deras fantasier. Sen har den vanliga trollfabriken som hatar allt och bara vill provocera.

  • BossHoss
    Mongoliet skrev 2018-11-13 07:06:03 följande:

    Är detta forumets medlemmar mer lättproverade än genomsnittet? Att vissa anmäler vissa inlägg för eventuella påhopp det går väl att köpa men ni som anmäler trådstarter eftersom ni anser att det är provocerande hur tänker ni?

    Är det provoverande att andra tänker annorlunda än vad ni gör & är uppriktigt nyfiken på hur andra tänker & därför ställer frågan. Om ni inte gillar frågan alls, låt den vara bara.

    Om någon anser att en trådstart är provocerande & Familjeliv då väljer att ta bort den tråden. Hur många trådar blir kvar?


    De enda inlägg jag anmälde, (orkar inte längre) är uppenbara spam och idiotinlägg, kan även ibland anmäla folk som inte kan diskutera utan när argumenten tar slut eller de inte får som de vill så blir det genast personliga påhopp. Egentligen vet man redan då att man vunnit diskussionen men man blir så less ibland.

    Folk verkar inte förstå att två helt skilda åsikter kan va lika rätt för de olika personerna. Tex du är vänster jag är höger,,,,, OCH vad liksom.... ingen har rätt eller fel, vi ser olika på vissa saker och lika på andra det är oliktänkande som för världen framåt inte att alla är stöpta i samma form
  • Mongoliet
    BossHoss skrev 2018-11-13 09:18:00 följande:

    De enda inlägg jag anmälde, (orkar inte längre) är uppenbara spam och idiotinlägg, kan även ibland anmäla folk som inte kan diskutera utan när argumenten tar slut eller de inte får som de vill så blir det genast personliga påhopp. Egentligen vet man redan då att man vunnit diskussionen men man blir så less ibland.

    Folk verkar inte förstå att två helt skilda åsikter kan va lika rätt för de olika personerna. Tex du är vänster jag är höger,,,,, OCH vad liksom.... ingen har rätt eller fel, vi ser olika på vissa saker och lika på andra det är oliktänkande som för världen framåt inte att alla är stöpta i samma form


    Tänker att ett forum är till för att få höra saker från andra håll & vinklar. Skulle aldrig anmäla någons trådstart. Visst är det många trådar av typ samma sort men & och andra sidan om en ny människa varit med om en ny situation för just denna kan jag köpa ännu en tråd på samma ämne. Inte hela världen ju. Känns som att moderatorerna är lika småbarnsmammsvönliga här som rasistiska på Flashback. Det blir deras agenda som gäller. Synd tycker jag. Tror att småbarnsmammorna kommer att sakna oliktänkande på samma sätt som jag läser att Flashback blivit fattigare när inga vänstermänniskor tillåts skriva där utan att bli avstängda & bannade titt som tätt. Allt blir så renodlat. Kvar på Familjeliv blir den golfande mamman som åker till Thailand varje år, hon som hatar vita män men även alla utlänningar. Det blir humor av allt.
  • BossHoss
    Mongoliet skrev 2018-11-13 09:26:25 följande:
    Tänker att ett forum är till för att få höra saker från andra håll & vinklar. Skulle aldrig anmäla någons trådstart. Visst är det många trådar av typ samma sort men & och andra sidan om en ny människa varit med om en ny situation för just denna kan jag köpa ännu en tråd på samma ämne. Inte hela världen ju. Känns som att moderatorerna är lika småbarnsmammsvönliga här som rasistiska på Flashback. Det blir deras agenda som gäller. Synd tycker jag. Tror att småbarnsmammorna kommer att sakna oliktänkande på samma sätt som jag läser att Flashback blivit fattigare när inga vänstermänniskor tillåts skriva där utan att bli avstängda & bannade titt som tätt. Allt blir så renodlat. Kvar på Familjeliv blir den golfande mamman som åker till Thailand varje år, hon som hatar vita män men även alla utlänningar. Det blir humor av allt.
    Hade gärna sett att de som på flashback sammanfogar trådar eller hänvisar till redan startad tråd.
    De jag tänkte på var sådana som spammar med reklamtrådar om köpa körkort porrsidor osv, eller rena reklamtrådar.

    Hade gärna sett att moderatorerna raderar inlägg som inte hör till diskussionen, finns många både vänster och högermänniskor (just här mer åt vänster på FB mer höger) som går in och sabbar alla trådar med en massa ren skit så de seriösa diskussionerna dör ut, vilket är synd.

    Var mer aktiv både här och på FB för flera år sedan och det har blivit sådan sandlåda nu överlag så det är löjligt, jag har fan fler bra seriösa diskussioner i dörren med fulla personer än vad man har på nätet
  • BossHoss
    Mongoliet skrev 2018-11-13 09:26:25 följande:
    BossHoss skrev 2018-11-13 09:37:28 följande:
    Hade gärna sett att de som på flashback sammanfogar trådar eller hänvisar till redan startad tråd.
    De jag tänkte på var sådana som spammar med reklamtrådar om köpa körkort porrsidor osv, eller rena reklamtrådar.
    Jag hade gärna sett att de gör här som på flaschback och sammanfogar trådar...

    ursäkta för den usla svenskan (som var värre än vanligt)
  • Mandel

    Jag vet knappt hur man blir provocerad eller kränkt.
    Är det något jag inte gillar så skrollar jag bara förbi det. Är det olagligt kan jag väl bemöda mig med att anmäla, men skulle aldrig falla mig in att anmäla saker bara för att jag inte tycker lika dant som någon annan.

    Ibland kan jag roa mig med att svara eller provocera tillbaka, men med åldern har jag lärt mig att inte lägga någon energi på vad någon annan människa som jag inte känner tycker och tänker om mig.
    Tänker i mitt stilla sinne ibland: ja, ja ditt pucko. Var ju synd om dig som inte inser hur korkad du är/framstår...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Meriall

    Jag tror att människor i allmänhet är mkt lättprovocerade och att forumet återspeglar verkligheten. Men det finns ju ett antal svårprovocerade personer här också :)

  • sextiotalist

    Jag har anmält några trådar som direkt strider mot reglerna, körkortstrådarna som dyker upp med jämna mellanrum, trådar med rent rasistiskt innehåll, sedan de som gör nickspekulationer (tydliga) eller avslöjar medlemmars identitet.
    Personliga påhopp bryr jag mig inte om, uppenbarliga trolltrådar inte heller.

  • Mongoliet

    Jag startade en tråd häromdagen om hur mycket sex får kosta i en relation. Om den som puttar in mer i den gemensamma kassan kanske är den som vill ha mer sex. Vart går smärtgränsen per sexande i kronor räknat. Någon som är rädd om sin partner ville tydligen inte facea det dilemmat och anmälde tråden som försvann. Familjeliv tyckte att det var provocerande. Inte ett dugg jämfört med massa annat skir som finns här. All jävla porrreklam är tydligen ok bla. Inte nog med att tråden var ärlig och uppriktig ifrån mig utan den försvann och jag blev avstängd. Fattar nu att moderatorerna är några av småbarnsmammorna som skriver mycket i trådarna & blir så jävla provocerade. Maktmissbruk är det ju men ok, det är ju deras liv så det är väl ok antar jag.

  • flygrl

    Jag e också av typen som sällan anmäler trådar och definitivt aldrig av skälet att dom åsikter som framförs strider mot mina. Tvärtom tycker jag det kan va väldigt intressant att få ta del av åsikter som ligger långt från mina och få chansen ifrågasätta och även ställa frågor till min debattmotståndare.

    Ett exempel: som svart har jag fått känna på rasism och tycker förstås det e vidriga åsikter MEN samtidigt så kan det va intressant få veta mer om hur rasister tänker och varför. Det e enda tillfället där jag kan få ställa klargörande frågor och bemöta dom rasistiska åsikterna och förhoppningsvis kunna få min debattmotståndare att ifrågasätta sina egna åsikter/idéer.

    Så länge samtalet pågår utan hot eller liknande tycker jag det e ok. Problemet e bara att såna trådar regelmässigt anmäls av andra säkert välmenande personer så den möjligheten till ärligt (så gott det nu går) samtal omöjliggörs iom att inläggen eller hela tråden raderas. Synd tycker jag. :/

    Sen förstår jag samtidigt att FL e ett privatägt forum och att dom har rätt sätta upp vissa ramar för va som får diskuteras i forumet och att dom ex. kan ha nolltolerans mot rasism. Men som sagt: det kan va intressant att diskutera också med personer vars åsikter man avskyr i syfte lära sig mer om hur dom tänker och kanske i bästa fall påverka deras åsikter i en vettigare riktning. :)

  • Johan H

    Jag har enbart blivit anmäld av vänster människor och feminister. Känner att denna grupp är de som är mest lättkränkt.

    Jag har fått påhopp och jag hade också kunnat anmäla men jag orkar inte eller rättare sagt jag tar inte åt mig.

    Jag är likadan i verkliga livet. En sa till mig en gång din jävla idiot. Jag tittade på honom och sa lugnt tillbaka var det något mer du ville? Då gick han iväg.

    Förstår inte vitsen varför alla anmäler och är lättkränkta jag orkar inte ens bry mig eller jag tar inte åt mig. Jag riktar min energi på andra saker än ilska och hämnd på andra..

  • Physalis

    Är det inte du som är lättkränkt då?

    Uppenbarligen har du skrivit något som faller utanför vad som är välkommet på det här forumet, annars hade det fått vara kvar även om det anmäls.

    Det är bara att rycka på axlarna och väcka frågan i ett annat forum där de inte är lika strikta.


    Korrekturläser som en kratta
  • Mongoliet
    Physalis skrev 2018-11-14 09:48:22 följande:

    Är det inte du som är lättkränkt då?

    Uppenbarligen har du skrivit något som faller utanför vad som är välkommet på det här forumet, annars hade det fått vara kvar även om det anmäls.

    Det är bara att rycka på axlarna och väcka frågan i ett annat forum där de inte är lika strikta.


    Nej inte alls lättkränkt. Blir bara så förvånad hur något överhuvudtaget kan vara provocerande. Okända människor startar en tråd och undrar något. Tycker nog att nästan allt utom pedofili, rasism mm borde låtas vara. Vill ingen svara så glöms ju tråden bort ändå.
  • Physalis
    Mongoliet skrev 2018-11-14 09:53:25 följande:

    Nej inte alls lättkränkt. Blir bara så förvånad hur något överhuvudtaget kan vara provocerande. Okända människor startar en tråd och undrar något. Tycker nog att nästan allt utom pedofili, rasism mm borde låtas vara. Vill ingen svara så glöms ju tråden bort ändå.


    Håller med dig men eftersom jag själv inte har lust att driva ett eget forum (och bestämma reglerna själv) så är jag nöjd med att följa reglerna på det här istället.

    Jag själv anmäler sällen men en gång blev jag förvånad när jag anmälde en tråd med pedofilvarning och den fick vara kvar. Så det kan vara på det hållet också.
    Korrekturläser som en kratta
  • Mongoliet
    Physalis skrev 2018-11-14 10:05:01 följande:

    Håller med dig men eftersom jag själv inte har lust att driva ett eget forum (och bestämma reglerna själv) så är jag nöjd med att följa reglerna på det här istället.

    Jag själv anmäler sällen men en gång blev jag förvånad när jag anmälde en tråd med pedofilvarning och den fick vara kvar. Så det kan vara på det hållet också.


    Alla moderatorerna var väl ute med sina hundar då.
  • Liberté

    Är soldat i ett Europeiskt land och jag skulle ha svårt för att utföra mitt arbete ifall brydde mig för gemene mans åsikt i diverse frågor de inte har någon som helst koll inom,

    Du kan respektera andras åsikt men det betyder inte att du måste hålla med.
    Att säga emot någon eller säga att de har fel är inte en kränkning för personen.

    Folk har alltid åsikter men saknar de vettig utbildning eller erfarenhet så betyder det ingenting.

    Folket i Sverige har generellt haft det för lätt och enkelt i livet att de slutat ha förmågan att relatera till vad som krävs för att hålla ett land flytande, detta reflekteras i deras åsikter.

  • Johan H

    Jag känner mig väl och vet även ifrån andra personer vilka som är mina starka respektive svaga sidor då jag fått höra det ifrån vänner och bekanta. En egenskap jag vet är att jag är en lyssnande person som försöker förstå andra och håller inte på min rätt. Detta tankesättet präglas även när jag diskuterar på detta forumet. Jag är inte heller lättkränkt och de har funnits tillfälle att anmäla men jag har aldrig gjort de pga jag orkar inte lägga energi. Även i verkliga livet förlåter jag hellre en ta till hämnd eller vill skippa rättvisa genom en polisanmälan. Däremot har jag noterat två sorters människor mer frekvent här.

    1. Besserwisser typer jag har rätt du har fel. Ganska lätt att avslöja dessa individer då du aldrig får medhåll de vill bara lägga fram åsikter. Däremot uppskattar jag de som de här påståendet håller jag med dig om men inte de här de visar på en öppen sund debatt klimat.

    2. De som trollar i var och varannan tråd.

Svar på tråden Hur lättprovocerade är ni?