• Anonym (Sean)

    Kvinnor kan inte ta ett nej

    Jag respekterar nej.
    Flera kvinnor jag haft kontakt med har inte gjort det. Fortsätter tjata, försöker övertyga mig, ifrågasätter.
    Rubbar det er världsbild om en man säger nej?
    Ni dissar mannen, men inte tvärtom?

  • Svar på tråden Kvinnor kan inte ta ett nej
  • Anonym (Hmmmm...)
    Anonym (Anna) skrev 2018-11-15 08:19:12 följande:
    Kom inte nu med ett förnuftigt svar på frågan. Vi håller på att diskutera de 0,0001% av alla våldtäkter som begås av ensamkommande flyktingkvinnor...Tungan ute
    Jag skulle gissa att det aldrig har hänt, så du kan ta bort 1:an.
  • Anonym (Hmmmm...)
    Anonym (C) skrev 2018-11-13 15:06:47 följande:
    Och när kvinnor skriver Män våldtar... osv, påpekar du även då att man inte ska generalisera? Om inte, varför?
    "Män våldtar" betyder att det är män och inte kvinnor som våldtar. testa att gå en språkkurs...
  • Anonym (Hmmmm...)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-11-13 18:09:46 följande:
    Det finns kvinnor som fört in föremål i mannens anal mot hans vilja. Rubricerade som misshandel, hade det varit det omvända hade det rubricerats som våldtäkt.

    Finns kvinnor som dömts sexuella övergrepp enligt dåtidens bedömning men som idag skulle räknas som våldtäkt. Så ja, även kvinnor våldtar även om i betydligt mindre omfattning.

    Sedan beträffande generalisering så är det inte intressant om 100% av de som begått ett visst brott är män om andelen är en väldig minoritet av totala populationen. Så ditt resonemang spricker på alla punkter.
    Inte sant.
  • Anonym (Hmmmm...)
    Anonym (Anna) skrev 2018-11-14 08:29:02 följande:
    Det är flaskt att antalet män ökar på grund av invandringen. Den är relativt jämnt fördelad. Däremot har det alltid fötts mer män i Sverige och fler män har dött tidigt. Nu dör allt färre män i olyckor tidigt vilket gör att vi har fler män. Kolla SCB statistik:
    Män lever också längre numera.
  • Kermit1561
    Anonym (Anna) skrev 2018-11-15 08:03:59 följande:
    Ännu värre är all kvinnor som våldtar andra kvinnor. Det är antagligen den största gruppen av alla. Utvisa alla kvinnor på livstid
    Med tanke på att partnervåld är lika vanligt i lesbiska förhållanden som i andra förhållanden så vore det inte så konstigt om antalet sexuella övergrepp också är rätt lika-
  • Anonym (Jaa)

    Jag är kvinna och kör jämt över min man, eftersom han har svårt att säga nej och är konflikträdd.

    Gissar att jag även våldtagit honom någon gång. Slagit honom gjorde jag även förr men har försökt sluta med det. Häromdagen sa han tydligt nej till fler barn men valde ändå att ligga med mej oskyddad, mitt under ägglossningen, det tolkade jag som att han visst ville ha fler barn. Och när han slutligen inte ville komma inuti mig, utan valde att spruta ner mig totalt, så blev jag jädrans sur :( och försökte samla ihop all sperma och pullade mig själv till orgasm med den. Knappast blir vi ändå gravida nu, men visst finns det en chans ;)

  • Anonym (Hmmmm...)
    Kermit1561 skrev 2018-11-15 09:03:22 följande:
    Med tanke på att partnervåld är lika vanligt i lesbiska förhållanden som i andra förhållanden så vore det inte så konstigt om antalet sexuella övergrepp också är rätt lika-
    Det är lättare för en kvinna att slå en annan kvinna än för en kvinna att våldta en fysiskt starkare man. Kvinnor får dessutom inte ut något sexuellt av detta till skillnad mot manliga våldtäktsmän.
  • Bananböjaren
    Anonym (Anna) skrev 2018-11-15 08:03:59 följande:
    Ännu värre är all kvinnor som våldtar andra kvinnor. Det är antagligen den största gruppen av alla. Utvisa alla kvinnor på livstid
    Nej det tycker jag inte. Mår du psykiskt dåligt?
  • Anonym (Anna)
    Bananböjaren skrev 2018-11-15 12:49:12 följande:
    Nej det tycker jag inte. Mår du psykiskt dåligt?
    Jag var nog lite ironisk...... inte alla bananböjare ....
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Meningslös) skrev 2018-11-13 23:45:19 följande:

    Jag är kvinna & kan ta ett nej!

    Det jag inte kan ta är när man ger dubbla signaler & slösar min tid bara för att är feg & konflikträdd säga NEJ!

    En del är så rädda för säga NEJ rakt ut att de är kapabla slösa någons tid med de mest sjukaste ursäkterna.


    Det här är exakt min erfarenhet också! Man kan ställa den mest raka fråga, t ex ?vill du att jag ska sluta höra av mig?? och få de mest undanflyende och dubbeltydiga svar. Och så får man höra på omvägar att han tycker att man varit efterhängsen fast det egentligen är han som inte vågat ge ett rakt besked.
Svar på tråden Kvinnor kan inte ta ett nej