• Anonym (ts)

    När är rätt tid att skaffa barn?

    Jag och min sambo har varit tillsammans sedan fyra år tillbaka och har ett hus som vi precis har renoverat klart. Min sambo är 31 år och har ett bra jobb med bra lön. Jag är 26 år och har en fast tjänst som jag är studieledig från då jag pluggar på universitet.

    Vi längtar efter barn och funderar på om vi ska försöka skaffa barn under min studietid och att jag fortsätter mina studier eller om vi ska vänta till efter min examen och skaffa barn innan jag börjar jobba?

    Ingen av alternativen känns som ett toppen alternativ, men samtidigt är det kanske aldrig helt rätt tid för att skaffa barn?

  • Svar på tråden När är rätt tid att skaffa barn?
  • Anonym (Ellie)
    Anonym (ts) skrev 2018-11-13 12:20:36 följande:

    Jag och min sambo har varit tillsammans sedan fyra år tillbaka och har ett hus som vi precis har renoverat klart. Min sambo är 31 år och har ett bra jobb med bra lön. Jag är 26 år och har en fast tjänst som jag är studieledig från då jag pluggar på universitet.

    Vi längtar efter barn och funderar på om vi ska försöka skaffa barn under min studietid och att jag fortsätter mina studier eller om vi ska vänta till efter min examen och skaffa barn innan jag börjar jobba?

    Ingen av alternativen känns som ett toppen alternativ, men samtidigt är det kanske aldrig helt rätt tid för att skaffa barn?


    Hur långt har du kvar på studierna? Om det inte är så långt kvar skulle jag försöka bli klar, främst för att få en bättre sgi och kunna vara f-ledig längre.
  • Anonym (Pi)

    Jag hade väntat tills jag visste att jag klarar mig själv. Man vet aldrig vad som kan hända. Självständighet är viktigt för mig.

  • Anonym (L)
    Anonym (Pi) skrev 2018-11-13 14:39:16 följande:

    Jag hade väntat tills jag visste att jag klarar mig själv. Man vet aldrig vad som kan hända. Självständighet är viktigt för mig.