• Tuggben

    Vad kan jag göra med dessa ingredienser?

    Hemma finns massor av detta:

    Blue cheese

    Lagrad hårdost

    Tofu

    Spenat

    Grönkål

    Mozzarella

    Hasselnötter

    Torkad frukt

    Mjölk

    Rysk Yoghurt

    Rödbetor

    Alla tips tas emot! Frukost, middagar eller plockmat?

  • Svar på tråden Vad kan jag göra med dessa ingredienser?
  • GGN

    När jag har lite gott och blandat jag behöver bli av med slänger jag ner det i en form och sen på med äggstanning och in i ugnen.

  • Gryntroll

    Någon form av låda/paj/pudding av grönkål, spenat, hårdost och mozzarellan, tillsammans med äggstanning. 
    Rödbetorna hade jag ungsbakat i ca 1 cm skivor alt halvor och sedan lagt på bluecheese ost och grovhackade hasselnötter.sista minutrarna i ugnen (gärna toppa med lite honung om det finns)

  • GGN
    Gryntroll skrev 2018-11-13 14:32:56 följande:

    Någon form av låda/paj/pudding av grönkål, spenat, hårdost och mozzarellan, tillsammans med äggstanning. 

    Rödbetorna hade jag ungsbakat i ca 1 cm skivor alt halvor och sedan lagt på bluecheese ost och grovhackade hasselnötter.sista minutrarna i ugnen (gärna toppa med lite honung om det finns)


    Håller med om rödbetorna! Prova.
  • Tuggben

    Tack! Det lät väldigt gott, smart med nötterna på också. Kanske går det att göra en smarrig gratäng, smart idé.

  • Fliselisan

    Fräs grönkålen, i med en klyfta vitlök. Kör nötterna i en mixer, blanda i mjölk. Häll över grönkålen, salta och peppra. Servera som sås till pasta, riv ost över, jättegott :)

Svar på tråden Vad kan jag göra med dessa ingredienser?