• Quetzalli

    Startat Letrozol på fel dag

    Hej,

    Jag har fått utskrivet Letrozol och inväntade mensen som började (trodde jag) för en vecka sedan. Den var förvisso väldigt sparsam, men hade ändå mensvärk och rött blod (räckte med trosskydd). På dag tre började jag äta tabletterna och åt dessa i fem dagar och åt sista tabletten igår.

     Men nu till mitt problem...! Igår, alltså samma dag som jag tog sista Letrozoltabletten, så fick jag rejäl mensvärk och började blöda ordentligt. Alltså verkar det som att det jag trott var min mens den sedanste veckan istället var någon sorts kraftig spotting? Så egentligen kanske jag skulle ha räknat gårdagen som mensdag 1 och alltså egentligen börjat äta Letrozol som imorgon ("riktiga" mensdag 3)? Eller? Vad händer om jag har börjat med tabletterna 3-4 dagar för tidigt?!

     Är detta försök helt förstört nu eller vad tror ni? Har försökt få tag i gyn men deras telefonkö var full så har ej kunnat fråga dem.

    Tacksam för alla era gissningar och tankar kring detta!

  • Svar på tråden Startat Letrozol på fel dag
  • Marreh

    Hej!


    Jag har tyvärr inget svar på din fråga, men undrar själv detsamma. 


    Fick du någonsin tag på gyn, hur gick det? :)

  • Quetzalli

    Fick inte tag i gyn, men uppenbarligen fick jag ägglossning ändå, för idag plussade jag!


    Marreh skrev 2018-12-13 15:18:16 följande:

    Hej!

    Jag har tyvärr inget svar på din fråga, men undrar själv detsamma. 

    Fick du någonsin tag på gyn, hur gick det? :)


Svar på tråden Startat Letrozol på fel dag