• Anonym (Utmattad)

    Snälla hjälp, har fått hemorrojder...

    Denna graviditeten har sannerligen varit en utmaning på alla sätt och vis, har verkligen drabbats av allt tänkbart.. Nu är jag i vecka 38 och upptäckte för någon dag sedan att jag fått en yttre hemorrojd, det gör ont och känns som att jag är nödig hela tiden pga att den är där... Måste köpa en salva nu, vilken är bäst mot detta, AC3 Comfort gel eller Xyloproct?

    Undrar också om det kan försvinna av sig själv eller vad gör man? Hur ska jag våga krysta ut barnet sen? :(

  • Svar på tråden Snälla hjälp, har fått hemorrojder...
  • Anonym (Varit där)

    Xyloproct, har jag använt och det har fungerat och hjälpt bra... Det går över men använd salvan så hjälper det snabbare... Fick mest hemorrojder efter förlossningen... Men att föda ut bebisen borde inte vara några problem eftersom hemorrojderna inte sitter i samma hål så de är antagligen inte ivägen för Just bebisen...

  • Anonym (Utmattad)
    Anonym (Varit där) skrev 2018-11-13 21:28:11 följande:

    Xyloproct, har jag använt och det har fungerat och hjälpt bra... Det går över men använd salvan så hjälper det snabbare... Fick mest hemorrojder efter förlossningen... Men att föda ut bebisen borde inte vara några problem eftersom hemorrojderna inte sitter i samma hål så de är antagligen inte ivägen för Just bebisen...


    Okej tack, nä jag tänkte bara om det kan bli värre när man krystar så att säga..
  • Anonym (Utmattad)
    Anonym (U) skrev 2018-11-13 21:57:55 följande:

    Ett tips: fråga på apoteket


    Fråga vad? Man kan använda båda salvorna men ville veta folks erfarenheter vad som har bäst effekt då det inte känns så kul att sätta pengar på två olika salvor för ett sådant här problem plus att jag har ont och behöver få ordentlig lindrig snabbt och helst att problemet försvinner..
  • Anonym (U)
    Anonym (Utmattad) skrev 2018-11-13 22:07:32 följande:

    Fråga vad? Man kan använda båda salvorna men ville veta folks erfarenheter vad som har bäst effekt då det inte känns så kul att sätta pengar på två olika salvor för ett sådant här problem plus att jag har ont och behöver få ordentlig lindrig snabbt och helst att problemet försvinner..


    Ja du frågar såklart vilken de rekommenderar. Betydligt bättre än att fråga här.
  • EpicNurse

    Xyloproct är bäst. Kör både suppar och kräm och köp hem ett litet lager, för jo, dom kommer bli värre under och efter förlossningen pga det ökade trycket neråt.

    Rekommenderar och att badda med alsol på en bomullpad några gånge om dagen.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (Utmattad) skrev 2018-11-13 22:05:51 följande:

    Okej tack, nä jag tänkte bara om det kan bli värre när man krystar så att säga..


    Hmm ja risken finns ju, som sagt jag fick ju väldigt mycke efteråt iaf pga trycket som blir... Men fråga barnmorskan hon borde ju veta och kunna komma ned tips och stilla din oro :)
Svar på tråden Snälla hjälp, har fått hemorrojder...