• Anonym (Först­örd)
    Äldre 14 Nov 01:08
    1232 visningar
    4 svar
    4
    1232

    Jag vill verkligen inte leva så här längre, men jag vågar inte ta steget ?

    Som många andra lever jag i e en otroligt ohälsosam relation men psykisk misshandel dagligen. Jag har inte förstått hur vidrigt illa det är förns för ett par månader sen. Och jag har levt i det i 6 år. Jag har 1 barn ihop med sambon samt så är ja gravid i v.30. Nu kommer dom flesta idiot förklara mig för att jag valt att skaffa barn med honom. MEN om man inte har levt i en liknande sits så kan man aldrig förstå. Jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv att jag äntligen insett hur fruktansvärt illa det egentligen är och iallafall kommit en bit på vägen. Men eftersom jag insett hur illa det är betyder även det att jag mår bara sämre och sämre psykiskt . Det finns ärligt talat dom dagarna jag önskar att jag inte levde längre.. Jag önskar att jag bara kunde ta mitt pick och pack och dra fortare än kvickt men jag kan inte. Jag har 2st bet anmärkningar som går ut 2019-12 vilket innebär att jag inte får någon lägenhet och speciellt inte med tanke på vilken brist det är idag. Jag vet heller ärligt inte hur jag skulle kunna överleva på min föräldrapenning men det kanske finns bidrag man kan söka tills man kan börja jobba igen, jag är inte så insatt . Det enda jag vet är att så fort jag får syn på en ledig lgh så avslutas det med - inga betalningsanmärkningar..

    Så vad kan man göra? Hur kan man stå ut i det här i 1 år till ?

    Soc skulle jag aldrig få för mig att kontakta då jag är livrädd att dom ska ta barnen på något vis.

    Är det någon mer som kommit ur en sådan här sits ?

    Jag kan inte sova längre på nätterna och Jag håller på att bli helt galen. Jag bara känner hur mitt mående sakta men säkert blir sämre och sämre. Och jag känner sådan fruktansvärd avsky mot sambon hur man kan behandla en annan människa så som han faktiskt gör och har gjort under alla år . Samtidigt klandrar jag mig själv hur jag kunde va så naiv och blind och tillåta allt.

  • Svar på tråden Jag vill verkligen inte leva så här längre, men jag vågar inte ta steget ?
  • Anonym (N)
    Äldre 14 Nov 01:35
    #1
    +2

    En jättebra tajming för att utnyttja ditt kontaktnät. Dvs, finns det någon vän som ska provbo med sin partner, jobba utomlands eller liknande som då kan hyra ut sin lägenhet till dig? Har ett landställe att hyra ut över vintern? Dina föräldrar, kan du flytta hem till dem tillfälligt? Någon du känner kanske hyr ut delar av sin bostad?

    I annat fall, jättebra att du kommit fram till detta! Du har ett slutdatum, skulle du inte kunna förbereda så mycket som möjligt under det här året som är kvar om du inte kan flytta på en gång? Dvs spara så mycket pengar du kan, sälja grejer, packa och vips en dag så drar du bara.

  • Anonym (Helen­)
    Äldre 14 Nov 06:14
    #2
    +1

    Jag hade en massa betalningsanmärkningar och ett litet barn med min misshandlar man. Men kom därifrån iallafall. Ringde kvinnojouren och fick komma till akutboende. Och nu har jag fått hjälp med lägenhet.

    Barnet har jag hos mig och socialen är hur snälla som helst.

    Så gör det bara. Ring en kvinnojour!

  • Äldre 16 Nov 06:47
    #3

    Ring runt till alla fastighetsföretag och erbjud dig att betala en deposition på 3 månadshyror. Det gjorde jag när jag sökte lgh efter gymnasiet och det gick bra. Dock fanns det många lediga lgh i det området. Gör vad du kan! Du har ansvar att skydda dina barn. Bra att du sett de destruktiva mönster du lever i! En början.

  • Anonym (T)
    Äldre 16 Nov 07:11
    #4

    De tar inte barnen från dig. Däremot så kommer de reagera på att du låter barnen bo kvar i ett ohälsosamt hem med en psykiskt misshandlande pappa. Så det bästa för er allihopa är att du söker hjälp så fort som möjligt, för barnens skull.

Svar på tråden Jag vill verkligen inte leva så här längre, men jag vågar inte ta steget ?