• Anonym (ledsen)

    Min man behandlar mig så illa ibland

    Är gift med en man som mer och mer behandlar mig illa. Han blir ofta arg för små saker. Jag kan inte ens ta ut mina hundar förens han blir irriterad och ibland väldigt arg. Han säger att det är han som ska gå först och att jag endast behöver spendera tid och uppmärksamhet på hundarna 10% av dagen.

    Han bråkar och tjafsar nästan jämt och ofta handlar det om att jag inte duger, han vill att jag ska springa och passa upp på honom och serva hela tiden. Själv kan han inte ens plocka undan sin tallrik från bordet. 

    När det blir bråk och han blir arg får jag stå ut med att han börjar slåss. Han ger mig örfilar, knuffar och sparkar mig. Han spottar på mig och kallar mig för hora och jävla kärring. Han slår och kastar med saker. Så fort han får hjälpa till lite hemma med att tillexempel diska nån dag blir han arg och irriterad och slår sönder saker.

    Ibland känner jag att jag inte orkar med honom och hans olika krav nå mer. Det var inte såhär jag ville leva mitt vuxna liv med en man som behandlar mig illa som ständigt vill att man ska göra saker för att passa in som den perfekta frun. Känner mig så stressad och värdelös.

    Ville bara skriva av mig.

  • Svar på tråden Min man behandlar mig så illa ibland
  • Anonym (L)
    Anonym (Ante) skrev 2018-11-14 14:00:15 följande:

    Troll.....


    Vad får dig att säga det?

    Helt sannolikt scenario och jag känner till flera liknande fall tyvärr..

    @ TS

    Det enda raka är att sätta sig själv, sina behov och känslor i första rummet när det kommer till sådana mansgrisar. Dina behov innefattar ingen sådan man, eller hur? Tappa inte mer av din värdighet genom att stanna kvar och fortsätta bli trampad på. Iofs förstår du redan att det är det enda rätta att göra. Behöver du stöd och hjälp för att ta steget; be en vän/förälder/kvinnojour om det.
  • Anonym (What?)

    Nu skojar du med os alla eller hur? Eller kommer han från en kultur som har en sådan kvinnosyn? Saudi kanske?

  • Anonym (Kille)

    Tyvärr kan man flytta vad som upplevs som normalt genom stegvis värre och värre psykisk och fysisk misshandel.

    Ta, du behöver lämna den här destruktiva relationen. Bryt rakt av. Och titta inte tillbaka. Du klarar dig mycket bättre utan den där mannen. Ta hjälp av anhöriga eller en kvinnojour i din närhet för att lösa boende o flytt o hundvakt osv rent praktiskt.

  • Anonym (Orolig)

    Han låter som en psykopat han slår dig, kallar dig hora och säger andra saker. Han ska vara i centrum och han bråkar och tjafsar. De ringer många varningsklockor denna killen verkar riktigt sjuk i huvudet.

    Att slå någon eller kalla någon hora de är inte kärlek utan de är psykisk/fysisk misshandel han bedriver. Dra illa kvickt.

  • fornminne

    Det är inte du som är värdelös, det är han. Finns det någon som helst anledning för dig att stanna kvar? Det låter inte så. Snarare låter det som att du borde lämna omgående och aldrig gå tillbaka.

Svar på tråden Min man behandlar mig så illa ibland