• Äldre 14 Nov 14:51
    1294 visningar
    11 svar
    11
    1294

    Vul 7+4, inga hjärtslag

    Hej! Är så otroligt ledsen, tårarna bara rinner. 
    Har sedan tidigare två MA i bagaget och är nu gravid igen. Har gått runt med sån oro över att få missfall att jag blev tvungen att ringa gynmottagningen och dra en vit lögn om att jag fått blödning.

    Läkaren hittade inga hjärtslag på VUL men såg ett foster som såg för litet ut för att vara i vecka 8. Fick ta ett blodprov för att kolla HCG. Ska dit om två dagar för ett nytt prov och sedan återbesök nästa vecka.

    Är det någon som har varit om liknande, isåfall hur gick det för er?

  • Svar på tråden Vul 7+4, inga hjärtslag
  • Anonym (M)
    Äldre 14 Nov 18:13
    #1
    -1

    Kanske karma för att du ringde och ljög...

  • Äldre 14 Nov 18:44
    #2

    Karma? Vilket trams! Om man tror på det kommer man bli besviken!

    Ts Vi såg ett foster och tickande hjärta i v 7 +2 , du kan inte ha blivit gravid senare än du trodde? Tyvärr är det nog bara att vänta.

  • Anonym (Tror?­)
    Äldre 14 Nov 20:44
    #3

    Läkaren SER med diff på några dagar hur långt gången du är med hjälp av storlek på både hinnsäck och foster...

  • Äldre 15 Nov 13:06
    #4

    Beklagar verkligen. Skit i kommentaren om karma, dummaste jag hört. Jag har också haft 2 missfall (1 ma o 1 ofostrig) så tror jag förstår ungefär hur du mår just nu...

    Till sakfrågan. Så här tänker jag: om du är säker på när du hade ägglossning och räknar ägglossning som 2+0, så borde det ha synts hjärtslag i 7+4. Då hade jag räknat det som att det inte gick vägen. Har du däremot lång follikulärfas (sen äglossning) så kan det ju bara vara för tidigt.

    Kram, hoppas på det bästa för dig. 

    p.s: jag fick progesteron (crinone), trombyl (lätt blodförtunnande) och levaxin (pga gränsvärde på sköldkörtelhormonet tsh) den tredje graviditeten som jag är inne i nu. Nu är jag i v 16 och allt verkar gå vägen.

  • Äldre 15 Nov 16:49
    #5
    nuärdetvårtur skrev 2018-11-15 13:06:43 följande:

    Beklagar verkligen. Skit i kommentaren om karma, dummaste jag hört. Jag har också haft 2 missfall (1 ma o 1 ofostrig) så tror jag förstår ungefär hur du mår just nu...

    Till sakfrågan. Så här tänker jag: om du är säker på när du hade ägglossning och räknar ägglossning som 2+0, så borde det ha synts hjärtslag i 7+4. Då hade jag räknat det som att det inte gick vägen. Har du däremot lång follikulärfas (sen äglossning) så kan det ju bara vara för tidigt.

    Kram, hoppas på det bästa för dig. 

    p.s: jag fick progesteron (crinone), trombyl (lätt blodförtunnande) och levaxin (pga gränsvärde på sköldkörtelhormonet tsh) den tredje graviditeten som jag är inne i nu. Nu är jag i v 16 och allt verkar gå vägen.


    Tack för pepp :D

    Fick du det utskrivet efter utredning? 
  • Äldre 15 Nov 17:35
    #6
    Ellendellen skrev 2018-11-15 16:49:35 följande:

    Tack för pepp :D

    Fick du det utskrivet efter utredning? 


    Jag gick bara till en gynekolog faktiskt. Fick allt utan tjat. Skriv pm om du bor i Stockholm så får du läkarens hjälp. Nu hoppas vi såklart att allt går bra och att du inte behöver namnet, men OM.
  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 15 Nov 19:28
    #7

    Hej!

    Jag var på tidigt ultraljud där inget syntes, på vul syntes bara en hinnsäck fast jag trodde att jag var i v10. Ställde in oss på att det skulle bli missfall. Sedan var hcg väldigt högt, så därför skulle jag komma in ganska snabbt igen. Då syntes något mer plus att hinnsäcken hade vuxit till v7+ så då fick vi lite hopp. Dock inget foster. Läkaren menade på att vi kunde ha blivit gravida senare än vad vi trott. När jag sedan fem dagar senare uppsökte akuten för stora blödningar så syntes ett foster i v8+ men tyvärr slutade det ju i ett missfall.

    Så det behöver ju inte synas ännu..men vanligast är naturligtvis att foster syns och har hjärtljud i v7-8

  • Äldre 18 Nov 22:48
    #8

    Enligt min bm så var jag i 6+5 och jag var in på ett vul men man såg bara ett foster och en säck och doktorn gissade på att jag var i 5+5 (som jag trodde) och sen när jag var i 6+3 så gjorde jag ett nytt vul och då såg vi hjärtat slå :)

  • Äldre 20 Nov 20:32
    #9

    Detta var ett missfall, det konstaterades idag. Allt känns så tungt nu. 


    Ska få hem en kallelse för utredning nu så hoppas att det visar något jag kan få hjälp med! 

  • Äldre 20 Nov 22:57
    #10
    Ellendellen skrev 2018-11-20 20:32:16 följande:

    Detta var ett missfall, det konstaterades idag. Allt känns så tungt nu. 

    Ska få hem en kallelse för utredning nu så hoppas att det visar något jag kan få hjälp med! 


    Fan vad tråkigt att höra... så himla orättvist. Bra att ni får utredning. Kram och ta hand om dig! Jag tror (vet såkkart inte) fortfarabde att det blev tredje ggn gillt för mig pga trombylen, googla lite på det när du orkar, är mitt tips <3
  • Äldre 21 Nov 07:51
    #11
    nuärdetvårtur skrev 2018-11-20 22:57:19 följande:
    Fan vad tråkigt att höra... så himla orättvist. Bra att ni får utredning. Kram och ta hand om dig! Jag tror (vet såkkart inte) fortfarabde att det blev tredje ggn gillt för mig pga trombylen, googla lite på det när du orkar, är mitt tips <3
    Tack!

    Jag har googlat en del om det och det låter ju som att det hjälp många. När jag får träffa en läkare i samband med utredning ska ta upp det
Svar på tråden Vul 7+4, inga hjärtslag