• Äldre 14 Nov 15:36
    1504 visningar
    7 svar
    7
    1504

    Behöver ärliga svar

    Hej! nu är det så att min tjej har dumpat mig efter två år tillsammans då tyckte hon att vi inte längre passar varandra och hon har inte känslor för mig och har knullat nån annan dessutom :,( medan jag sa att jag älskar henne och gjorde vad som helst men hon drog ändå :/ 

    Jag hade hunnit lära känna hela hennes släktingar och massa vänner. Nu efter 2 veckor så vill jag skaffa Tinder eftersom jag gillar inte va ensam men jag personligen är väldig osocialt och har så dåligt självförtroende även innan jag träffade mitt ex och nu är det ännu värre.

    Jag är tveksam att skaffa Tinder för jag vill inte att mitt ex och hennes vänner och familj sitter och skrattar åt mig att vilken desperat ful kåt unge, eftersom vi bor i en liten stan så är det möjligt också att mötas då och då. jag vet att man inte ska bry sig om vad andra säger men jag gör det ändå. Vill fråga er hur hade ni känt om ni var i min plats eller mitt ex plats?

  • Svar på tråden Behöver ärliga svar
  • Anonym (A)
    Äldre 14 Nov 16:04
    #1

    Om dom ser dig på Tinder så har ju dom också Tinder. För övrigt är det inget konstigt att vara med på dejtingsidor/appar idag, det är supervanligt.

  • Anonym (Anna)
    Äldre 14 Nov 16:37
    #2

    De flesta singlar idag har väl Tinder? Tycker inte att du ska skämmas över det och bry dig inte om ditt ex. Tror knappast att hon sitter och skrattar åt dig (varför skulle hon göra det?) Och om hon mot förmodan skulle göra det är det ju bara ett tecken på att hon inte gått vidare. Hoppas du hittar någon ny trevlig dejt, lycka till!

  • Anonym (HH)
    Äldre 14 Nov 17:05
    #3

    Jag har sett mitt ex på dejtingsidor och önskar verkligen att han kan hitta nån. Mitt initiativ att göra slut. Det enda jag kan tycka är lite små komiskt är vad han skriver i presentationen då det känns mer som att han skriver på ett sätt för att det är normen och inte för att det är sån han är.

    Vad ditt ex och hennes familj tänker och tycker kvittar. Det säger mer om vilka personer de är än vad det säger om dig.

  • Anonym (Cissi­)
    Äldre 14 Nov 17:17
    #4

    Vänta en månad i alla fall, lite som ett bevis på att du faktiskt menade vad du sa till henne och inte dyker upp så pass snart på tinder... Inte för att det egentligen spelar någon roll, ditt liv är ditt men med tanke på din trådstart så försök hålla ut lite till.

    Jag använde mer anonyma sätt, bland annat jodel just för att undvika tinder och att alla kan se en där. Det var jag som gjorde slut och ville såra mitt x så lite som möjligt och väntade 3-4 månader med tinder. När jag sen dök upp på tinder så såg alla hans vänner det inom två dagar och sa det till honom. Jag är verkligen glad att jag väntade för jag vet att det var jobbigt för honom. Men du är på den andra sidan i det här. Jag säger inte att nån behöver vänta så länge som jag.

  • Anonym (Anony­mm)
    Äldre 14 Nov 17:28
    #5

    Tråkigt att hon gjorde så mot dig. Ingen snäll tjej alla det där. Utnyttjade kanske att du var för snäll med och lite blyg. Tragiskt. Men iallafall. Försök att inte tänk vad andra ska tycka om dig. Tinder är en dejting sida. Hon har legat runt redan så du har inga som helst anledningar att ens bry dig om vad hon tycker om det. Visa framfötterna istället, gör vad du själv vill och känner och försök stå på dig. Jag vet hur det är att vara blyg och vara tystlåten. Men jobbar du mot det lite i taget så kommer det bli bättre. Det fixar du. tänk på ditt eget värde. Du är lika värdefull som alla andra. Ingen skillnad alls. Alla betyder lika mycket. Du får göra precis vad du vill och känner själv. Skulle någon döma dig är dom ändå inget att ha. Du vet ju hur du är som person. Antagligen ingen som ligger runt hur som helst. Så om någon skulle yttra sig om det känner de inte dig. Men de som gör det vet det.

  • Äldre 14 Nov 17:30
    #6
    Anonym (HH) skrev 2018-11-14 17:05:06 följande:

    Jag har sett mitt ex på dejtingsidor och önskar verkligen att han kan hitta nån. Mitt initiativ att göra slut. Det enda jag kan tycka är lite små komiskt är vad han skriver i presentationen då det känns mer som att han skriver på ett sätt för att det är normen och inte för att det är sån han är.

    Vad ditt ex och hennes familj tänker och tycker kvittar. Det säger mer om vilka personer de är än vad det säger om dig.


    Det är också en annan anledning till min tvekan, jag vill inte att hon tycker synd om mig heller och hoppas på att jag hittar nån på Tinder, det är lite pinsamt tycker jag. Tror att de flesta håller med att det är lite svårare för en kille att hitta en tjej än en tjej att hitta kille. Jag vill inte att hon tror att jag hittade inga på kroger och nu letar jag desperat på dejtningsajter.
  • Anonym (HH)
    Äldre 14 Nov 20:57
    #7
    rezareza skrev 2018-11-14 17:30:40 följande:

    Det är också en annan anledning till min tvekan, jag vill inte att hon tycker synd om mig heller och hoppas på att jag hittar nån på Tinder, det är lite pinsamt tycker jag. Tror att de flesta håller med att det är lite svårare för en kille att hitta en tjej än en tjej att hitta kille. Jag vill inte att hon tror att jag hittade inga på kroger och nu letar jag desperat på dejtningsajter.


    Tror inte att dem tankarna går i hennes huvud. Så gott som alla använder dejtingsidor idag för att träffa någon. Jag tycker heller inte synd om mitt ex utan hoppas att han hittar nån för att han förtjänar det. Han är en fantastisk bra kille, tråkigt nog en kille många tjejer ser förbi, och han förtjänar en tjej som passar honom.

    Känner du dig redo så ge dig ut och ignorera de negativa tankarna.
Svar på tråden Behöver ärliga svar