• Anonym (Ja)
    Äldre 14 Nov 18:19
    6157 visningar
    51 svar
    51
    6157

    Kommer jag att få sparken??

    Jag är en väldigt osäker och blyg person, vågar knappt prata med mina kollegor. Nu ikväll är de på AW men jag har dragit en nödlögn om att jag är upptagen på annat håll. Vågade inte följa med. Kommer de att sparka mig pga detta? Mår jättedåligt just nu!

  • Svar på tråden Kommer jag att få sparken??
  • Äldre 14 Nov 18:20
    #1

    Va? Sparken? Berätta hur du tänker... för det låter vansinnigt om du ens tror det.

  • Anonym (Ja) Trådstartaren
    Äldre 14 Nov 18:26
    #2
    Salmiakk skrev 2018-11-14 18:20:22 följande:

    Va? Sparken? Berätta hur du tänker... för det låter vansinnigt om du ens tror det.


    Ja, de kanske tror att jag hatar dem, inte trivs. De ogillar säkert mig för att jag inte pratar med dem. Man måste väl vara social?
  • Tiina8­7
    Äldre 14 Nov 18:36
    #3

    Man får inte sparken för att man inte blir med på en AW. Alla vill inte umgås med kollegor privat och har inte utbyte att att vara med på diverse AW och det accepteras av en bra arbetsgivare.

  • Anonym (Ja) Trådstartaren
    Äldre 14 Nov 18:43
    #4
    Tiina87 skrev 2018-11-14 18:36:53 följande:

    Man får inte sparken för att man inte blir med på en AW. Alla vill inte umgås med kollegor privat och har inte utbyte att att vara med på diverse AW och det accepteras av en bra arbetsgivare.


    Ok, jag tänker dock att de kommer sparka mig... grät på vägen hem. Hatar mig själv ibland!
  • Anonym (Intro­vert)
    Äldre 14 Nov 18:53
    #5
    Anonym (Ja) skrev 2018-11-14 18:43:27 följande:

    Ok, jag tänker dock att de kommer sparka mig... grät på vägen hem. Hatar mig själv ibland!


    Man får inte sparken för att man är introvert, men om det går ut över arbetet, exempelvis att man har svårt att samarbeta, inte vågar fråga, inte säger till om man gjort fel och så vidare så så kan det bli ett problem.

    Jag är inte heller social, men klarar av att hålla mig professionell och hanterar de kontakter jag måste ha för jobbets skull med öppenhet och ett trevligt sätt. Men jag umgås inte med kollegorna utanför arbetstid mot min vilja, det är inte ett måste. Jag har gått med på lite olika aktiviteter som jobbet anordnat, men mat och dryck efter jobbet är inget som lockar.
  • Anonym (Ja) Trådstartaren
    Äldre 14 Nov 19:00
    #6
    Anonym (Introvert) skrev 2018-11-14 18:53:38 följande:

    Man får inte sparken för att man är introvert, men om det går ut över arbetet, exempelvis att man har svårt att samarbeta, inte vågar fråga, inte säger till om man gjort fel och så vidare så så kan det bli ett problem.

    Jag är inte heller social, men klarar av att hålla mig professionell och hanterar de kontakter jag måste ha för jobbets skull med öppenhet och ett trevligt sätt. Men jag umgås inte med kollegorna utanför arbetstid mot min vilja, det är inte ett måste. Jag har gått med på lite olika aktiviteter som jobbet anordnat, men mat och dryck efter jobbet är inget som lockar.


    Kanske inte, jag väntar bara på att få sparken. Förstå hur mycket de pratar om mig!! Den där konstiga tysta äckliga människan...
  • Anonym (A)
    Äldre 14 Nov 19:12
    #7

    Är du provanställd eller har du fast tjänst? Är du provanställd kan det sociala eventuellt vara en faktor för fortsatt anställning. Annars spelar det ingen roll!

    Sluta genast att kalla dig själv konstg och äcklig. Alla behöver inte vara jättesociala och pratglada.

    Vill du jobba med din blyghet och känner att det är ett stort problem för dig själv, kolla om det går att få hjälp på längre sikt. Kanske kbt

  • Anonym (Ja) Trådstartaren
    Äldre 14 Nov 19:49
    #8
    Anonym (A) skrev 2018-11-14 19:12:03 följande:

    Är du provanställd eller har du fast tjänst? Är du provanställd kan det sociala eventuellt vara en faktor för fortsatt anställning. Annars spelar det ingen roll!

    Sluta genast att kalla dig själv konstg och äcklig. Alla behöver inte vara jättesociala och pratglada.

    Vill du jobba med din blyghet och känner att det är ett stort problem för dig själv, kolla om det går att få hjälp på längre sikt. Kanske kbt


    Provanställd, så antar att jag är körd. Varit hos en terapeut som sa att jag har obefintlig självkänsla. Men har inte råd att gå i terapi
  • Äldre 14 Nov 19:54
    #9

    Om man skulle få sparken för att man inte hänger med på aw skulle jag fått sparken från samtliga mina jobb. Du behöver inte alls oroa dig. Låter som katastroftankar. Du hade ju dessutom en ursäkt och var ju upptagen.

  • Äldre 14 Nov 19:58
    #10

    Nej du kommer inte få sparken för att du inte följer med på aw. Isådana fall hade jag fått foten för länge sedan.

    Men du behöver jobba med din självkänsla. Det verkar som att du är väldigt otrygg i dig själv? Det måste vara jättejobbigt att tro att alla tycker man är konstig och pratar om en?

    Alla som har mer än två års arbetslivserfarenhet vet att det alltid finns de som är introverta och/eller inte följer med på AW. Man vet också att det funkar att jobba med dem ändå.

Svar på tråden Kommer jag att få sparken??