• babysa­gashar­k
    Äldre 14 Nov 18:38
    8370 visningar
    26 svar
    26
    8370

    Foglossning innan pluss (v.4)??

    Hej ni med erfarenhet!

    Jag har smärtor i nedre ryggen, rumpan och  höfterna som strålar ner i benen, mest det högra. Jag är i vecka 4 (3+3) och har haft känningar sedan några dagar tillbaka och det blir värre varje dag.

    Jag har tidigare haft lite problem med ischias (så jag inte kan stödja alls på benet), men tycker inte det är riktigt samma smärta, men har förstått et som att e kan vara sammankopplade? Har också smärtor (hugg) från livmodern ner genom vaginan.    

    Jag har testat med grav.test senaste dagarna, de är negativa (kanske om vi anstränger oss kan vi se en rosa skugga, men det är otroligt svagt). Jag vet att det är jättetidigt, men har hört om kvinnor som förstår att de är gravida genom tidig foglossning. Borde inte testerna vara lite tydligare om kroppen känns så här?

    Det är vårt första försök och jag känner mig så vilsen och har ont...

    Har ni haft smärtsamma känningar till foglossning extremt tidigt?
    Några som har det just nu och vill följas lite?

  • Svar på tråden Foglossning innan pluss (v.4)??
  • Äldre 14 Nov 18:45
    #1

    Nej, det är inte möjligt, dina besvär är pga annat.

  • Äldre 14 Nov 18:53
    #2
    babysagashark skrev 2018-11-14 18:38:45 följande:

    Hej ni med erfarenhet!

    Jag har smärtor i nedre ryggen, rumpan och  höfterna som strålar ner i benen, mest det högra. Jag är i vecka 4 (3+3) och har haft känningar sedan några dagar tillbaka och det blir värre varje dag.

    Jag har tidigare haft lite problem med ischias (så jag inte kan stödja alls på benet), men tycker inte det är riktigt samma smärta, men har förstått et som att e kan vara sammankopplade? Har också smärtor (hugg) från livmodern ner genom vaginan.    

    Jag har testat med grav.test senaste dagarna, de är negativa (kanske om vi anstränger oss kan vi se en rosa skugga, men det är otroligt svagt). Jag vet att det är jättetidigt, men har hört om kvinnor som förstår att de är gravida genom tidig foglossning. Borde inte testerna vara lite tydligare om kroppen känns så här?

    Det är vårt första försök och jag känner mig så vilsen och har ont...

    Har ni haft smärtsamma känningar till foglossning extremt tidigt?

    Några som har det just nu och vill följas lite?


    Hej. Med tredje barnet kände jag av fogarna innan jag plussade.. Väntade sen 2 veckor på ett vul som visa att jag var i v 6+4. Så visst kände jag av fogarna runt v4 innan plusset kom. :)

    Blev sen sjukskriven 100 % från v 11 fram till BF.

    Nu är Ja gravid med nr 4 i v 10 och har inte en enda känning knappt. Så tokigt det kan vara
  • Äldre 14 Nov 19:00
    #3

    Foglossning kan ju va hormonell så helt omöjligt är det nog inte. Jag är väldigt känslig mot hormonerna och spyr från v5.

  • Äldre 14 Nov 19:33
    #4

    Jag har nu när jag är gravid förstått att jag även har foglossning när jag har mens. Jag har inte varit gravid innan, och bara tänkt att det är typ "mensvärk i rumpan" och ont i ländryggen. Brukar ha det 1-2 dagar varje månad, inte så farligt. Men nu när jag haft det i snart sex månader i sträck i varierande styrka har jag ju förstått att det är foglossning. Frågade Bm om det, för jag hade inte förstått att man kunde ha samma sorts smärtor utan att ens ha varit gravid, men hon sa att det ju till viss del äe samma hormoner vid mens och inte alls omöjligt. Så, visst kan du vara gravid men det kan ju också vara ett hormonellt påslag inför mens som känns starkare än vanligt?

  • Äldre 14 Nov 20:29
    #5

    Att säga att det inte är möjligt är inte sant!!

    Jag började känna av fogar i helgen. Misstänkt direkt graviditet. Bim på söndag tog ett test igår och fick ett tydligt plus. Så mitt första symtom var fogarna!

  • Äldre 14 Nov 20:29
    #6

    Att säga att det inte är möjligt är inte sant!!

    Jag började känna av fogar i helgen. Misstänkt direkt graviditet. Bim på söndag tog ett test igår och fick ett tydligt plus. Så mitt första symtom var fogarna!

  • babysa­gashar­k
    Äldre 14 Nov 22:35
    #7
    Linda2barnsmamma skrev 2018-11-14 18:53:28 följande:
    Hej. Med tredje barnet kände jag av fogarna innan jag plussade.. Väntade sen 2 veckor på ett vul som visa att jag var i v 6+4. Så visst kände jag av fogarna runt v4 innan plusset kom. :)

    Blev sen sjukskriven 100 % från v 11 fram till BF.

    Nu är Ja gravid med nr 4 i v 10 och har inte en enda känning knappt. Så tokigt det kan vara
    Åh! Det är så svårt att få grepp om, känns helt sjukt att det kan komma så tidigt. Är så otroligt osäker på om jag har lyckats bli gravid, men är nu ganska säker på att det är en tidig foglossning jag känner, eller något liknande.

    Jag är student och har väldigt fri utbildning så förväntar mig att kunna fortsätta plugga hela graviditeten, men vi får väl se hur det går ha ha... känns lätt att vara lite för optimistisk Oskyldig   
  • babysa­gashar­k
    Äldre 14 Nov 22:42
    #8
    Jilka skrev 2018-11-14 19:33:23 följande:

    Jag har nu när jag är gravid förstått att jag även har foglossning när jag har mens. Jag har inte varit gravid innan, och bara tänkt att det är typ "mensvärk i rumpan" och ont i ländryggen. Brukar ha det 1-2 dagar varje månad, inte så farligt. Men nu när jag haft det i snart sex månader i sträck i varierande styrka har jag ju förstått att det är foglossning. Frågade Bm om det, för jag hade inte förstått att man kunde ha samma sorts smärtor utan att ens ha varit gravid, men hon sa att det ju till viss del äe samma hormoner vid mens och inte alls omöjligt. Så, visst kan du vara gravid men det kan ju också vara ett hormonellt påslag inför mens som känns starkare än vanligt?


    Så intressant! Jag kan känna lite lätt ont i ryggen ibland när jag har mycket mensvärk, men kan nog absolut kännas mer av alla hormoner, jag har tagit Letrozol & Ovitrelle innan insemination så man kan lugnt säga att hormonbalansen är lite i obalans.. 
    pigggen skrev 2018-11-14 20:29:32 följande:

    Att säga att det inte är möjligt är inte sant!!

    Jag började känna av fogar i helgen. Misstänkt direkt graviditet. Bim på söndag tog ett test igår och fick ett tydligt plus. Så mitt första symtom var fogarna!


    Åh grattis!! Jag har också tänkt att värken hör ihop med den eventuella graviditeten men ingen aning om vad det skulle kunna vara! Är det din första graviditet? Hur förstod du liksom?
  • Äldre 14 Nov 23:17
    #9
    Salmiakk skrev 2018-11-14 18:45:18 följande:

    Nej, det är inte möjligt, dina besvär är pga annat.


    Knappast omöjligt. Alla mina graviditeter jar avslöjat sg genom att jag känt av foglossning.
  • Äldre 14 Nov 23:20
    #10
    babysagashark skrev 2018-11-14 22:42:46 följande:

    Så intressant! Jag kan känna lite lätt ont i ryggen ibland när jag har mycket mensvärk, men kan nog absolut kännas mer av alla hormoner, jag har tagit Letrozol & Ovitrelle innan insemination så man kan lugnt säga att hormonbalansen är lite i obalans.. Åh grattis!! Jag har också tänkt att värken hör ihop med den eventuella graviditeten men ingen aning om vad det skulle kunna vara! Är det din första graviditet? Hur förstod du liksom?


Svar på tråden Foglossning innan pluss (v.4)??