• Jmw
    Äldre 14 Nov 18:45
    792 visningar
    2 svar
    2
    792

    3-bent katt

    Hej. Ihelgen hände det en fruktansvärd sak. Min fina katt kom hem, med benet typ av.. blod överallt. Det var så hemskt att se. Åkte till veterinären direkt och vi förstod att det var kört. Vi hade bestämt oss för avlivning men veterinären bad oss tänka om. Dem sa att amputation är det dem rekommenderar istället. Katter anpassar sig väldigt bra och det är ägaren som påverkas mer av det. Så nu är vår finis nyopererad.

    Har någon annan en katt med 3ben? Hur går det? Det har bara gått en dag och det funkar bra här hemma. :)

  • Svar på tråden 3-bent katt
  • Äldre 9 Dec 06:29
    #1

    Hej! Såg att tråden är lite gammal men hur går det för er nu?
    Jag har haft en katt med tre ben och jag vet inte hur/när hon förlorade sitt bakben eftersom det var en hemlös katt som jag valde att ta hand om och behålla eftersom hon var helt underbar. Helt klart den finaste mest fantastiska katt man kan tänka sig! Jättesnabb och duktig trots att hon bara hade tre ben och jag hatade av hela mitt hjärta när vissa människor insinuerade att hon hade mått bättre om hon varit död när hon låg där i mitt knä, spann och mjölktrampade för fullt. Hon finns dessvärre inte längre med oss, men jag hade henne i 16 år och hon var dessvärre tvungen att avlivas pga problem med njurarna. Hon är djupt saknad!

    Hoppas det går bra för din katt! Hjärta

  • Jmw
    Äldre 30 Dec 15:19
    #2

    Hej! Aw, förstår att du saknar henne. :( Det har gått superbra. Jag är så extremt glad att vi inte avlivade honom. Lika kelen och gosig o hoppar runt som ingenting. <3

Svar på tråden 3-bent katt