• Anonym (jahopp)

    Dör listeria i micron?

    Lagade nyss mat (korv) och maten kom bara upp i 65 grader. Listeria dör vid 70 grader... Dör Listeria om jag micrar korven så den kommer upp över 70 grader?

    /gravid
     

  • Svar på tråden Dör listeria i micron?
  • Pentra

    Det mesta, utom BSE, dör i mikrovågsugnen; så även mycket utav vitaminerna; plus att själva processen i mikrovågsugnen bidrar till att det bildas gifter i maten som tillslut ger den som förtär, den där tillagade maten, cancer. Många mikrovågsugnar läcker även mikrovågor ut i sin omgivning, vilket även detta är hälsoskadligt. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Aniiee
    Pentra skrev 2018-11-15 17:03:31 följande:

    Det mesta, utom BSE, dör i mikrovågsugnen; så även mycket utav vitaminerna; plus att själva processen i mikrovågsugnen bidrar till att det bildas gifter i maten som tillslut ger den som förtär, den där tillagade maten, cancer. Många mikrovågsugnar läcker även mikrovågor ut i sin omgivning, vilket även detta är hälsoskadligt. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Min vilket jävla dravel. När läste du på om hur mickrougnar fungerar sist?
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (jahopp)
    Pierott skrev 2018-11-15 16:29:20 följande:

    Here we go again.


    Kan du länka till ett svar på frågan är du snäll? du verkar ju ha läst mycket om detta
  • Anonym (..)
    Pentra skrev 2018-11-15 17:03:31 följande:

    Det mesta, utom BSE, dör i mikrovågsugnen; så även mycket utav vitaminerna; plus att själva processen i mikrovågsugnen bidrar till att det bildas gifter i maten som tillslut ger den som förtär, den där tillagade maten, cancer. Många mikrovågsugnar läcker även mikrovågor ut i sin omgivning, vilket även detta är hälsoskadligt. ... Med vänlig hälsning, Pentra


  • Aikido

    Den dör inte men lider tillräckligt för att vara så pass upptagen av sin egen smärta att den inte kan smitta dig.

  • Anonym (jahopp)

    Tråkigt att det ska vara så svårt att få nåt seriöst svar.

  • Anonym (D)
    Anonym (jahopp) skrev 2018-11-15 18:27:01 följande:

    Tråkigt att det ska vara så svårt att få nåt seriöst svar.


    Tråkigt att dessa trådar kommer igen.


    Mäter man temperaturen på sin korv&övriga mat så finns det grundproblem att ta itu med.

  • Pentra
    Aniiee skrev 2018-11-15 17:40:04 följande:
    Min vilket jävla dravel. När läste du på om hur mickrougnar fungerar sist?
    I have a growing lack of disgust for you

    Jag har läst om forskning gällande mikrovågsugnar sedan för ca 20 år tillbaka och fram tills nu; faktiskt senast igår och idag. ... Tycker faktiskt att det är lite märkligt att en så överlag begåvad och smart människa som du har missat detta gällande mikrovågsugnar... ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Pentra
    Anonym (jahopp) skrev 2018-11-15 18:27:01 följande:
    Tråkigt att det ska vara så svårt att få nåt seriöst svar.

    Mitt svar var seriöst. Hur kommer det sig förresten att du antagit att korven du tillagade var smittad med Listeria? ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Aniiee
    Pentra skrev 2018-11-16 02:12:37 följande:

    Jag har läst om forskning gällande mikrovågsugnar sedan för ca 20 år tillbaka och fram tills nu; faktiskt senast igår och idag. ... Tycker faktiskt att det är lite märkligt att en så överlag begåvad och smart människa som du har missat detta gällande mikrovågsugnar... ... Med vänlig hälsning, Pentra
    Nähä du, allt detta som du påstår har blivit dementerat och uppdaterat för länge sen.  Tvärt om så bevarar (moderna) microvågsugnar näringsämnen och det finns inga (moderna) belägg för att det skulle bildas toxiska eller cancerogena ämnen vid tillagning i micro.
    I have a growing lack of disgust for you
  • scanmia

    Att ta död på bakterier är en funktion av temperatur och tid. Vid tillräckligt hög temperatur under tillräckligt lång tid tar man död på tillräckligt många bakterier. Ofta tillagas mat i micron under mycket kortare tid än på spisen eller i ugn och därför kan fler bakterier överleva.

  • Anonym (Gc)

    Nej för listeria har snabba ben och de hoppar av maten innan du lägger det i mikron för att sedan klättra upp på tallriken igen när det är klart. Sen har jag även hört att det finns hjälp att få för hypokondri och tvångstankar :O

  • sillson
    Pentra skrev 2018-11-15 17:03:31 följande:

    Det mesta, utom BSE, dör i mikrovågsugnen; så även mycket utav vitaminerna; plus att själva processen i mikrovågsugnen bidrar till att det bildas gifter i maten som tillslut ger den som förtär, den där tillagade maten, cancer. Många mikrovågsugnar läcker även mikrovågor ut i sin omgivning, vilket även detta är hälsoskadligt. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Gäller det även de mikrovågsugnar som Charles Darwin förfalskade?

    Om man slår in maten i aluminiumfolie så skyddar den mot cancer. Folien går att återanvända och sätta på huvudet när man vistas i miljöer med trådlöst Internet.
  • Anonym (..)
    Pierott skrev 2018-11-15 16:29:20 följande:

    Here we go again.


  • Anonym (..)
    Pentra skrev 2018-11-15 17:03:31 följande:

    Det mesta, utom BSE, dör i mikrovågsugnen; så även mycket utav vitaminerna; plus att själva processen i mikrovågsugnen bidrar till att det bildas gifter i maten som tillslut ger den som förtär, den där tillagade maten, cancer. Många mikrovågsugnar läcker även mikrovågor ut i sin omgivning, vilket även detta är hälsoskadligt. ... Med vänlig hälsning, Pentra


Svar på tråden Dör listeria i micron?