• Velouria

    Uppta säten i onödan

    Vilka är ni som lägger väskor, handskar, mössor, påsar och diverse andra prylar på det tomma sätet bredvid er, eller till och med sätter er själva på sätet vid gången och låter sätet vid fönstret vara tomt och på så sätt blockerar chansen till ledigt säte för medpassagerarna?

    Varför gör ni så?


    Integrerbart DNA
  • Svar på tråden Uppta säten i onödan
  • Mongoliet

    Jag sitter vid gången. Du får jättegärna sitta vid fönstret.

  • Anonym (Ana)

    Jag sätter mig ofta vid gången, men reser mig gärna och låter annan sitta vid fönstret.

  • Anonym (Ana)

    Jag sätter mig ofta vid gången, men reser mig gärna och låter annan sitta vid fönstret.

  • Velouria

    Bra. Men ni sitter så tills någon ber er att flytta på er? Varför sitter ni inte vid fönstret från början?


    Integrerbart DNA
  • Anonym (väskan)

    Jag sätter väskan bredvid mig pga att det känns onödigt att trängas med den i knät tills någon vill använda sätet. Hur svårt är det att öppna munnen och be om sätet eller visa att du vill sitta jämte? Då flyttar jag såklart väskan, eller när jag märker att det börjar bli fullt.

    Jag brukar fråga om jag kan sitta där, snällt och vänligt, och det har aldrig varit några problem att få folk att flytta sina prylar från sätet jag vill sitta på när det är omvänt.

  • Mongoliet
    Velouria skrev 2018-11-15 19:29:03 följande:

    Bra. Men ni sitter så tills någon ber er att flytta på er? Varför sitter ni inte vid fönstret från början?


    Vill inte sitta instängd. Sitter vid gången på flyg & vid kanten på bio.
  • Velouria
    Anonym (väskan) skrev 2018-11-15 19:40:00 följande:

    Jag sätter väskan bredvid mig pga att det känns onödigt att trängas med den i knät tills någon vill använda sätet. Hur svårt är det att öppna munnen och be om sätet eller visa att du vill sitta jämte? Då flyttar jag såklart väskan, eller när jag märker att det börjar bli fullt.

    Jag brukar fråga om jag kan sitta där, snällt och vänligt, och det har aldrig varit några problem att få folk att flytta sina prylar från sätet jag vill sitta på när det är omvänt.


    Vissa har inte svårt att "öppna munnen" och be om att få sitta. Vissa har det, eftersom de uppfattar det som att du signalerar att du inte vill att nån sitter bredvid dig. Och då "öppnar de inte munnen".
    Integrerbart DNA
  • Velouria
    Mongoliet skrev 2018-11-15 19:49:45 följande:

    Vill inte sitta instängd. Sitter vid gången på flyg & vid kanten på bio.


    Okej, jag förstår.
    Integrerbart DNA
  • Anonym (Ana)
    Velouria skrev 2018-11-15 19:29:03 följande:

    Bra. Men ni sitter så tills någon ber er att flytta på er? Varför sitter ni inte vid fönstret från början?


    Känner mig instängd när jag sitter vid fönstret. Tycker det är smidigare att sitta vid gången när det är dags att gå av.
  • Cecese

    Jag åker extremt sällan buss, händer max 2 gånger om året. Men när jag gör det sätter jag mej ytterst helt enkelt för att jag får panikångest om jag skulle sitta innerst och fel person sätter sig bredvid. 

Svar på tråden Uppta säten i onödan