• mumma

    Försöker få till ett syskon men min kropp beter sig inte som den har

    Har pcos och fick veta det när vi försökte bli gravid men inte lyckades. Vi ställde oss på kö till ivf men under tiden fick jag metformin och lyckades bli gravid efter några veckor bara. Fick en son och när vi skulle försöka med nr 2 tog jag metformin och lyckades ävrn då bli gravid efter några veckor och fick en son till.

    Sen gick det många år och vi separerade och jag träffade rn ny man och vi pratade om att skaffa barn så jag testade donaferty och lyckades även då bli gravid efter några veckor och fick en dotter. Nu har vi börjat försöka igen med ett syskon och nu tar jag både donaferty och metformin och har även testat munkpeppar men det fungerar inte nu. Förra månaden visade äl stickan att jag hade äl men jag kände inte av den så som jag brukar dock så tog det sig inte. Nu härromdagen kände jag att äl började kännas lite och tog äl test som visade lite stegring i 2 dagar och idag jättesvagt, fast jag kände att jag fick mer ont i magen o brösten så jag tänkte att den kanske var lite sen, men nu fick jag en blödning istället. Hur är det med både donaferty och metformin kan man ta det samtidigt eller ska man låta bli? Ska man kanske låta bli munkpeppar? Börjar bli orolig att det inte kommer att fungera eller ska man höjja metforminet? Drn sa att jag kunde höja till 2 tabletter 3 ggr per dag. Någon som kanske har något bra svar eller råd? Jag är ju 38 år oxå så det känns som sista rycket och lite stressande att det inte funkar.

Svar på tråden Försöker få till ett syskon men min kropp beter sig inte som den har