• Llunah

    Nyss uttagen p stav..

    Jag har ganska nyss Tahiti ut min p-stav och har samanlagt haft p-stav 6+ år utan uppehåll...

    Nu har vi valt att inte sätta in en ny i hopp om en liten mini framöver...

    Men tänkte på det idag... vi har två barn gemensamt som är 9 o 11... allt av symtom, tankar, känslor, svullnader och illamående vet jag egentligen allt om... men så blir man sådär nojig när det gäller en själv..

    hur funkar det? Kommer mensen först-alltid? Jag kan väl bli gravid utan att mensen hinner komma? Kommer jag känna igen? När vet jag då när jag ska testa..? Om jag skulle råka bli gravid utan mens nu- hur vet jag då bim-datum....?

    När andra sitter med samma tankar så är allt mer självklart- man tänker annorlunda- mer logiskt / utan känslor...

    Blä...

    Med våra två barn vi redan har blev jag gravid inom 1,5-2 månader efter beslut om att pröva...

    Men det är ju absolut ingen garanti denna gången....

    Vill ju väldigt gärna ha en alldeles underbar julklapp i år ;*

  • Svar på tråden Nyss uttagen p stav..
  • Anonym (Ägg)

    Ägglossning kommer alltid före mens.

    Men du kan ju missa äl så mensen kommer först. Men då har du ju fortfarande haft äl.

    När jag tog ut min p-stav kom första mensen efter 5 veckor. Sen dess har min cykel vart mellan 23-29 dagar. Ägglossning mellan dag 11-14.

    Jag är inget stort fan av äl-tester men för dig kan det ju vara bra bara för att lista ut när du har äl.

    Skriv upp i anteckningar när ni har sex, då vet du lite lättare när du skulle kunna ha blivit gravid också.

  • Llunah

    Ja det är inte lätt....

    skulle också kunne försöka sluta noja och vänta några veckor- kommer inte mensen? Testa... easy peasy. Hehehe

    Men äl tester brukar man ta varannan dag?

  • Anonym (Ägg)
    Llunah skrev 2018-11-16 07:30:53 följande:

    Ja det är inte lätt....

    skulle också kunne försöka sluta noja och vänta några veckor- kommer inte mensen? Testa... easy peasy. Hehehe

    Men äl tester brukar man ta varannan dag?


    Jag har aldrig kört med äl-test men såsom jag förstår det så börjar man ju testa några dagar innan man vetbart man ska ha äl för då blir det en stegring.

    Men tänker som i ditt fall så kan du ju köpa hem och ta när du könner för bara för att se om du har stegring för då kan du ju märka av äl.

    Du kan se på sekretet också, dina flytningar. Jag har vart gravid 2 ggr och har kört sekretmetoden då och har blivit gravid på 1a försöken :)
  • Llunah

    Jag borde väl ha bim i december? Så om jag räknar ca 14/15 dagar efter uttaget är jag kanske på rätt spår?

Svar på tråden Nyss uttagen p stav..