• sextiotalist

    Första grälet / konflikten, när kom den?

    Läser i trådar om hur en relation sprack (eller är på väg att spricka) som verkar från början präglats av konflikter och instabilitet.

    Så nu en fråga
    När kom er första konflikt och hur hanterade ni den?

    Vår första konflikt kom efter ett par år, sambon var på ett jäkla dåligt humör och gick inte alls att prata med (och det fanns yttre orsaker till det).
    Jag lät honom vara i fred och han fick lugna ner sig (och sedan sa han förlåt för att jag fick ta emot hans dåliga humör).
    Visst har vi bråkat efter det, vi är inte alls ense alltid och har humör båda två, ofta räcker det med att vi fräser ifrån, går undan, så går det över och är överens om att vi inte är överens.
    Ibland kan vi bli arga över småsaker, men ofta är det då vi är trötta och/eller allmänt på dåligt humör, då kan saker som man ena dagen inte ens brytt sig om bli jättestort och även då drar vi oss undan och låter det gå över.

    En gång har vi haft en "riktig" konflikt när vår relation svajade, det var efter 5-6 år. Då behövde vi nästan en hel vecka innan vi hittade tillbaka till varandra igen.

    Med mitt ex kom första "konflikten" (jag skriver inom citationstecken för jag hade ingen aning vad det var) bara efter några månader, han slutade prata med mig och svarade inte på tilltal på en eller två dagar.

Svar på tråden Första grälet / konflikten, när kom den?