• Anonym (Förvirrad)

    Tjej är på och av hela tiden, hur hantera situationen?

    Hej!

    Jag är en tjej på 27 år som träffar en tjej på 30 år. Vi känner varandra som bekanta sedan en tid tillbaka och av en slump började vi fatta tycke för varandra. Vi började dejta för några månader sedan. Vi har lagat mat hemma, gått på bio osv, såna vanliga grejer. Vi har myst, kyssts osv, dock inte haft sex. Vi har superroligt ihop, attraheras verkligen av varandra, skrattar och kan prata om allt. Hon har berättat för mig att det kan ta lite tid för henne att öppna upp sig ordentligt och våga ?gå all in? eftersom hon blivit sårad tidigare. Jag har respekterat detta och inte varit för på men ändå visat att jag finns där och att jag är villig att ses. Hon har också berättat för mig att hon gillar att ?jaga? lite och ta för sig. Jag är sådan som ger mycket och inte är direkt svår när det kommer till att bestämma dagar för att ses osv, är också rätt spontan då jag gillar att umgås. Hon har känt att jag har varit mycket ?på? i relation till vad hon är van vid och hon berättade också att hon behövde lite tid för sig själv under en vecka (pga andra grejer men säkert lite pga att vi träffats en del) och då har jag, sedan dess, tagit ett steg tillbaka. Här kommer vi till min förvirring. Vi har inte träffats på typ tre veckor nu, förutom att vi gått på stan en gång. Inget jag tyckte var speciellt kul att göra när vi inte träffats på länge, men det va hennes förslag och jag fattar om hon vill ta det lugnt. Däremot hör hon av sig varje dag. Skriver att jag är fin om hon ser mig, vill gärna ge mig en kyss och kramas om hon får chansen. Tex har vi träffats i affären och sen har hon velat sätta sig i min bil bara för att pussas och kramas under en stund.

    Jag börjar nästan aldrig skriva längre, men hon skriver varje dag. Däremot har hon inte en enda gång frågat om vi ska ses ordentligt. Jag känner att jag börjar tappa intresset, eller egentligen inte, men jag börjar tappa tålamodet. Jag kan inte förstå hennes signaler. Jag ?vill? inte heller föreslå dejt för jag vill inte skrämma bort henne ännu mer när hon sa att hon behövde tid. Jag har hintat om att jag såklart vill träffas men inte mer. Mina funderingar går ibland i om jag ska skita i henne och gå vidare, vilket jag också försökt göra, då har hon bara blivit mer på. När jag avvisar vill hon ha mig och när jag är ?på? blir det för mycket. Jag vill inte släppa henne för hon är en superfin och rolig tjej men jag pallar inte med sådant här. När jag pratar med henne om det känner hon att jag blir för på igen och hon förstår inte att jag blir ?upprörd? eller att jag får mycket tankar. Jag förstår att hon är osäker och är rädd för att bli sårad men jag känner ändå förvirring över hur jag ska hantera situationen. Vänta på att det vänder? Gå vidare?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-11-16 11:53
    Såg här nu att jag kan lägga till en kommentar. Frågetecknen under den löpande texten är citationstecken, men glömde att man inte kan skriva det på FL...

  • Svar på tråden Tjej är på och av hela tiden, hur hantera situationen?
  • Anonym (Förvirrad)

    Alla frågetecken under textens gång är såklart citationstecken, men glömde att man inte kan skriva såna på FL...

  • Anonym (Kvinna 40+)

    Jag hade gått vidare.

    Vill hon ha dig får hon väl jaga tänker jag

  • Anonym (Kvinna 40+)

    Jag hade gått vidare.

    Vill hon ha dig får hon väl jaga tänker jag

  • Anonym (Madde)

    Hon verkar ju inte bara vara lite rädd, utan fullständigt livrädd för att få känslor eller bli sårad. Känns inte som hon är redo att ens dejta.

    Jag hade kanske skrivit henne något i stil med "det känns inte som vi dejtar, eftersom du aldrig frågar om att ses, och du vill inte att jag gör det heller. vill du verkligen dejta mig eller ska jag gå vidare?"

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Madde) skrev 2018-11-16 12:24:48 följande:

    Hon verkar ju inte bara vara lite rädd, utan fullständigt livrädd för att få känslor eller bli sårad. Känns inte som hon är redo att ens dejta.

    Jag hade kanske skrivit henne något i stil med "det känns inte som vi dejtar, eftersom du aldrig frågar om att ses, och du vill inte att jag gör det heller. vill du verkligen dejta mig eller ska jag gå vidare?"


    Nej, det är ju något som sätter stopp för henne. Samtidigt vill hon ju inte släppa mig, hon har sagt att hon får panikkänslor av tanken att sluta träffa mig och varje gång jag är på väg bort så blir hon ju ännu mer på. Men det räcker inte för mig. Jag vill ha något moget och känna att vi verkligen dejtar. Nu är jag i något mellanland. Känns väldigt konstigt att inte gå på några dejter men man kan sitta och pussas i en bil en kvart och låtsas som att man tycker om varandra jättemycket. Känns inte riktigt okej och det ger ju mig faktiskt, helt ärligt, ingenting. Jag träffar ju ingen annan heller utav respekt för henne men jag undrar ju varför egentligen... frågan är bara om jag kan göra något för att få henne att komma ur sitt skal eller om det gör det hela ännu värre. Som du säger kanske det bästa för min del är att bara vara rak och ärlig. Det som inte är kul med det är att hon får mig att känna mig så dum då. *Oj reagerar du såhär starkt redan?* Som att vår tid ihop inte betytt något och bara vart nåt slit och släng, vilket också går emot det hon säger om att hon får panikkänslor vid tanken av att gå vidare från mig... Så svår att tolka som sagt.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Kvinna 40+) skrev 2018-11-16 12:18:25 följande:

    Jag hade gått vidare.

    Vill hon ha dig får hon väl jaga tänker jag


    Ja, det kanske är det bästa. Det är bara så tråkigt att behöva släppa henne, men det finns kanske inte så mycket jag kan göra.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Kvinna 40+) skrev 2018-11-16 12:18:25 följande:

    Jag hade gått vidare.

    Vill hon ha dig får hon väl jaga tänker jag


    Det hade jag med.
  • Anonym (mmm)

    Jag är alltid för att man frågar rakt ut. Finns ingen anledning att gå och grubbla. 

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (mmm) skrev 2018-11-16 13:50:39 följande:

    Jag är alltid för att man frågar rakt ut. Finns ingen anledning att gå och grubbla. 


    Har gjort det men då blir hon avvisande. För att sedan bli på igen.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Hm) skrev 2018-11-16 13:39:40 följande:

    Det hade jag med.


    Ja, det verkar som att det är det bästa alternativet.
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-11-16 14:12:08 följande:
    Har gjort det men då blir hon avvisande. För att sedan bli på igen.
    Om du verkligen vill veta så säger du precis det till henne: "jag ställde en seriös fråga för detta är väldigt viktigt för mig, men du blir avvisande. Jag har förståelse för att du tycker det här är jobbigt men om man vill ha en relation/vara/umgås med någon måste man väl kunna prata med varandra om det viktiga? Är jag inte värd ett ärligt svar?"  (nåt sånt) 
  • Anonym (B)

    Det är inte så att hon t ex är gift med en man? Är själv bitjej och det finns hur många sådana kvinnor som helst som verkligen är på till en viss gräns, känner igen det där av/på-beteendet.

    I din situation så hade jag frågat en gång till och sedan gått vidare. Finns ingen mening med att träffa någon som får dig att känna dig dålig. Finns måånga alternativ överallt faktiskt, tiden går fort, ta vara på den.

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (B) skrev 2018-11-16 15:23:43 följande:

    Det är inte så att hon t ex är gift med en man? Är själv bitjej och det finns hur många sådana kvinnor som helst som verkligen är på till en viss gräns, känner igen det där av/på-beteendet.

    I din situation så hade jag frågat en gång till och sedan gått vidare. Finns ingen mening med att träffa någon som får dig att känna dig dålig. Finns måånga alternativ överallt faktiskt, tiden går fort, ta vara på den.


    Nej, hon är inte gift. Vet väldigt väl vem hon är så sett...

    Hon är gay också, det är jag som är bi. Ja, jag måste prata med henne och får helt enkelt ta om hon blir sur... men det är jobbigt när hon egentligen är så himla go.
  • Anonym (B)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-11-16 17:54:28 följande:
    Nej, hon är inte gift. Vet väldigt väl vem hon är så sett...

    Hon är gay också, det är jag som är bi. Ja, jag måste prata med henne och får helt enkelt ta om hon blir sur... men det är jobbigt när hon egentligen är så himla go.
    Det är ju bra.

    Är ju sådana tankar jag brottas med också, "egentligen så är hon fantastisk" Fast är man verkligen det om man bara är det som sitt bästa jag, det är ju hela paketet man får och då kan ju priset vara alldeles för högt för de där magiskt bra stunderna om man får med lite mkt nonchalans eller vad det kan vara.

    Kommunikation är bara bäst men alla är ju tyvärr inte så bekväma med det. Men lycka till! :)
Svar på tråden Tjej är på och av hela tiden, hur hantera situationen?