• Anonym (Jag)
    Äldre 16 Nov 13:46
    248 visningar
    1 svar
    1
    248

    Hur tacklar man en dålig stämning på jobbet?

    Eftersom att det här inte är första gången och förmodligen inte sista gången undrar jag hur man hanterar en dålig jobb miljö? Jag har haft samma jobb i ca två år och är 21 år. Det har tydligen alltid varit konflikter mellan någon men jag är en person som håller mig undan från bråk, tyvärr har jag blivit riktigt dålig behandlad av en kollega så pass att jag flera gånger har fått hålla mig från att gråta och varit nära på att säga upp mig. Detta gick över tillslut efter några månader men nu har det blivit dålig igenom, från en annan kollegas håll. Jag har under ett tag tyckt att denna person har varit taskig mot andra kollegor men eftersom att hen är väldigt omtyckt så kollar det flesta bort. Hen är jätte misärlig och verkar ta ut det på andra och nu har såklart jag blivit ?drabbad.? Det är dryga kommenterar, flin och skratt bakom ryggen. Jag tar absolut inte detta beteende och är förvånad då vi har umgåtts ibland och alltid kommit bra överrens. Hur som helst, jag blir jätte arg av att vara på jobbet och jag känner att jag snart också börjar sjunka till den nivån och känner mig något utanför. Hur i hela världen ska jag tackla den här dåliga och negativa stämningen? Har såklart börjat kolla på nya jobb vilket jag har gjort länge men nu känns det som att det verkligen är dags att byta miljö.

  • Svar på tråden Hur tacklar man en dålig stämning på jobbet?
  • Anonym (Kvinn­a37)
    Äldre 17 Nov 12:27
    #1

    Det som förvånar mig är att du inte nämner vad er chef säger om den här personens beteende?

Svar på tråden Hur tacklar man en dålig stämning på jobbet?