• Anonym (n.m)
    Äldre 16 Nov 15:27
    574 visningar
    3 svar
    3
    574

    tar aldrig initiativ till sex, eller annat

    Min fru tar aldrig initiativ till sex. Jag får alltid be om det. Ofta när man frågar, hör man hon suckar. precis som hon tycker jag är jobbig.

    Testade en period att inte nämna något om det. Då hade vi inte sex på någon månad.

    När vi har sex får hon orgasm. Hon kan inte onanera själv. har aldrig onanerat själv säger hon. Jag får göra allt. Hon ligger på rygg och blundar. Ibland får man fråga om hon somnat. Eftersom hon ligger helt stilla.

    Tror hon är asexuell. Kollade lite i hennes mobil och såg att hon kollar lesbisk porr. Så hon kanske är lesbisk?

    Har frågat om hon är asexuell eller gillar tjejer. Men hon säger nej.
    Vi har 2 barn, varit ihop i 8 år.

    Första åren vi var ihop var det bättre. Då bad hon om sex ibland.

    Är så med nästan allt, att hon inte tar initiativ till något i hushållet.
    Man måste säga till om hon kan damma, städa, tvätta. Träna barnen med siffror, bokstäver. Annars gör hon inte det.

    Jag gör det mesta i hushållet. Gör alltid maten. städa, tvättar. m.m. Eftersom man blir trött på att säga till henne. När man säger till så tycker hon att man klagar och blir sur.

    Har prata om problemen några gånger. Då säger hon att hon ska bättra sig. Men det gör hon aldrig.
    Tips? Ska jag dumpa henne?
    Blir kanske jobbigt för barnen?

  • Svar på tråden tar aldrig initiativ till sex, eller annat
  • Äldre 16 Nov 15:59
    #1

    Låter som att hon är deprimerad eller något. Hur är hon med vänner, fritidsintressen och på jobbet? Kan hon ta initiativ till saker då?

  • Anonym (V)
    Äldre 16 Nov 16:13
    #2
    Anonym (n.m) skrev 2018-11-16 15:27:39 följande:

    Min fru tar aldrig initiativ till sex. Jag får alltid be om det. Ofta när man frågar, hör man hon suckar. precis som hon tycker jag är jobbig.

    Testade en period att inte nämna något om det. Då hade vi inte sex på någon månad.

    När vi har sex får hon orgasm. Hon kan inte onanera själv. har aldrig onanerat själv säger hon. Jag får göra allt. Hon ligger på rygg och blundar. Ibland får man fråga om hon somnat. Eftersom hon ligger helt stilla.

    Tror hon är asexuell. Kollade lite i hennes mobil och såg att hon kollar lesbisk porr. Så hon kanske är lesbisk?

    Har frågat om hon är asexuell eller gillar tjejer. Men hon säger nej.

    Vi har 2 barn, varit ihop i 8 år.

    Första åren vi var ihop var det bättre. Då bad hon om sex ibland.

    Är så med nästan allt, att hon inte tar initiativ till något i hushållet.

    Man måste säga till om hon kan damma, städa, tvätta. Träna barnen med siffror, bokstäver. Annars gör hon inte det.

    Jag gör det mesta i hushållet. Gör alltid maten. städa, tvättar. m.m. Eftersom man blir trött på att säga till henne. När man säger till så tycker hon att man klagar och blir sur.

    Har prata om problemen några gånger. Då säger hon att hon ska bättra sig. Men det gör hon aldrig.

    Tips? Ska jag dumpa henne?

    Blir kanske jobbigt för barnen?


    Gör ni alltid så när nI tar initiativ till sex att ni muntligt frågar eller ber om det?

    Det låter väldigt stelt och osexigt i mina öron. Hade inte heller blivit sugen. Det påminner mig om mitt tidigare förhållande som jag upplevde singeltjejer dött.

    Har ni fysiskt närhet och romantik i vardagen annars utan att det blir sex? Eller är det bara praktiska saker och vardagslunk er emellan?

    Lesbisk porr behöver inte betyda att hon är lesbisk. Möjligen bisexuell men inte nödvändigtvis, det finns straighta tjejer som också gillar lesbisk porr.

    Att hon kollar på porr är däremot ett tecken på att hon har sexlust och definitivt inte är asexuell. Troligtvis onanerar hon också men vill inte berätta det för dig.

    Hon låter dock väldigt hämmad sexuellt om hon ligger så stilla att du inte vet om hon är vaken eller sover. Har ert sexliv alltid sett ut så? Och varför i all sin dar har du i så fall inte tagit upp detta tidigare?
  • Anonym (n.m) Trådstartaren
    Äldre 16 Nov 16:24
    #3
    Meriall skrev 2018-11-16 15:59:31 följande:

    Låter som att hon är deprimerad eller något. Hur är hon med vänner, fritidsintressen och på jobbet? Kan hon ta initiativ till saker då?


    På jobbet tar hon initiativ. Måste hon med det jobbet.
    Med vänner med.
Svar på tråden tar aldrig initiativ till sex, eller annat