• Tessaloniki

    Tidig mens utan några symptom!

    Hej!

    Ursäkta långt inlägg men jag håller på att tappa fattningen helt... Om det finns någon här inne som har vart med om liknande får ni jättegärna svara!

    Min mens var beräknad att starta imorgon (söndag) och i onsdags satt jag på jobbet och mådde helt okej, varken dåligt eller jättebra. Så plötsligt kände jag att jag hade flytningar. Okej, jag tog ett trosskydd och gick på toa. Iochmed att jag hade mörkt rosa trosor så kunde jag inte avgöra hur ljus eller mörk flytningen var men det var en tydlig mensliknande flytning.

    Jag brukar alltid får mörka flytningar som start på mensen men detta som nu skedde var inte alls samma upptakt som jag är van vid. Nu var det mer "blött" än vad starten brukar vara (ursäkta TMI). Att mensen dessutom var 4 dagar tidig är extremt ovanligt för mig, den är oftast (minst) någon dag sen.

    Mensen har fortsatt men inte i lika stor mängd som det brukar, och just nu ebbar den ut (fjärde dagen). Jag har inte heller haft några av mina vanliga "mensen är på gång/pågår"-symptom. Jag får alltid finnar, nagelbanden torkar ut och jag får kraftig mensvärk ett par dagar innan samt sporadiskt under mensen. Det är verkligen som en öppen bok när jag får mens, på riktigt skrivet i pannan med saftiga finnar... Jag brukar också känna av att "nu är det på gång", svårt att förklara men det bara känns i nedre delen av magen samma dag som mensen dyker upp.

    Ja, nu har jag alltså inte fått en enda mensvärk, bara känt av några lågmälda stickningar i sidan och lite i ländryggen. Och som sagt inte ett enda av mina vanliga symptom. Jag blev rent av chockad när mensen kom då i onsdags, eftersom jag tydligt brukar känna av när den är på g så brukar jag alltid ha trosskydd dagarna innan mens.

    Jag vet inte vart jag vill komma riktigt med inlägget, men det var skönt att skriva av sig. Jag ska väl nämna också att jag och min man har försökt att bli gravida sedan i juni så det är väldigt efterlängtat. Jag har inte än tagit något test och jag vill verkligen inte få höga förväntningar, kanske mensen bara var tidig och kroppen inte hann med att slänga fram symptomen...? En himla lyxig mens blev det i såna fall, utan smärta och feta finnar!

    Ska avvakta ett par dagar innan jag tar något test men för tillfället så tänker jag att jag inte är gravid. Jag kommer ändå att bli förkrossad när jag får det negativt på stickan...

    Känns som att jag håller på att bli knäpp och övertolkar allt...!

    Har någon upplevt något liknande?

  • Svar på tråden Tidig mens utan några symptom!
Svar på tråden Tidig mens utan några symptom!