• Anonym (TS)
    Äldre 17 Nov 12:16
    3191 visningar
    198 svar
    198
    3191

    Män kring 50, vad gillar ni?

    Vilken typ av kvinna och vilken typ av sex? Gärna detaljer om båda... Vad kan en man född ca 1970 tänkas gilla?

  • Svar på tråden Män kring 50, vad gillar ni?
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 17 Nov 12:33
    #2
    Anonym (Löjligt) skrev 2018-11-17 12:25:37 följande:

    Antagligen en kvinna med bröst och vagina samt heterosex. Konstig fråga.


    Hehe kan vara öppen med att jag startade tråden för att spä på mina egna fantasier om vad män kring 50 gillar :)
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 17 Nov 20:54
    #6
    Anonym (50 Years Of Grey) skrev 2018-11-17 13:55:00 följande:

    Är man på 51 år

    Jag vill vara dominant, binda henne på något vis och behandla henne så hon blir galet kåt, det kan vara att använda div leksaker (dildos, vibratorer eller varför inte något från kökslådorna, har tusen ideer) Fisting hade varit riktigt upphetsande att få ge. temperaturlekar, is eller stearin hade varit kul att testa på någon, wet? smisk? om hon vill så. självklart ska man knulla och ha oralsex med.

    Hur ska hon vara då? tja, en som skulle uppskatta ovanståene ;) jag tror det är lättare att vara dominant mot en yngre, men annars spelar ålder ingen roll, utseende är kanske inte det viktigaste, men en nätt brunett brukar få mina blickar.

    Nu har jag bara haft tråksex i hela mitt liv, dessutom väldigt sällan, kanske därför jag blivit sån här.


    "Binda henne på något vis" fick mig direkt att tänka på Shibari :)
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 17 Nov 20:56
    #7
    Anonym (Lugna trygga kvinnor) skrev 2018-11-17 16:11:58 följande:

    Lugna trygga kvinnor gärna några år äldre. Jag är född 1967.


    Varför just lite äldre, är det stor skillnad på säg kvinna 45 och kvinna 55? Ingen kritik bara nyfiken.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 18 Nov 09:39
    #20
    Anonym (Lugna trygga kvinnor) skrev 2018-11-18 00:51:34 följande:

    Har alltid gillat äldre kvinnor, dem atraherar mig men har aldrig vågat ta kontakt med någon äldre kvinna. Tycker 60+ kvinnor är så vackra men dem är nog upptagna vid den åldern och har kanske inget intresse av yngre män. Men om någon känner för det så har jag ju inget emot att prata om det. Trevligt hade det varit att få lära känna någon i den åldern ???? gärna i Skåne trakterna. Behöver inte betyda att det behöver leda till sex om inte kemin finns.


    Beror nog på vad kvinnor kring 60 menar med "yngre män"? Tror du inte att de snarare tänker på dig som ungefär jämnårig? Borde inte krävas mer än att de gillar dig som man, de behöver inte ha ngn speciell dragning mot yngre.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 18 Nov 10:13
    #22
    norda72 skrev 2018-11-17 23:18:25 följande:

    Jag är född 1972. Det känns som om det här är över för mig nu utan att det ens har börjat. Jag är för gammal för förhållanden. De under 30 ratar mig och de i min egen ålder har redan barn, snart barnbarn och jag har ingenting. Det är tragiskt, detta. Man blir nästan deprimerad. Och att försöka hitta någon kring 30 är nästan ett brott i dag i #metoo:s spår. 


    Är det viktigt för dig att träffa någon att få egna barn med? I så fall utgå helt från det. Skit i vad andra tycker. Leta i andra grupper, res och se om kvinnor på andra platser ser på dig på ett annat sätt än det fack du är i där du bor.

    Eller är det själva kvinnan du är ute efter? En livskamrat? Du är 46, det finns många kvinnor i din egen ålder som inte lever i förhållanden. Om det är ett stort hinder för dig att de har barn, välj mellan att ändra åsikt (gå och prata med någon och öva nya tankesätt) eller sök aktivt efter någon utan barn. En man 46 ensamstående med barn kan ha väldigt fullt upp med det, barnen kan vara negativa mot att han träffar någon ny, det kan finnas ett jobbigt ex som det ska samarbetas kring barnen med. Du är mycket friare och ni kan ägna er helt åt varandra, det borde göra dig intressant för barnlösa jämnåriga kvinnor.

    Om du träffar någon 2019 så har ni väl ca 20 år på er att vara tillsammans innan ni ens blir pensionärer? Ta hand om dig och försök att inte bli bitter på kvinnor som grupp, och skäms inte för den du är och vad du söker.

    Obs! Metoo handlar inte om att det är äckligt att män har en sexualitet och vill ligga med kvinnor. Det handlar om mycket viktigare saker.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 18 Nov 11:03
    #25
    Hasse99 skrev 2018-11-18 10:25:49 följande:

    Vill ha en lugn snäll kvinna so vågar njuta av sex och inte har en massa feministiska ideer


    Ok själv kan jag kombinera klassisk feminism och sexlust i samma kropp. Tänker att vad två personer gör när de är nakna ihop inte avslöjar något om var de står politiskt. Men om jag lever med någon så vill jag såklart att han ska se karriär och hushållsarbete som lika självklart för oss båda.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 21:42
    +1

    Kul att komma tillbaka till tråden efter arbetsveckan och se att den har levt sitt eget liv och blivit väldigt intressant :)

    Sapiosexuell alltså... jag har aldrig reflekterat över att det kan finnas kvinnor som INTE går igång på intelligens hos en man, för mig känns det som en grundläggande attraktiv egenskap ihop med humor. Däremot skulle jag säga att de män jag har varit i relationer med helt klart tänder på intelligens och att det gör dem lite ovanliga :)

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 23:08
    Anonym (man) skrev 2018-11-23 22:30:55 följande:

    Vilken typ av intelligens tänder kvinnor på? För någon som är väldigt intelligent kan ju också vara dålig på "social intelligens".


    Det har du helt rätt i. Tänder inte på att en person har disputerat inom fysik. Tänder inte heller på att en person är ett "socialt geni". Jag rör mig väl mest bland folk med en hyfsad intelligensnivå, så det handlar inte om att det ska märkas att personen öht är intelligent. Utan mer vad han säger och inte säger, integritet, humor. Förmåga att formulera sig. Att man är på samma våglängd kanske, kan skämta utan att det blir missförstånd. Skulle inte definiera mig som sapiosexuell, det finns många andra saker jag går igång på och som gör att två män med samma höga IQ kan ha helt olika attraktionskraft.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 23:42
    Anonym (man) skrev 2018-11-23 23:16:25 följande:

    Jag tycker nog ungefär samma, hyfsat intelligent, lite över snittet helst, men behöver inte vara superintelligent. Som kan förstå sammanhang och mönster tycker jag är bra, men framförallt som är öppen i sitt tänk. Hur ser du på känslosamma män som är kreativt lagda?


    Kreativitet är kanske mest attraktivt när man ser kreativa personer på håll, men svårare i vardagen? Jag tycker att det finns något självcentrerat hos kreativa och känslosamma män, men det kan hända att de blir tryggare och zoomar ut från sig själva när de blir äldre. Generellt så föredrar jag män som är väldigt trygga, avslappnade och ödmjuka, inte så känslosamma för det kräver en annan "inre anspänning"?
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 24 Nov 15:22
    Anonym (man) skrev 2018-11-24 02:33:33 följande:

    Så tror jag inte det är så mycket idag med allt jämställdhetsarbete och feminism som vi har och har haft under lång tid i Sverige. Snarare är det kanske i så fall något biologiskt som är kvar från 1000-tals år av evolution, att många kvinnor letar efter en beskyddare, en som kan ta hand om sin familj och kan försörja, och män letar i allmänhet efter en ung attraktiv kvinna för att få barn med. Sen är det ju också en massa normer och annat som styr vad vi faller för.


    Om man tänker på att människan har gått från en apa till Stephen Hawking så kan det knappast ha varit så att intelligenta inte har fått ligga under 1000-tals år av evolution :)
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 24 Nov 16:33
    Anonym (man) skrev 2018-11-24 16:00:38 följande:

    Ja vad menar du med intelligenta då? Någon som gått ut civil på Chalmers och har 2.0 på högskoleprovet, han har säkert högt IQ, men attraherar det tjejer menar du? Jag tror knappast det ensamt gör det. Socialt intelligent , och att kunna greppa saker och sammanhang, samt självförtroende och humor, det är väl sånt som går hem oftast? Inte att en man kan förstå komplexa matteekvationer eller kan huvudräkning bra. Det finns säkert en viss grupp tjejer som går igång på det, men knappast en majoritet. Eller? 

    Om några hundra år när nästan alla jobb handlar om att programmera AI osv så tror jag högintelligenta män kan vara attraktiva och musklemän, där styrka knappast behövs längre, kommer inte vara lika eftertraktade.


    Råkar veta med 100 % säkerhet att civ ing från Chalmers kan vara mycket manliga rent fysiskt och inte alls behöver vara klassiska "nördar" :) Män som lever på att använda hjärnan kan ägna sig åt fritidsaktiviteter som bygger kroppen på ett skonsamt sätt.

    Men alltså för mig är hyfsad intelligens ett baskrav, det är attraktivt men det räcker inte som enskild faktor för att jag ska gå igång på någon. "Tillräckligt intelligenta" män kan finnas var som helst i samhället men är väl överrepresenterade bland högskoleutbildade eftersom utbildning är ett smart val i vårt samhälle och intelligens ökar chanserna att komma in på och ta sig igenom en utbildning.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 24 Nov 17:37
    Anonym (man) skrev 2018-11-24 16:55:42 följande:

    Jo men det var det jag menade och skrev att intelligens ensamt inte är en så värst hög attraktionsfaktor väl. 

    Det verkar då ändå som du lyfter fram fysik och att bygga kroppen, och inte direkt upphöjer "nördar", utifrån det du skrev.

    Jag tror ändå att du kommer bli mer attraherad av den mannen med fyisk styrka och självförtroende, men med sämre hjärna för matteekvationer, än nörden som inte har styrka, men som har hög IQ och kan lösa de svåraste ekvationerna i sömnen. :)


    Känner att det blir förvirrat här. Jag tänder varken på väldigt hög IQ eller på muskler. Men vill bara säga att det finns män som har båda, tro det eller ej. Men för mig spelar det ingen roll om man har världens vackraste yttre (enligt min smak) i kombination med att man är geniförklarad, om man blir orolig när jag drar ett ironiskt skämt. Eller om man är en besserwisser.
Svar på tråden Män kring 50, vad gillar ni?