• Virpan

    Ensam äldre blivande mamma?

    Jag är en äldre blivande mamma som har blivit lämnad under graviditeten. Finns det fler i liknande situation? Känner mig ensam och ledsen.

  • Svar på tråden Ensam äldre blivande mamma?
  • Anonym (Lada)

    Beklagar :( Är äldre blivande mamma men inte lämnad nu, har dock upplevt det i en tidigare relation. Kommer du behålla barnet? Har du barn sen tidigare? Jag hade det och folk ojjade sig om hur jobbigt det skulle bli för mig, men jag har inte ångrat mig en sekund! Under graviditeten var jag orolig och ledsen, men när barnet väl var där så var allt bara underbart!

  • Virpan
    Anonym (Lada) skrev 2018-11-18 08:19:36 följande:

    Beklagar :( Är äldre blivande mamma men inte lämnad nu, har dock upplevt det i en tidigare relation. Kommer du behålla barnet? Har du barn sen tidigare? Jag hade det och folk ojjade sig om hur jobbigt det skulle bli för mig, men jag har inte ångrat mig en sekund! Under graviditeten var jag orolig och ledsen, men när barnet väl var där så var allt bara underbart!


    Tack för ditt svar, det ger mig hopp:) Har inga barn sen tidigare. Ska behålla barnet, har försökt att få barn jättelänge. Det för sent för abort men skulle ändå valt att behålla.
  • Anonym (A)

    Ingen egen erfarenhet, men en bekant blev lämnad just så. Hon och dottern har det jättebra och är tajta (dottern är numera 10 år )

  • Virpan
    Anonym (A) skrev 2018-11-26 08:48:03 följande:

    Ingen egen erfarenhet, men en bekant blev lämnad just så. Hon och dottern har det jättebra och är tajta (dottern är numera 10 år )


    Tack för ditt svar :)
  • Citiies

    Är inte äldre men ville bara muntra upp!


    Är själv ensam blivande mamma, litar fullt på min egen förmåga! Våga göra det du med! Min mamma lämnades av min pappa i tidig grav. Har haft en underbar uppväxt med min mamma och hon har nu träffat en man som jag ser mer som min egen pappa än min biologiska. Allting blir precis vad du gör det till, jag tror på oss! Kram!

  • Fiakakan

    Jag blev också lämnad under graviditeten. Vi hade varit ihop i sju år, byggt hus och skulle precis få första barnet. Jag kände mig så ensam. Gör jag iofs fortfarande men nu mår jag mycket bättre.

    Var i Sverige bor du?

Svar på tråden Ensam äldre blivande mamma?