• Mongol­iet
    Äldre 17 Nov 23:05
    418 visningar
    22 svar
    22
    418

    Ni som har barn eller är i en relation varför hänger ni på internet?

    Ni som har barn eller en relation. Varför hänger ni på internet så mycket? Hade inte era barn & er relation mått bättre av att ni spenderade mer tid med de som ni borde älska? Fine om ni hänger på nätet när ni åker tåg, buss eller väntar på flyplatser och liknande men hemma är det väl lite onödigt?

  • Svar på tråden Ni som har barn eller är i en relation varför hänger ni på internet?
  • Äldre 17 Nov 23:07
    #1

    Yngsta är 14 och hon vill verkligen inte umgås med mig på kvällarna. En stund då och då, räcker för henne.

  • Mongol­iet
    Äldre 17 Nov 23:08
    #2
    lövet2 skrev 2018-11-17 23:07:57 följande:

    Yngsta är 14 och hon vill verkligen inte umgås med mig på kvällarna. En stund då och då, räcker för henne.


    Och partner?
  • Äldre 17 Nov 23:12
    #3
    Mongoliet skrev 2018-11-17 23:08:56 följande:
    Och partner?
    Nix! Ingen sådan.
  • Mongol­iet
    Äldre 17 Nov 23:16
    #4
    lövet2 skrev 2018-11-17 23:12:41 följande:

    Nix! Ingen sådan.


    Så i ditt fall tidsfördriv/underhållning typ. Då får du vara här. Tycker så många som har partners & barn borde lägga de extra minutrarna på dem ist för på nätet dock. När jag är i en relation så för det första så är mobilen avstängd 100 % av tiden jag är med tjejen & används väldigt lite i övrigt också. Som singel väldigt mycket.
  • Äldre 17 Nov 23:17
    #5

    Egentid handlar det om.

  • Äldre 17 Nov 23:19
    #6

    Vad syftar du till när du skriver 'internet'? Många fritidsintressen kan ju utövas online t. ex.

    Kan det inte vara skönt med en partner som kan roa sig lite på egen hand ibland?

  • Mongol­iet
    Äldre 17 Nov 23:22
    #7
    S c h n a skrev 2018-11-17 23:19:48 följande:

    Vad syftar du till när du skriver 'internet'? Många fritidsintressen kan ju utövas online t. ex.

    Kan det inte vara skönt med en partner som kan roa sig lite på egen hand ibland?


    Sant. Bara jag som har svårt att se mig själv med en partner som har fritidsintrese på internet. Egentid på internet känns ju ocks väldigt trist. Men ok då.
  • Äldre 17 Nov 23:34
    #8
    Mongoliet skrev 2018-11-17 23:22:13 följande:

    Sant. Bara jag som har svårt att se mig själv med en partner som har fritidsintrese på internet. Egentid på internet känns ju ocks väldigt trist. Men ok då.


    Jaså

    Internet är nog integrerat i det mesta nuförtiden och en enorm källa till kunskap, rätt svårt att undvika helt..?
  • Mongol­iet
    Äldre 17 Nov 23:37
    #9
    S c h n a skrev 2018-11-17 23:34:57 följande:

    Jaså

    Internet är nog integrerat i det mesta nuförtiden och en enorm källa till kunskap, rätt svårt att undvika helt..?


    Jo men känns onödigt att vara där om ens partner eller barn finns på samma ställe där man själv är tycker jag.
  • Äldre 17 Nov 23:44
    #10
    Mongoliet skrev 2018-11-17 23:37:48 följande:

    Jo men känns onödigt att vara där om ens partner eller barn finns på samma ställe där man själv är tycker jag.


    Hm. Om man sitter och fnissar åt FL-trådar tillsammans med sin partner då?
Svar på tråden Ni som har barn eller är i en relation varför hänger ni på internet?