• Anonym (Pengar, pengar...)

    Problem med lån

    Hej,

    Skulle uppskatta vänliga råd och inga påhopp om att ha varit oansvarig, för det vet vi redan. ????

    Jag och sambon har 4 lån. Alla är vanliga privatlån från bank, två på vår huvudbank och två på en annan bank som beviljar lån för tex båt, som vi köpte. (Lånen finansierade bil, båt och boende, om det har betydelse)

    Vår sammanlagda skuld ligger på ca 445 000kr. Stora Problemet är månadskostnaden. 4 separata lån och fyra avbetalningar och det går inte så bra. Jag ansökte om ett större lån för att samla och betala av de lån vi har för snart ett halvår sedan, men då beviljades det inte. Ansökte hos vår huvudbank. Sambon kan inte stå som medsökande eftersom han studerar nu och inte har någon inkomst. Så det är bara jag.

    Okej. Alltså, jag nekades ett lån på totala summan för snart ett halvår sedan. Finns det någon vits för mig att ansöka på typ Sambla, Lendo, lendify... etc, om ett stort lån som skulle täcka de lån vi har så vi kan betala av det? Eller är det typ... ingen idé för att jag kommer nekas i vilket fall? Kreditomdöme på ca 4%.

    Har någon gjort nåt liknande i en liknande situation och gick det vägen? Vad tror ni?

  • Svar på tråden Problem med lån
  • Anonym (.)

    Jag fick ihopsamlingslån hos ikano bank för några år sedan. Svea ekonomi har omstartslån.

  • Anonym (A)
    Anonym (,,,,) skrev 2018-12-14 23:23:22 följande:
    Sälj båten
    Håller med
  • Anonym (Sälj båten)

    Bil och boende kan i många fall vara helt nödvändiga att låna till, men om ni inte bor på en skärgårdsö så känns ju båten väldigt onödig, sälj den och lös den krediten. Hur stora månadskostnaden skulle ni få då kontra idag?

    Båt kostar ju också utöver själva kostnaden för lånet, vi lägger minst 2000 kr i snitt på våran.

  • Anonym (Anna)

    Är det så bra att ta ett lån som bara du står på? Tänker ifall ni får svårt att betala i tid och du hamnar hos kronofogden eller ni gör slut.

  • Anonym (Stefan)

    Logga in på UC så du ser ditt betyg.

    Sedan antal förfrågningar gör stor skillnad. Har du gjort många senaste tiden och även dom 12 senaste åren där hela din UC syns som bankarna kollar på.

    Sedan försök att minska era skulder! Det påverkas ockdå mycket. Har ni mer blanco än årsinkomst får ni svårt att samla lånen

Svar på tråden Problem med lån