• Micec

    Gravid BF slutet av juli/augusti

    Hej!

    Jag har precis plussat efter mitt första IVF/icsi försök efter 3,5 ofrivilligt barnlösa. Är helt överlycklig. Nu hoppas vi allt gå vägen bara. Enligt app kommer jag ha BF 2 augusti. Fler än mig som har bf juli/augustk 2019 så kan vi väl följas åt och starta en fb grupp så småningom?

    Vore skoj!!! Hur ser er historia ut ? hur gamla är ni? första barnet eller har ni fler? :)

  • Svar på tråden Gravid BF slutet av juli/augusti
  • Fliisa

    Hej! Grattis till plusset!

    Har oxå precis plussat efter många års kämpande, men bara andra insättningen. Är beräknad till slutet av juli. Just nu kämpar jag mot oron att testet hade fel. Detta är vårt första plus, och om allt funkar (ta i trä) vårt första barn.

    Jag är 35 och min man snart 40, så har ju även oron att man inte ska hinna innan det blir för sent, om detta inte skulle funka.

    Har du några känningar? Jag har molvärk, typ mensvärk, tydligen livmodern som växer (hoppas jag).

  • Micec

    Hej!! tack och storr grattis till er med!! visst känns det fantastist? men inte utan att man redan börjar oroa sig för missfall , eller för att de överhuvudtaget ens är något där?? Mitt plus är väldigt tydligt idag på ruvar dag 7, men man är ju rädd att det ändå inte stämmer, att det typ är en kemiskt graviditet som släppet o blöder ut vilken dag som helst..... usch vi får försöka att inte tänka så mycket , o ta en dag i taget ....

    jag har väldigt svullna bröst och är trött, men kan likaväl vara pga av lutinus. Men sen har jag också känningar kring livermoderområdet, det liksom ilar och drar. Och som du säger så får man ju hoppas att det är för att det händer grejor där!!!

    Roligt att följas åt!! vart har ni gjort er Ivf? :)

  • Anonym (Lillen85)

    Hej!

    Jag plussad också idag efter 6 månaders försök :) står bf 30 juli 2019 i natural cycles appen.

    Så spännande! :)

  • Micec
    Anonym (Lillen85) skrev 2018-11-18 20:00:15 följande:

    Hej!

    Jag plussad också idag efter 6 månaders försök :) står bf 30 juli 2019 i natural cycles appen.

    Så spännande! :)


    Grattis och välkommen till denna tråd!!! ja så oerhört spännande! Hur gammal är du? har ni barn sen innan?:) skoj att följas åt i denna resan!!
  • Anonym (Lillen85)

    Tack och detsamma ???? jag är 33 år och det är mitt första barn. Själv?

  • Micec
    Anonym (Lillen85) skrev 2018-11-18 20:20:36 följande:

    Tack och detsamma ???? jag är 33 år och det är mitt första barn. Själv?


    Okej, jag är 25 och min sambo 28, första barnet för oss också! Blev gravid för 3,5 år sen som visade sig vara en ofostrig graviditet i v. 12 vid kubtestet (en växande livmoder men utan foster) , så fick göra en abort , sen dess har vi försökt utan att lyckas. men nu ÄNTLIGEN med ivf , är så tacksam.

    Men eftersom det där hände förra gången så är man ju oerhört orolig, men man får ta en dag i taget antar jag...
  • Anonym (Lillen85)

    Vad tråkigt att höra! Ja man vet ju inte alls hur det kommer att gå.. man får bara ta det en dag i taget precis som du säger och försöka att inte oroa sig allt för mycket.

  • Micec
    Anonym (Lillen85) skrev 2018-11-18 20:30:07 följande:

    Vad tråkigt att höra! Ja man vet ju inte alls hur det kommer att gå.. man får bara ta det en dag i taget precis som du säger och försöka att inte oroa sig allt för mycket.


    Precis!:) Har du några symtom ännu? passerat bim?
  • Micec
    sariiparii skrev 2018-11-19 14:41:27 följande:

    Jag plussade igår och alla appar räknar ut BF 1 eller 2 augusti.

    Femte försöket så nu är vi glada :D


    Grattis vad roligt!! Bf 2a augusti för mig med enligt appen :D Har du några symptom?
Svar på tråden Gravid BF slutet av juli/augusti