• Deeelicious

    Hur gjorde ni med semestern under föräldrapenningen?

    Hur valde ni att ta ut semestern när ni var föräldralediga med föräldrapenning? Tog ni ut den på sommaren ungefär när ni brukade, i början av föräldraledigheten eller droppvis? Och varför gjorde ni som ni gjorde?

    Behöver tips inför hur jag själv ska göra :)

  • Svar på tråden Hur gjorde ni med semestern under föräldrapenningen?
  • Anonym (FL)

    Tog ut 3 veckor betald semester under sommaren men tog ut den 1 månad innan vi skulle iväg på semester så jag fick pengarna lagom till att vi skulle vara lediga hela familjen.

  • Anonym (FL)

    Glömde skriva att resterande dagar sparade jag för att kunna använda året efter då man inte tjänar in semester under föräldraledigheten (förutom 4 första månaderna)

  • Trädgårdsland

    Har inte tagit någon semester under föräldraledigheten. Tror jag fick ha typ 60 sparade dagar. Så de har samlats på hög så har jag kunnat använda dem när FP varit slut.

  • Majan78

    Har inte ens tänkt tanken att ta semester under föräldraledigheten... de få semesterdagar man får som föräldraledig sparades.

  • Majan78

    Har inte ens tänkt tanken att ta semester under föräldraledigheten... de få semesterdagar man får som föräldraledig sparades.

  • Anonym (H)

    Har heller aldrig tänkt tanken att ta av semesterdagarna under mina 4 föräldraledigheter

Svar på tråden Hur gjorde ni med semestern under föräldrapenningen?