• Anonym (Diana)

    Större underliv gravid

    Är det någon mer som upplever att underlivet känns eller rentav blir större under en graviditet? Under sex känner jag inte lika mycket längre och detta gör mig så nere. Kniper dagligen och ska försöka efter förlossning också, men just nu känns jag inte lika tight som innan?

    Känns det bara så eller är det liksom så att männen också känner att man är stor?

  • Svar på tråden Större underliv gravid
  • Anonym (jo)

    Frun blev större också av någon anledning. Ibland kändes det som man knallade i luften. Kunde knipa men det var helt klart skillnad. Har 20x16 cm så den är inte jätteliten.

  • Anonym (Diana)

    Någon mer?

    Jag känner ju liksom när jag kniper att jag inte är stor, men just under sex så känns det bara så svullet på nått sätt?

    Får försöka knipa på men ja nphpn mer som upplever samma sak?

  • Anonym (mamma till 2)

    För de allra flesta det aldrig som det innan, tro mig

  • Anonym (mamma till 2)

    För de allra flesta det aldrig som det innan, tro mig

  • Anonym (Gillaläget)

    Jag har fött ett barn och känner mig större där nere, gör knipövningar men det är så jobbigt. Underhåller man inte det så blir det slappt igen. Gör knipövningar periodvis, det är bara till att gilla läget, komma ihåg varför man har blivit som man blivit.

  • Anonym (Man som undrar)

    Hade varit intressant mer fler inlägg från alla mammor här inne. Jag som kille var av uppfattningen att slidan återhämtar sig men av att döma från inläggen hittills är så inte fallet?

  • Anonym (Mom)
    Anonym (Man som undrar) skrev 2018-12-13 08:54:44 följande:

    Hade varit intressant mer fler inlägg från alla mammor här inne. Jag som kille var av uppfattningen att slidan återhämtar sig men av att döma från inläggen hittills är så inte fallet?


    Vissa får bättre sexliv och en del märker inte så stor skillnad. Men de flesta blir inte som innan.

    Speciellt vi som har spruckit mycket eller de som får flera barn.
  • Anonym (Mom)

    Det är som ett lotteri att föda vaginalt. Man vet aldrig hur det kommer bli sen.

  • Anonym (Mom)

    Men för att svara ts. Jag märkte inte att jag blev större under graviditeten. Men slemhinnorna blir nog mer blodfyllda och är det sent i graviditeten så har ju redan bäckenbotten blivit uttänjd så det kan nog påverka känseln.

  • Anonym (Drina)
    Anonym (Man som undrar) skrev 2018-12-13 08:54:44 följande:

    Hade varit intressant mer fler inlägg från alla mammor här inne. Jag som kille var av uppfattningen att slidan återhämtar sig men av att döma från inläggen hittills är så inte fallet?


    Som någon annan skrev så är det ett lotteri. Jag blev inte större men då har jag bara fött ett barn vaginalt och de sydde ihop rätt mycket både inuti och på utsidan efteråt så det är ändå lite annorlunda, även om det knappt syns.

    Jag har faktiskt aldrig råkat ut för att ta in luft och få muspruttar efter jag födde barn, det hände ibland före, det ska ju vara tecken på att det är lite slappt, särskilt om det händer ofta.
  • Anonym (Blabla)
    Anonym (Drina) skrev 2018-12-13 09:15:37 följande:

    Som någon annan skrev så är det ett lotteri. Jag blev inte större men då har jag bara fött ett barn vaginalt och de sydde ihop rätt mycket både inuti och på utsidan efteråt så det är ändå lite annorlunda, även om det knappt syns.

    Jag har faktiskt aldrig råkat ut för att ta in luft och få muspruttar efter jag födde barn, det hände ibland före, det ska ju vara tecken på att det är lite slappt, särskilt om det händer ofta.


    Kan även bero på mannen. Min partner har ibland svårt att bli riktigt hård och då är det klart att det inte fyller upp riktigt. Speciellt bakifrån då kommer det in mycket luft. Det är väl en kombo kvinna/man. Var med en ett tag som var av grövre modell och han tyckte jag var mycket trång och hans upplevelse var att man inte känner av barnafödande märkvärt innan /efter. Men är väl såklart individuellt.
  • Anonym (Drina)
    Anonym (Blabla) skrev 2018-12-13 09:53:28 följande:

    Kan även bero på mannen. Min partner har ibland svårt att bli riktigt hård och då är det klart att det inte fyller upp riktigt. Speciellt bakifrån då kommer det in mycket luft. Det är väl en kombo kvinna/man. Var med en ett tag som var av grövre modell och han tyckte jag var mycket trång och hans upplevelse var att man inte känner av barnafödande märkvärt innan /efter. Men är väl såklart individuellt.


    Ett lotto även med det då. Jag har samma man som jag haft hela mitt vuxna liv och han har haft problem att få den hård en enda gång på alla år så det måste nästan vara något med min kropp som ändrades, till det positiva i det här fallet. Däremot har andra områden av min kropp definitivt ändrats till... mindre estetiskt :)
  • Anonym (Sub)

    Jag upplevde det inte under min graviditet, men efter däremot... Tycker jag inte alls är lika tight som innan, och jag födde ändå med kejsarsnitt så jag är väldigt besviken och ledsen. Trodde att snittet skulle göra att underlivet fick bevaras intakt.

Svar på tråden Större underliv gravid