• Äldre 19 Nov 09:06
    472 visningar
    5 svar
    5
    472

    Läcker fostervatten? 35+3

    Hej!
    Jag väntar 3e barnet, de andra två har kommit runt v 40. Så vi är inte alls inställda på någon förlossning nu i vecka 35. 

    Men, igår hade jag regelbundna och ganska starta värkar, ungefär 4-5st på 10 min. 
    Vi fick komma in till förlossningen och bebis mår bra osv. Då jag bara var öppen ca 1 cm och tappen fortfarande var omogen så skickade de hem mig. 

    Värkarna har avtagit under natten, fastän jag då och då nu kan känna av viss molande värk och en del SD. 
    Men i natt när jag gick upp till toaletten så droppade klar vätska ner på golvet, tillräckligt för att stänka upp på mina vader, men inte så mycket egentligen. 
    Jag torkade upp och mig själv. Men kort därpå rann det några droppar klar vätska längs låret. 
    Detta har fortsatt nu på morgonen. Det rinner inte hela tiden, utan bara då och då och det är bara några droppar åt gången. Ingen lukt alls som jag kan känna. 

    Kan detta vara fostervatten? 
    Jag har varit med en gång när en väns vatten gick och då var det som en störtflod... 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-11-19 09:08
    juste, kan också tillägga att det känns nästan som sockervatten då det är klibbigt i underlivet.
    Inga större fläckar på lakanet, men några och de har torkat och blivit lite "hårda".

  • Svar på tråden Läcker fostervatten? 35+3
  • Äldre 19 Nov 09:18
    #1

    Det kan nog vara fostervatten. För mej gick det hål på hinnorna uppåt så allt vatten kom inte ut utan det kom stötvis vid värkar eller om jag hostade eller liknande. 

  • Äldre 19 Nov 09:19
    #2

    Glömde säga att du behöver nog åka in och kolla upp det. För det börjar bildas bakterier i fostervattnet efter det gått hål på hinnorna.

  • Äldre 19 Nov 09:31
    #3

    Oj, gå hål uppåt!

    Ja jag har ringt min BM och hoppas hon ringer tillbaka. Vill helst slippa ränna in och ut på förlossningen.

    På mina andra två förlossningar gick aldrig vattnet utan då fick de spräcka hål på hinnorna efter en stund.

    Men hur kändes ditt fostervatten? Kan det vara "klibbigt"?

  • Äldre 19 Nov 09:37
    #4

    Minns ingen klibbighet. Det blev pölar på laminatgolvet för mej som jag fick rätt bråttom att torka upp, så tänkte nog inte på nåt sånt. 

  • Äldre 19 Nov 10:10
    #5

    Nej förstår. Fick en tid hos BM imorgon på morgonen och uppmanades att åka in om det blev mer. 
    Så vi får se... Tack för svar i alla fall :) 

    Aldrig tänkt att det kan "läcka" lite.

Svar på tråden Läcker fostervatten? 35+3