• Gideonz

    Hjälp med USPS

    Hej!

    Finns det någon som vet vad jag kan göra då mitt brev till USA vägrar att komma fram. USPS är ju så jävla värdelösa..Skickade ett säljkontrakt den 5e oktober från Nederländerna som nådde Miami 10/10. Den släpptes från tullen tre dagar senare, och har sedan den 22/10 legat på ett postkontor i Fort Meyers (samma stad den ska till). Så den har alltså varit fast där i snart en månad, och jag får inga svar från USPS vad som kan ha hänt. När man söker efter trackingnumret så står det att den är på väg mot slutdestinationen.

    "In Transit to Next Facility. Your package is moving within the USPS network and is on track to be delivered to its final destination. It is currently in transit to the next facility."

    Men det har alltså gått en månad snart, är det någon som vet vad jag skulle kunna göra? Så sjukt irriterande. Det är dessutom ett säljkontrakt på en tomt jag har där som ska skickas till en "closing agent", så det är viktigt att det kommer fram så snart som möjligt. Vore väldigt glad för tips!
  • Svar på tråden Hjälp med USPS
  • legomum

    Ring usps och tala med dem. Upplever servicen är sjukt mycket bättre där än här.

    Efterlys ditt brev helt enkelt.

  • sysop

    Vad skrev du på tulldeklarationen?

    Det verkar konstigt att dina dokument inte kommit fram.

  • Gideonz

    Tack för era svar. När jag försökte ringa kom jag bara till talsvar, eller vad det heter. Fick alltså inte prata med en riktig person.

    Hmm, jag gjorde ingen tulldeklaration, visste inte om att man skulle det och jag skickade brevet när jag var i Amsterdam via ett postkontor. Så räknade med att det gick rätt till. Det står ju att det blev släppt av tullen för väldigt länge sedan, så det borde inte vara problemet.

Svar på tråden Hjälp med USPS