• Humlan88

    Resa på avbetalning

    Någon som tagit en resa på avbetalning? Jag och sambon vill så gärna besöka Västindien, nu har vi hittat en resa 15 dagar till dominikanska republiken för 20000, vi kommer försöka skrapa ihop några tusenlappar själva men resten funderar jag på om vi ska ta på avbetalning, någon mer som tagit resa på avbetalning?

  • Svar på tråden Resa på avbetalning
  • ThomasW

    Och betala av på 3 år ?

    Köp en resa du har råd med istället !

    Spa i Polen ?

  • cb66

    Försök att inte resa på lånade pengar. När man köper nån sak på avbetalning har man alltid kvar grejen och skulle till och med kunna sälja den på blocket och få tillbaka lite av pengarna.

    En sak har man kvar under tiden man betalar men en resa betalar man långt efter man är klar med resan.

    Risken är att man vill resa igen och lånar igen och igen.

  • 2barnsmorsan
    Humlan88 skrev 2018-11-19 16:23:28 följande:

    Någon som tagit en resa på avbetalning? Jag och sambon vill så gärna besöka Västindien, nu har vi hittat en resa 15 dagar till dominikanska republiken för 20000, vi kommer försöka skrapa ihop några tusenlappar själva men resten funderar jag på om vi ska ta på avbetalning, någon mer som tagit resa på avbetalning?


    När är resan?

    Jag hade sparat och åkt nästa år år istället. Sparar ni 1000kr var i månaden i ett år så har ni 24000kr att resa för.
  • Humlan88
    ThomasW skrev 2018-11-19 16:32:18 följande:

    Och betala av på 3 år ?

    Köp en resa du har råd med istället !

    Spa i Polen ?


    Vi har ca60 000 sparade men de är tänkt till kontantinsts
  • Coccolina

    Det är inte att rekommendera. Skrapa ihop pengarna först istället. Då kommer du kunna njuta mer av resan! 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • modsey

    Jag går tvärtemot här lite grann. Självklart beroende på hur ekonomi ser ut. Har ni råd ned att i efterhand betala kanske 2000 kr i månaden några månader utan att leva på gröt, känns det som en sak jag skulle kunna ta på avbetalning

  • hammarhajen

    Spara istället. Har ni inte råd att spara ihop resan på säg ett halvår så har ni nog inte råd att resa alls. 

  • ThomasW
    Humlan88 skrev 2018-11-19 16:38:02 följande:

    Vi har ca60 000 sparade men de är tänkt till kontantinsts


    Häftigt mycke stålar.

    15% av en etta I norrland ?
  • Humlan88
    ThomasW skrev 2018-11-19 18:48:17 följande:

    Häftigt mycke stålar.

    15% av en etta I norrland ?


    Har jag sagt att vi ska flytta imorgon eller?
  • Kjell2
    Humlan88 skrev 2018-11-20 07:45:27 följande:
    Har jag sagt att vi ska flytta imorgon eller?
    Ska ni inte flytta i närtid ta av sparpengarna och spara ihop summan under några år igen. Blir billigare så. Ni slipper dyr låneränta.


  • 2barnsmorsan
    Kjell2 skrev 2018-11-20 09:34:46 följande:

    Ska ni inte flytta i närtid ta av sparpengarna och spara ihop summan under några år igen. Blir billigare så. Ni slipper dyr låneränta.


    Ja. Det är ju bättre om ni inte kan vänta med resan. Då lånar ni bara av er själva. ;)
  • MrsPJ

    Jag rekommenderar att låta bli flygresor, liksom forskarna, med tanke på att om vi inte minskar utsläppen med hälften inom 10 år så är det för sent. Önskar alla kunde ta sitt ansvar för kommande generationer och för vår jord. Det är ingen rättighet att flyga. Ni lånar inte bara pengar och gör av med resurser ni inte har, flyger ni så tar ni resurser som inte går att betala tillbaka.

Svar på tråden Resa på avbetalning