• förjag­villva­rajag
    Äldre 19 Nov 19:11
    90 visningar
    7 svar
    7
    90

    Gravid? Nidblödning? Hjälp????

    Hello!

    Varning för stark bild!

    Jag behöver lite hjälp här. Hade ägglossning den 7/11 o ska ha mens nu den 22/11. Sedan några dagar tillbaka så har jag haft lite små känningar nere i magen, mått lite illa på mornarna o i går och idag har jag haft spänningar i brösten, tycker jag. Men, idag så har jag haft mer ont än vanligt. Var på toa i eftermiddags o tyckte mig kunna se en droppe blod i trosorna men är inte säker så vill inte överanalysera saken. Vill verkligen bli gravid så det kan vara så att jag analyserar saker. Har en bild på trosorna som jag tog. Finns det någon som vet? Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Gravid? Nidblödning? Hjälp????
  • Äldre 19 Nov 20:06
    #1

    Jag hade också ägglossning den 7/11 och har beräknad bim den 22 :) Det kan komma en sådan liten blödning några dagar innan bim om man är gravid vad jag har förstått. Men lita inte fullt ut på det utan vänta och se! Jag tog ett test igår på bim-4 och det visade negativt. Tror att det är för tidigt att testa. De flesta får inte pluss på stickan förrens minst en vecka efter bim.

  • Äldre 19 Nov 21:17
    #2

    Alldeles för sent för nidblödning, Den inträffar när embryot fäster vilket sker 5-7 dagar efter äl. Kan vara bara vanlig spottings, mensen på g eller sköra slemhinnor eller blödning man kan få som gravid. "Bara" vänta och se och testa på BIM.

  • förjag­villva­rajag
    Äldre 19 Nov 21:29
    #3

    Har läst att en nidis kan komma 7-14 dagar efter ägglossning. Blir tokig på att det står så olika överallt. Ska testa på torsdag o hoppas verkligen på ett +. Ett väldigt oplanerat men ett välkommet sådant isf :)

  • Anonym (7-14)
    Äldre 20 Nov 07:43
    #4

    Nidblödning sker mellan 7-14 efter ägglossning.

    Nidblödningar brukar mer se ut som en mensliknande blödning.

    Självklart kan det där ändå vara en nidblödning då dom kan se olika ut, men sådär som bilden visar kan jag få strax innan mens.

    Vänta till helgen med att testa, om det är så att mensen inte kommer.

  • Äldre 20 Nov 14:15
    #5

    Embryot kan enligt mina IVF-läkare inte fästa senare än 7 dagar efter äl så några 14 dagar efter sker absolut inte en nidblödning.

  • Anonym (7-14)
    Äldre 20 Nov 14:44
    #6
    Jag är bara jag skrev 2018-11-20 14:15:10 följande:

    Embryot kan enligt mina IVF-läkare inte fästa senare än 7 dagar efter äl så några 14 dagar efter sker absolut inte en nidblödning.


    www.alltforforaldrar.se/artikel/nidblodning-nar-agget-faster
  • förjag­villva­rajag
    Äldre 20 Nov 17:40
    #7

    Tyvärr så kom en blödning idag:( Är med stor sannolikhet mensen som kom. Får avvakta o se

Svar på tråden Gravid? Nidblödning? Hjälp????