• Äldre 19 Nov 19:33
    1299 visningar
    84 svar
    84
    1299

    Gissa kön

    Hej alla!

    Nu har jag äntligen blivit medlem i familjeliv efter att jag har haft god nytta av mångas inlägg, svar på dessa & goda tips överlag. Jag och min sambo är gravida för allra första gången och har nu påbörjat tredje och sista trimestern, spänningen börjar krypa sig på ordentligt! Vi är nyfikna på om någon kan lista ut vad vår bebis har för kön utifrån det ultraljud vi gjorde v.12. När vi gjorde rutinultraljudet så tyckte jag att jag skymtade vad det kunde vara men både jag och min sambo är tveksamma. Bilderna från rutinultraljudet blev dessvärre inte så bra men jag har ju sett och hört att det finns många här på Familjeliv som har grym erfarenhet och känsla för det här med att lista ut kön. Så välkomna med Era gissningar på vårt ul från v1.12! Ska bli kul att få se vad ni tror. Vill även passa på att kolla om det finns någon mer som har beräknad förlossning i februari som skulle vilja följas åt nu den sista tiden! Vore jättekul! Jag bor i Göteborg. Gissa nu på kön! :) Kram Caroline

  • Svar på tråden Gissa kön
  • Äldre 19 Nov 19:57
    #1

    Jag gissar på tjej :)

  • Äldre 19 Nov 20:14
    #2

    Tack för din gissning, spännande!! Vad grundar du din gissning på? ;)

  • Äldre 19 Nov 20:21
    #3

    Jag har själv försökt tolka mitt eget idag enligt nub och då ska ju den vita "pinnen" som är vid rumpan vara mindre än 30° vinkel om det är en tjej och större än 30° om det är en pojke. Men om jag tolkat teorin rätt vet jag inte hehe :))

    Du får gärna gissa på min oxå :)

  • Äldre 19 Nov 20:23
    #4

    Kan dock tillägga att min bebis står på huvudet när kortet är taget så vet inte om det blir rätt med nub då :)

  • Äldre 19 Nov 20:38
    #5

    Men åh grattis joannaq! Vad roligt, en liten bebis lagom till att sommaren startar då :) Det är verkligen inte lätt att veta vad som är vad på ultraljudsbilderna ;) Lustigt att din lilla bebis stod på huvudet, så roliga minnen att ha sen! Utifrån din bild så tycker jag att det verkar vara en liten pojke du har därinne! Kikar på det du beskrev men även huvudform/pannan. Tydligen kan man även särskilja flicka & pojke där med men det är som sagt en vild gissning från min sida :) Har du någon egen känsla kring vad det kan vara?

  • Äldre 19 Nov 20:41
    #6

    Både din & min verkar gilla tummen i alla fall ;)

  • Äldre 19 Nov 20:50
    #7

    Kan ni gissa på våran bebis också? ???? bebis nr 3 i v12


    Vem fan är måtta och varför ska jag dricka me honom?
  • Äldre 19 Nov 20:50
    #8

    Haha rackarns den blev uppåne ????????????


    Vem fan är måtta och varför ska jag dricka me honom?
  • Äldre 19 Nov 20:53
    #9

    Hej Natie! Jag drar till med en gissning på pojke även för dig ;) Vad tror du jag väntar? :) Någon gissning?

  • Äldre 19 Nov 20:56
    #10
    Carolinebffeb19 skrev 2018-11-19 20:38:31 följande:

    Men åh grattis joannaq! Vad roligt, en liten bebis lagom till att sommaren startar då :) Det är verkligen inte lätt att veta vad som är vad på ultraljudsbilderna ;) Lustigt att din lilla bebis stod på huvudet, så roliga minnen att ha sen! Utifrån din bild så tycker jag att det verkar vara en liten pojke du har därinne! Kikar på det du beskrev men även huvudform/pannan. Tydligen kan man även särskilja flicka & pojke där med men det är som sagt en vild gissning från min sida :) Har du någon egen känsla kring vad det kan vara?


    Ja precis bf 25/5 jätte mysigt ska det bli :)Tack och grattis till dig med <3

    Då blir mina andra grabbar på 16 & 11år glada om du gissar rätt för de vill ha en lillebror :))

    Ja jag försökte kolla med detta på skallen oxå men det är svårt :)

    Jag har ingen stark känsla som jag hade med de andra två, men lutar åt en kille hehe.

    Har du någon känsla? :))
Svar på tråden Gissa kön