• Svar på tråden Bf augusti 2019
  • Bell13

    Hej, det finns en hemlig facebookgrupp som du kan vara med i. Jättemycket aktivitet där.


    Sonaten skrev 2019-01-01 21:37:10 följande:

    Hej,

    Jag är ny i tråden.

    Har två barn på 9 och 5 år. Haft ett MA och ett MF under 2018 och plussade nu igen för några veckor sedan. Befarar väl att det blir missfall igen, då jag inte är så ung längre.

    6+0 idag.

    Hjälp vad jag mår illa. Det började med yrsel för några dagar sedan. Sen har jag till och från haft diarré också.

    Vad äter ni när magen krånglar?


  • Sonaten
    Bell13 skrev 2019-01-03 06:53:57 följande:

    Hej, det finns en hemlig facebookgrupp som du kan vara med i. Jättemycket aktivitet där.


    Jag har mejlat den som jag trodde verkade vara initiativtagare för den gruppen, men har inte fått någon respons. Vet du vem jag kan fråga för att få komma med i fb-gruppen? :)
  • mammsen79
    Sonaten skrev 2019-01-05 18:09:09 följande:

    Jag har mejlat den som jag trodde verkade vara initiativtagare för den gruppen, men har inte fått någon respons. Vet du vem jag kan fråga för att få komma med i fb-gruppen? :)


    Samma här inte fått något svar.
  • Bell13

    Jag har frågat i gruppen om det är ok att jag bjuder in dig. Återkommer snart med info.


    mammsen79 skrev 2019-01-05 18:14:02 följande:

    Samma här inte fått något svar.


  • Bell13

    Har frågat om det är ok att jag bjuder in. Återkommer snart med info.


    Sonaten skrev 2019-01-05 18:09:09 följande:

    Jag har mejlat den som jag trodde verkade vara initiativtagare för den gruppen, men har inte fått någon respons. Vet du vem jag kan fråga för att få komma med i fb-gruppen? :)


  • lillagullefjun

    Jag har följt den här tråden ett tag och har nu gått in i vecka 8, är fortfarande väldigt orolig för allt som kan hända men vågar tro mer och mer för varje dag som går att allt ska gå vägen och att vi faktiskt kommer att få barn i augusti. Jag och min sambo är båda 28 och detta blir vårt första barn. Har BF 23/8, ska till barnmorskan för första gången på tisdag 8/1 och sen på privat VUL på onsdag 9/1, är lite nervös och orolig men även väldigt förväntansfull. Mår inte så jättebra, har ett fruktansvärt illamående (tar Postafen i nödläge vilket funkar ibland och ibland inte) och är extremt trött och yr och massa andra symtom... Men försöker ändå tänka positivt och stå ut för att det självklart kommer att vara värt det i slutändan och hoppas att jag kommer må bättre ganska snart. Har inte vågat tidigare men nu äntligen har jag precis skickat vänförfrågan och meddelande till Mimmi med önskan om att få gå med i fb-gruppen om ingen annan kan se att jag går med i den? :)

  • Sunshine4life

    Hej!

    Vecka 8 här (7+1) och har ultraljud i veckan för att kolla så att allt är okej. Har inte vågat ta ut något än, eller gå med i någon grupp pga rädd för missfall. Har symtom fortf så hoppas att det rullar på.

    Men jag går gärna med i den hemliga facebookgruppen efter mitt VUL om allt ser bra ut och hjärtat tickar, hur gör jag? 

    Kram!

  • mammsen79
    Sunshine4life skrev 2019-01-06 19:22:58 följande:

    Hej!

    Vecka 8 här (7+1) och har ultraljud i veckan för att kolla så att allt är okej. Har inte vågat ta ut något än, eller gå med i någon grupp pga rädd för missfall. Har symtom fortf så hoppas att det rullar på.

    Men jag går gärna med i den hemliga facebookgruppen efter mitt VUL om allt ser bra ut och hjärtat tickar, hur gör jag? 

    Kram!


    Hur mår du? Jag mår väldigt illa till och från
  • Sunshine4life
    mammsen79 skrev 2019-01-06 20:36:03 följande:
    Hur mår du? Jag mår väldigt illa till och från
    Jag mår okej. Varit väldigt trött så denna ledighet kom verkligen perfekt. Lite växtvärk i livmodern, lite ömma bröst och en ganska uppsvälld mage. Jag mår inte illa (än) och hoppas att det förblir så.

    Var på UVL för två veckor sedan och då sa de att den låg högt och att allt såg bra ut, men det var då så tidigt att de bara såg gulesäcken och hinnsäcken. 

    Hur mår du annars, förutom illamående?
  • Ontopic

    Här är en till! Plussade i slutet av december! BF 20 augusti :) genomgått ivf med donerade spermier pga att sambon föddes utan.

  • Isolinde
    Hej!

    Jag ville bara tipsa om denna Facebookgrupp som är till för ALLA föräldrar, oavsett familjekonstellation. Så länge man har fått eller ska få barn någon gång under 2019. Det finns ju många grupper för gravida på Facebook, men inte så många där även partners är välkomna. Så gå gärna med och bjud även in era partners :D

    https://www.facebook.com/groups/674758679630640/
Svar på tråden Bf augusti 2019