• Äldre 20 Nov 20:00
    382 visningar
    4 svar
    4
    382

    Söker nån slags fotovägg att ha när jag fotar barnen

    Hej,

    Jag älskar att fota barnen hemma, men blir alltid irriterad på att behöva ta framför en garderob eller annat.
    Speciellt nu när jag skulle ta julfoto. Hela fotot blir förstört av bakgrunden.
    Är det någon som har en idé på nåt smart smidigt billigt jag kan fixa för att alltid ställa upp vid foto tillfällen?

  • Svar på tråden Söker nån slags fotovägg att ha när jag fotar barnen
  • Bertra­m
    Äldre 20 Nov 20:11
    #1

    Nån snygg gardin eller så att hänga upp, eller utomhus, piffa soffan med fårskinn, tomtar å annat så kan de sitta där

  • Äldre 20 Nov 20:17
    #2

    Provat alla dom idéerna. stod nyss och hängde upp saker men då räckte det inte ända till golvet och alla vinklar blev fel så dörrar skor å allt annat smet med i bilden.
    Ute är alltid kul att ta, men inte alltid passande tyvärr. Så skulle behöva någon lösning för inomhus fotning. inte bara vid julkort. även påskkort, midsommar allt. då ute vädret inte passar till. hmm

  • Bertra­m
    Äldre 20 Nov 20:44
    #3

    Måste ju gå att hitta något jättestort lakan eller skynke att hänga upp

  • Äldre 20 Nov 21:26
    #4

    Billigt är ju alltid en definitionsfråga.

    www.vidaxl.se/e/8718475522959/vidaxl-studioutrustning-med-5-fargade-bakgrunder-och-justerbart-stativ

    detta kan plockas undan och förvaras nånstans när man inte använder det och är inte dyrt för vad det är.

    www.vidaxl.se/e/8718475814603/vidaxl-fotobakgrund-vit-600x300-cm

    här har du annars en fotoduk som du kan fästa och fota mot.

    det billiga alternativet av det är ju som någon föreslog att ta och spänna upp ett lakan

Svar på tråden Söker nån slags fotovägg att ha när jag fotar barnen