• Elinmedlängtanombarn

    Hur mådde ni efter återinförande?

    Idag satte jag in en 5dagars fryst blastocyst. Hur mådde ni precis efter insättning? Jag känner mig så frusen och nästan febrig.....

    När fäster embryot och när kan man ev börja känna graviditetstecken?

  • Svar på tråden Hur mådde ni efter återinförande?
  • Jag är bara jag

    Mått som vanligt alla 10 ggr. Blastisar kan fästa redan på insättningsdagen, senast 2 dagar senare. Fått symptom några dagar före td som för mig varit v.4´5 d.v.s 2 veckor efter insättning.

  • Bunny on speed

    Jag mådde bra. Satte också in 5-dagars. På dag 7 fick jag molvärk, som höll i sig dagligen till typ v 12 i graviditeten.


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Lee***

    Satte in en 6 dagars i torsdag o har inte känt så jätte mkt. Ibland lite vid livmodern , men tror inte jag hDe könt ngt om jag inte visste stt jag ruvar...Är väldigt tuft då jag tror jag kände mer när jag var gravid förra gången.

    1 vecka kvar till insättningen.

    Är dock mer hungrig , men tror att det är inbildning.

  • Jag är bara jag
    Hallonmos skrev 2018-11-20 22:05:07 följande:
    Är det blastocyster kan de fästa från insättningsdagen till ruvardag 7.
    Inte enligt min klinik. De sa att de fäster inom 2 dagar efter insättning.
  • Hallonmos
    Jag är bara jag skrev 2018-11-20 22:19:51 följande:
    Inte enligt min klinik. De sa att de fäster inom 2 dagar efter insättning.
    Då har din klinik väldigt fel. Embryon fäster mellan dag 5 och 12. 
  • My102

    Vad jag har läst, får ta det med en nypa salt, så kan fryst embryo ta längre på sig att fästa men också utsöndra HCG eftersom det inte har varit i livmodern innan och ?förberett? sin ankomst till livmodern så att säga. Har ingen aning i sanningshalten på den dock.

    Men jag har också sett på mer betrodda källor att HCG först kan synas i urin på ruvardag 9 med blastis. Det är väl mer korrekt om blastisen inte fäster direkt på dag 2. Alla är ju olika och blastisar är olika :)

    Vid naturlig graviditet så kan det ju ta upp till 10 dagar innan det fäster ordentligt.

    Finns en massa olika scenarion och det är ju för att alla ör

    Olika :)

  • Jag är bara jag
    Hallonmos skrev 2018-11-20 22:22:58 följande:
    Då har din klinik väldigt fel. Embryon fäster mellan dag 5 och 12. 
    Och det vet du för att... ? Gått på en mycket ansedd klinik och litar på den eftersom de gett mig två barn!! Fullständigt ologiskt att de skulle dröja så många dagar med att fästa. Jag har haft flera hatching blastocysts insättningsdagen och då är de redo att fästa.
  • Hallonmos
    Jag är bara jag skrev 2018-11-21 11:49:19 följande:

    Och det vet du för att... ? Gått på en mycket ansedd klinik och litar på den eftersom de gett mig två barn!! Fullständigt ologiskt att de skulle dröja så många dagar med att fästa. Jag har haft flera hatching blastocysts insättningsdagen och då är de redo att fästa.


    Det vet jag för att jag läst på väldigt mycket om ämnet de senaste åren, samt har varit med om att mina embryon fäst på (bland annat, har varit gravid många gånger och ett par har fäst tidigare) ruvardag 4 och 5 (alltså ?äl?+9 - som för övrigt sägs vara genomsnittsdagen de fäster på, och ?äl?+10). Att de fäste då vet jag för att jag kände tydligt av det av det och plussade 2-3 dagar senare.

    En ansedd klinik som påstår att embryon fäster senast 2 dagar efter insättning skulle jag inte se som ansedd, snarare ytterst okunniga.

    Du kanske skulle ta och göra din egen research istället för att lyssna på uppenbart inkompetenta människor. Att du haft hatching blastocysts betyder ingenting. De kan fästa redan samma dag, det har jag också varit med om (eller ja, natten till nästa dag), men det betyder inte att alla embryon gör det, eller att det ens är vanligast.
Svar på tråden Hur mådde ni efter återinförande?