• LejonSa

    Britax Hi-way II

    Någon som har en britax hi way och kan säga något om rymligheten? För en 3,5 åring på ca 100cm o 14 kg. Behöver köpa en extra då lillebror ska ta över BeSafen. Funderar på om hi way kanske inte ?räcker hela vägen? om man tänker att han ska ha den till minst 4,5 år. Eller?

  • Svar på tråden Britax Hi-way II
  • Sisisisi

    Hiway funkar oftast till ca 110 cm. Maxway, twoway, multitech och minikid funkar oftast till ca 120 cm.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • LejonSa
    Sisisisi skrev 2018-11-20 22:48:19 följande:

    Hiway funkar oftast till ca 110 cm. Maxway, twoway, multitech och minikid funkar oftast till ca 120 cm.


    Tack. Har nog uteslutit two way dock. Minikid kollade jag precis på. Ska kolla de andra två också
  • Magnefico

    Highway är bra grejer om du frågar mig. Visst har den lite kortare rygg, men den tar klart mindre plats än nästan alla andra stolar. Det gör att benutrymmet räcker längre.

    Jag skulle säga att highway är den stol som möjliggör bakåtvänt åkande längst faktiskt.

  • LejonSa
    Magnefico skrev 2018-11-22 16:55:32 följande:

    Highway är bra grejer om du frågar mig. Visst har den lite kortare rygg, men den tar klart mindre plats än nästan alla andra stolar. Det gör att benutrymmet räcker längre.

    Jag skulle säga att highway är den stol som möjliggör bakåtvänt åkande längst faktiskt.


    Och jag som bestämt mig för max way. Tänkte beställa den ikväll eller imorgon. Tror den är ungefär i samma storlek som hi way om inte jag minns fel. Men lite bättre komfort läste jag mig till o med funktioner såsom höj o sänkbar nackstöd. Kändes som en lämpligare stol o kostar bara 200kr mer just nu än hi way.
Svar på tråden Britax Hi-way II