• Äldre 21 Nov 13:09
    2306 visningar
    16 svar
    16
    2306

    Fick ett MA i v 10

    Hej... fick reda på att fostret i min mage har dött i måndags när jag va på RUL pga oro.... hela min kropp blev kall... jag ville inte ta in vad hon precis sa.... fostret hade tydligen dött i vecka 7-8 där någonstans... jag har känt mig så lurad... min kropp har lurat mig och trott att jag fortrande bar på ett foster i magen min.... fick ett MF november 2015... och nu ett MA november 2018.... jag HATAR november!!!! ???? jag är så himla ledsen... vi fick lite hjälp på traven vad gäller ägglossnings stimulering.. fy så hemskt... kan jag någonsin få behålla någon graviditet!!!! :( känner mig så misslyckad..... jag har börjat små blöda... men än är inte fostret ute... blir galen... läkaren vill vänta till imorgon och se om den kommit ner själv... men jag vill bara bli av med de här NU! Vad kan jag göra för att påskynda de??? Har burit tungt igår och idag, hoppat och skuttat, slagit på magen... inget hjälper!!! De här tar på mig ordentligt :(

  • Svar på tråden Fick ett MA i v 10
  • Äldre 22 Nov 23:06
    #3
    UndrandeSökare skrev 2018-11-22 20:48:01 följande:

    Jag beklagar ditt MA, jag har själv haft 6 missfall alla innan v.12 varav några var MA i v.11. Det finns 3 alternativ. Endera så väntar man tills det kommer ut av sig själv, eller så använder man Cytotec tabletter eller så gör man en skrapning.


    Oj men Gud! Vad hemskt med 6 missfall.... jag skulle gått sönder totalt.... vilken kämpe du är!! <3 har du några barn? Eller fick du missfall efter varandra? Jag har börjat blöda nu som en mens men lite slem och liiite klumpar i. Jag har till den 27 november på mig, annars ska jag få Cytotec... vilket jag verkligen INTE vill!! Hoppas embryot går ner sv sig själv...
  • Äldre 23 Nov 09:27
    #6
    UndrandeSökare skrev 2018-11-23 08:24:45 följande:

    Jag har alltid vägrat Cytotec eftersom det är en magsårsmedicin egentligen. Så jag har alltid väntat att det ska komma ut av sig självt. Det kan ta 2-3 veckor innan det kommer ut, men för många går det snabbare. Jag hoppas det går bättre för dig vid nästa gång.

    Nej, ingen av oss har några barn. Alla missfallen har varit i rad. Ja det har varit jobbigt med alla missfall men också att man får extremt dålig hjälp i Sverige vid upprepade missfall så vi har fått resa utomlands för att få bättre hjälp där.

    Här kommer kortversionen av vår historia:

    Efter 3e missfallet fick vi göra en missfallsutredning i Sverige som inte visade något, för de tog för få prover. Inte ens ett spermatest togs.

    Efter 4e missfallet åkte vi till Life clinic i Aten och gjorde en bättre utredning där vi fick veta att jag har en koagulationssjukdom. Fick mediciner men missfall ändå.

    Efter 5e missfallet åkte vi till Avaclinic i Riga och gjorde Sperm dna fragmentationstest och fick reda på att spermierna var för dåliga, så vi gjorde dubbeldonation med PGS. 2 embryon som var normala kromosommässigt efter PGS sattes in och 5 till frysen. Men missfall ändå.

    Efter 6e missfallet gjorde vi en större och bättre utredning i London som visade att jag har för låga LAD-nivåer. Så nu har jag gjort LIT och hysto.

    Vi har fortfarande 5 normala embryon kvar i frysen i Riga så planerar sätta in ett av dem i januari 2019.


    Oj nej vilken jobbig resa.... jag har bara lite utebliven mens då och då, men jag tar provera för att få den regelbunden. Har även egen ägglossning... men fick ändå hjälp. Fick något som heter Letrozol, ovitrelle och lutinus. Skulle rekommendera dig en läkare i Södertälje. Privat klinik. Fettilitetsläkare. Han härstammar från Syrien där mina föräldrar kommer ifrån. Han har jobbat med detta i ungefär 20år. Känner massor som lyckats bli gravida hos honom oavsett problem. Han brukar alltid hitta en lösning till var och en. Han ger liksom aldrig upp.... lycka till med allt!!!
  • Äldre 23 Nov 09:29
    #7
    Erla skrev 2018-11-23 08:50:50 följande:

    Beklagar ditt mf och ditt ma. Jag har själv varit med om båda och vet hur jäkla jobbigt det är. Själv dog fostret i vecka 6 någon gång och jag fick bära det till vecka 13 innan något gjordes. Det var knäckande på alla sätt och vis att veta att livmodern ockuperades av något dött. Mf fick jag ett par månader efter att ma:t hade blött ut och då var jag säker på att jag aldrig skulle kunna få ett barn. Tredje graviditeten resulterade dock i en liten flicka som dig är lite över ett år så även om allt känns mörkt så kan det ändå ske mirakel. Jag hoppas du slipper fler mf och ma och att nästa graviditet blir en frisk bebis :)


    Tack och beklagar även ditt MF och MA... aldrig kul med något sånt.. åh va mysigt att ni lyckades få en liten fin bebis, underbart!! Grattis! Ja, jag tror på mirakel och hoppas nästa graviditet sks hålla hela vägen....
  • Äldre 23 Nov 10:34
    #9
    UndrandeSökare skrev 2018-11-23 09:40:50 följande:

    Vad heter läkaren och kliniken?


    Sveamottagningningen, en fertilitetsklinik. Min läkare och typ allas rekommendation på läkare heter Jakob Saliba. Jag rekommenderar starkt! Värt ett försök...
  • Äldre 30 Nov 00:17
    #12
    UndrandeSökare skrev 2018-11-29 13:59:10 följande:

    Hur har det gått för dig? Kom missfallet ut av sig självt ? Eller fick du Cytotec?


    Hej! Missfallet kom ut av sig självt i fredags natt.. åkte in akut pga magsmärtor som jag trodde ja skulle dö av.. fy!! Ja fick hjälp direkt! Fick en nål o den morfin direkt i blodet, men även de hjälpte inte. Ja sa att något vill ut!! Ja måste bajsa sa jag flera gånger till gyn läkarn, så ja sprang upp till toan o krystade ut hinnsäcken och fostret.. sedan kändes de betydligt skönare i magen, men smärtan kom igen, men ibte alls liks mycket. Då ville hon undersöks mig direkt, för hon visste att moderkakan måste ut, o den va precis i kanten, så hon tog en tång och drog ut den... vilken lättnads känsla de va efteråt... allt har gått bra. Även jag mår bra nu. Vill försöka att bli gravid snarast. Väntar ut den här blödningen o sen att mensen kommer o där efter så ska vi försöka igen...

    Hur är de me dig? Hur går det?
  • Äldre 30 Nov 17:40
    #14

    Tack! Jo jag ska dit i december, har en tid inbokad hos min läkare. Jo även han sa att han ska tänker ge mig trombyl när vi pratades vid på telefon här om dagen. Så det ska jag få! Han ska även ta nya blodprover och se. Vi får se hur allt blir.. hoppas verkligen det fäster denna gång!!!! Jaha, okej men vad ska dem i London göra som inte aten kunnat?

Svar på tråden Fick ett MA i v 10