• MrsGarwood

    Vanligt med inga symptom?...

    Är gravid för andra gången (första grav förlorad) i väldigt tidigt skede och testade först igår eftersom att mensen var sen med en mensvärk som aldrig gav sig. Nu har jag endast lite huggande känslor i livmodern emellanåt samt väldigt trött hela dagarna.

    Är såklart orolig för att det inte skall gå vägen denna gången heller. Hur är det nu. När brukar symptom dyka upp om de gör det? Sist hade jag grovt illamående, uppstötningar och superonda bröst från runt dagen då ägget fäste, alltså otroligt tidigt, till att denna grav inte känna mycket alls. Några fler som känner samma oro? Är för övrigt ung och frisk.

    Mvh ung och orolig blivande mamma

  • Svar på tråden Vanligt med inga symptom?...
  • Mikeybe

    Hej, du behöver inte oroa dig. Jag fick inga symtom förutom trötthet, i typ V8. Innan det hade jag inga symtom. Grattis till graviditeten!

  • Ebo88

    Mina två graviditeter skiljde sig totalt.

    Med vår pojke så mådde jag bra, hade lite känningar vid äggstockar/livmoder men inte så mycket mer. Hade en liten kort period där luktsinnet reagerade på allt!

    Andra gången med vår flicka så både jag så dåligt. Illamående, kräkningar, ont i bröst, ligamentvärk, hormoner som spelade en spratt, tidig foglossning bla.

    Första graviditeten bar jag inte alls medveten av. Hade pluggat och stressat inför en tenta och när jag var klar och slappnade av så slog det mig att mensen var en månad sen. Hade inte tänkt på det alls

  • MrsGarwood
    Ebo88 skrev 2018-11-21 14:16:20 följande:

    Mina två graviditeter skiljde sig totalt.

    Med vår pojke så mådde jag bra, hade lite känningar vid äggstockar/livmoder men inte så mycket mer. Hade en liten kort period där luktsinnet reagerade på allt!

    Andra gången med vår flicka så både jag så dåligt. Illamående, kräkningar, ont i bröst, ligamentvärk, hormoner som spelade en spratt, tidig foglossning bla.

    Första graviditeten bar jag inte alls medveten av. Hade pluggat och stressat inför en tenta och när jag var klar och slappnade av så slog det mig att mensen var en månad sen. Hade inte tänkt på det alls


    Det var detsamma för mig, var också helt uppslukad i studier och livet, och så insåg jag att min mens var försvunnen... Så det kan bli :) men då har man ju fördrivit lite extra tid i väntan på UL <3
  • MrsGarwood
    Mikeybe skrev 2018-11-21 14:15:46 följande:

    Hej, du behöver inte oroa dig. Jag fick inga symtom förutom trötthet, i typ V8. Innan det hade jag inga symtom. Grattis till graviditeten!


    Tackar <3 så olika det kan vara alltså. Efter förra grav trodde jag det var omöjligt att vara symptomfri, så illa jag mådde. Men fel hade jag ????
  • larssonc

    Jag hade inga symptom alls med sonen förrän typ v 14-15 när foglossningen kom. Hade lite ömma bröstvårtor med men knappt så jag tänkte på det.

    Hade annars inga symptom alls mer än min gigantiska mage!

  • askyfullofstars

    Tänkte samma sak som du i denna graviditeten och va så orolig. V.6 kom det en explosion med symtom såsom illamående, kräkningar, yrsel etc. Min barnmorska på MVC sa att det brukar komma i v.6 men att det också räknas som tidigt utan vanligt att dessa symtom kommer i v.8-9. Sedan varierar det från graviditet till graviditet oavsett hur du har mått innan. Njut av din hälsa tills vidare. <3

  • Ida3434

    Är i v 5+5 och har inga som helst symtom. Är också väldigt orolig. Man läser om så många som kräks och har ont i brösten innan BIM. Vill ju så gärna ha ett kvitto på att jag faktiskt är gravid. 

  • MrsGarwood
    Ida3434 skrev 2018-11-21 19:44:40 följande:

    Är i v 5+5 och har inga som helst symtom. Är också väldigt orolig. Man läser om så många som kräks och har ont i brösten innan BIM. Vill ju så gärna ha ett kvitto på att jag faktiskt är gravid. 


    Eller hur. Speciellt eftersom att jag i min förra grav kände mig som ett utskitet päron xD men jag antar att vi bara ska glädjas och njuta av att vi snart får uppleva våra bebisar <3 fast än är det tidigt så kanske drabbas vi också av krämpor haha
  • Ida3434
    MrsGarwood skrev 2018-11-21 19:55:59 följande:
    Eller hur. Speciellt eftersom att jag i min förra grav kände mig som ett utskitet päron xD men jag antar att vi bara ska glädjas och njuta av att vi snart får uppleva våra bebisar <3 fast än är det tidigt så kanske drabbas vi också av krämpor haha
    Jag hoppas det är för att vi är så tidiga fortfarande så det inte är något galet på gång. Vilken vecka är du i?  
  • MrsGarwood
    Ida3434 skrev 2018-11-21 21:20:50 följande:

    Jag hoppas det är för att vi är så tidiga fortfarande så det inte är något galet på gång. Vilken vecka är du i?  


    Allt kommer att gå bra. Oddsen är på vår sida <3 jag är i v 4+3 lite grovt räknat. Befinner mig inte i Sverige, men hade tänkt gå på tidig vul om 3 veckor och hoppas se ett hjärta för att lugna ner mig lite
  • MrsGarwood
    larssonc skrev 2018-11-21 18:37:52 följande:

    Jag hade inga symptom alls med sonen förrän typ v 14-15 när foglossningen kom. Hade lite ömma bröstvårtor med men knappt så jag tänkte på det.

    Hade annars inga symptom alls mer än min gigantiska mage!


    Lugnar att höra. <3
  • askyfullofstars
    MrsGarwood skrev 2018-11-21 22:38:56 följande:

    Allt kommer att gå bra. Oddsen är på vår sida <3 jag är i v 4+3 lite grovt räknat. Befinner mig inte i Sverige, men hade tänkt gå på tidig vul om 3 veckor och hoppas se ett hjärta för att lugna ner mig lite


    Om du är så tidig skulle jag inte oroa mig. Vissa vet inte ens om att de är gravida såpass tidigt. Njut av ditt mående tills vidare. Jag gjorde tyvärr inte det och har varir sängliggandes sedan en vecka tillbaka nu pga illamående och kräkningar.
  • MrsGarwood
    askyfullofstars skrev 2018-11-21 22:57:14 följande:

    Om du är så tidig skulle jag inte oroa mig. Vissa vet inte ens om att de är gravida såpass tidigt. Njut av ditt mående tills vidare. Jag gjorde tyvärr inte det och har varir sängliggandes sedan en vecka tillbaka nu pga illamående och kräkningar.


    Det är sant. Hoppas du slipper illamåendet snart och kan njuta av graviditeten. Jag ska försöka släppa oron och njuta så mycket det går. Man kan väl ändå inte göra annat än sitt bästa för att allt ska gå bra :)
  • Lunne

    Jag känner fortfarande ingenting i vecka sannolikt 7 (men ev. 11 eller 15 :S ) så ser fram emot daterings-UL i nästa vecka!

  • MrsGarwood
    Lunne skrev 2018-11-22 14:08:36 följande:

    Jag känner fortfarande ingenting i vecka sannolikt 7 (men ev. 11 eller 15 :S ) så ser fram emot daterings-UL i nästa vecka!


    Åh! Ja då kan jag nog lugna mig lite. Lycka till med din lilla <3
  • Lunne
    MrsGarwood skrev 2018-11-22 15:59:11 följande:
    Åh! Ja då kan jag nog lugna mig lite. Lycka till med din lilla <3
    Tack! :) Du också! <3
  • Anotherone

    Jag har varit gravid 2ggr och har två barn och båda graviditeterna har varit väldigt lika. Inte mycket till gravid-symptom nån av gångerna. Aldrig mått illa, ingen foglossning, inte ökat nämnvärt i vikt utan mått väldigt bra och kunnat "vara" mycket som vanligt. Vilket jag såklart är OTROLIGT tacksam över då jag vet från andras erfarenheter hur illa det kan vara.

  • Barajaggg

    Helt normalt. Ingen graviditet är den andra lik brukar man säga. Alla mina 3 graviditer har varit olika varandra med helt olika symtom

  • Ida3434

    Jag lämnade hcg i måndags kväll och det var på 6000 och igår låg det på 14000. Det ska ju dubblas varannan dag så jag förutsätter att det är normalt. 

Svar på tråden Vanligt med inga symptom?...