• Anonym tipsar­e
    Äldre 21 Nov 23:04
    132 visningar
    2 svar
    2
    132

    Störande ljud i flerfamiljshus

    Vi har under en längre tid störts av renoveringsarbeten, till exempel att man sågar/hamrar/borrar. Med en längre tid menar jag typ två år. Någon som aldrig verkar bli klar med sin renovering alltså. Och detta görs på tider som är utanför föreningens tillåtna tider, tom på julafton och nyårsafton höll de på! Jag tycker VERKLIGEN att det låter som att det är grannarna ovanpå oss, låter liksom som det hamras i vårt tak. Jag har påtalat detta för grannarna som säger att det inte är dem. Vi har även pratat med dessa grannar en gång tidigare pga andra störande ljud (och i det fallet bad de om ursäkt). Vi har även varit i kontakt med föreningen om våra grannar. Hur svårt är det att höra i ett flerfamiljshus varifrån ljud kommer? Vi bor liksom i ett hörn i huset, så det är ganska ?långt? till någon av de andra lägenheterna ovanför oss. Alltså vi är inga gnäll-grannar utan har stor förståelse för vad som gäller i ett flerfamiljshus, men vi pratar renovering 3-5 kvällar (efter kl 20) per vecka under två års tid!

  • Svar på tråden Störande ljud i flerfamiljshus
  • Äldre 22 Nov 00:28
    #1

    Det är inte ens säkert att det kommer ovanifrån. Ljud i väggarna kan vara luriga. Idag var det någon som borrade här i huset (på normal tid) och tänkte att de var de 2 vångar ovanför, som är nyinflyttade som hänger upp tavlor eller så. I själva verket var det tanten 3 våningar under som fick hjälp att sätta upp ny ringklocka till dörren.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym tipsar­e Trådstartaren
    Äldre 22 Nov 08:39
    #2
    Aniiee skrev 2018-11-22 00:28:17 följande:

    Det är inte ens säkert att det kommer ovanifrån. Ljud i väggarna kan vara luriga. Idag var det någon som borrade här i huset (på normal tid) och tänkte att de var de 2 vångar ovanför, som är nyinflyttade som hänger upp tavlor eller så. I själva verket var det tanten 3 våningar under som fick hjälp att sätta upp ny ringklocka till dörren.


    Ja det var lite det jag undrade. Att det kanske inte ens är dem. Får väl gå runt och ringa på hos varenda granne :-P. För nu börjar jag verkligen bli less!
Svar på tråden Störande ljud i flerfamiljshus