• Hittepå

    Skaffa ett femte barn och en sladdis

    Hej!


    Jag är alldeles ny här på familjeliv och skulle så gärna vilja hitta folk i samma eller liknande sits som jag!


    Jag har fyra barn i åldrarna 13-9 år: Har väl aldrig egentligen känt mig "färdig" och känner nu att jag skulle verkligen vilja ha ett barn till!!


    Jag är 37 år och känner också att ska vi ha ett barn till är det nu, vill inte vänta och bli äldre, har blivit lätt gravid tidigare gånger och graviditeter och förlossningar har varit i det närmaste "perfekta" men vem vet, jag blir kanske inte ens gravid nu så här några år efter...


    Jag tänker MASSOR på för och nackdelar; kan nog inte komma på någon nackdel alls mer än att man "tar risken" att få ett sjukt barn eller att något ska gå fel när men har fyra friska... 


    Dock tror jag att önskan att få ett barn är större än rädslan att något ska gå fel.


    Men jag känner så starkt att jag vill få uppleva småbarnsåren igen, jag vill liksom inte att det ska vara över ännu.


    Jag har egentligen mycket runt mig, är egenföretagare mm men känner att ett litet avbrott för ett barn till skulle inte göra något.Företaget/jobbet har jag kvar men jag kan inte skaffa barn resten av livet...


    Jag antar att jag är lite galen som vill "börja om" men det är nog just vad jag vill!


    Finns det fler som på något sätt känner igen sig i min situation? 

  • Svar på tråden Skaffa ett femte barn och en sladdis
Svar på tråden Skaffa ett femte barn och en sladdis