• Äldre 22 Nov 19:50
    638 visningar
    12 svar
    12
    638

    Vem ska betala golvet?

    I september så anlitade vi ett företag som skulle lägga vårt golv i köket. Vi hade köpt golvet innan via en leverantör så golvet skulle bara läggas.

    Företaget skickar en amatör som inte har en aning om vad han håller på med och det slutar med att vårt golv förstörs och de beställer ett nytt golv.

    Nu när vi äntligen har hittat ett annat företag som skulle lägga golvet så inser vi att de har beställt fel golv.

    När jag kontaktade chefen idag från det första företaget så säger han bara att han beställt efter de uppgifter som jag lämnat. Detta stämmer såklart inte då han skrev av artikelnumret från följesedeln på det rätta golvet och det här golvethan beställde har inte ens nämnts. Det är alltså han som gjort fel.

    Men vad gör vi nu när det är ord mot ord! Vart kan vi vända oss för att få hjälp?

  • Svar på tråden Vem ska betala golvet?
  • Äldre 22 Nov 20:33
    #1

    Bevisbördan ligger på firman. Vägra betala. Skickar de fakturor bestrid dem.

  • Äldre 22 Nov 22:21
    #2
    AnnaSthlm skrev 2018-11-22 20:33:09 följande:

    Bevisbördan ligger på firman. Vägra betala. Skickar de fakturor bestrid dem.


    Ja men de har betalat golvet som de skulle ersätta men det är ju fel golv.
  • Anonym (fqwe)
    Äldre 29 Nov 07:37
    #3
    jennie08 skrev 2018-11-22 19:50:38 följande:

    I september så anlitade vi ett företag som skulle lägga vårt golv i köket. Vi hade köpt golvet innan via en leverantör så golvet skulle bara läggas.

    Företaget skickar en amatör som inte har en aning om vad han håller på med och det slutar med att vårt golv förstörs och de beställer ett nytt golv.

    Nu när vi äntligen har hittat ett annat företag som skulle lägga golvet så inser vi att de har beställt fel golv.

    När jag kontaktade chefen idag från det första företaget så säger han bara att han beställt efter de uppgifter som jag lämnat. Detta stämmer såklart inte då han skrev av artikelnumret från följesedeln på det rätta golvet och det här golvethan beställde har inte ens nämnts. Det är alltså han som gjort fel.

    Men vad gör vi nu när det är ord mot ord! Vart kan vi vända oss för att få hjälp?


    Du ska själv betala golvet, då du ej varit uppmärksam.
  • Äldre 29 Nov 10:15
    #4
    Anonym (fqwe) skrev 2018-11-29 07:37:44 följande:

    Du ska själv betala golvet, då du ej varit uppmärksam.


    Hur skulle jag ha varit mer uppmärksam menar du? Jag gav honom rätt artikelnummer och kontrollerade att han skrivit av rätt men ändå så blev det fel för att han hade problem när han skulle beställa.
  • GGN
    Äldre 29 Nov 10:36
    #5
    jennie08 skrev 2018-11-29 10:15:21 följande:

    Hur skulle jag ha varit mer uppmärksam menar du? Jag gav honom rätt artikelnummer och kontrollerade att han skrivit av rätt men ändå så blev det fel för att han hade problem när han skulle beställa.


    Han får väl visa dig beställningsbekräftelsen.
  • Äldre 29 Nov 11:55
    #6

    Ok ja jag hade ju kunnat beställa golvet själv men nu gjorde han det och han fick rätt artikelnummer av oss.

    Men det ordnar sig.

    Tack för era åsikter.

  • Anonym (fqwe)
    Äldre 29 Nov 12:26
    #7
    jennie08 skrev 2018-11-29 11:55:49 följande:

    Ok ja jag hade ju kunnat beställa golvet själv men nu gjorde han det och han fick rätt artikelnummer av oss.

    Men det ordnar sig.

    Tack för era åsikter.


    Puss&Kram!
  • Anonym (Likne­lse)
    Äldre 29 Nov 12:58
    #8
    +1
    Anonym (fqwe) skrev 2018-11-29 07:37:44 följande:
    Du ska själv betala golvet, då du ej varit uppmärksam.
    Du går ut på restaurang beställer en oxfile (som du betalar för direkt) när servitrisen kommer in med den så är den bränd. Du skickar tillbaka den till köket och vill ha ny mat. När servitrisen kommer in och serverar dig är det en tallrik ärtsoppa. Tyvärr var du ouppmärksam när kocken lagade till maten så du informerade aldrig om att det faktiskt var en ny oxfile du ville ha. 

    Och du hade varit okej med detta???
  • Anonym (fqwe)
    Äldre 29 Nov 13:38
    #9
    Anonym (Liknelse) skrev 2018-11-29 12:58:15 följande:
    Du går ut på restaurang beställer en oxfile (som du betalar för direkt) när servitrisen kommer in med den så är den bränd. Du skickar tillbaka den till köket och vill ha ny mat. När servitrisen kommer in och serverar dig är det en tallrik ärtsoppa. Tyvärr var du ouppmärksam när kocken lagade till maten så du informerade aldrig om att det faktiskt var en ny oxfile du ville ha. 

    Och du hade varit okej med detta???
    Vem fan betalar för maten direkt? Dom serverar för i helvete inte oxfile på mc dånalds?
  • Anonym (Hepp)
    Äldre 29 Nov 14:43
    #10
    Anonym (fqwe) skrev 2018-11-29 13:38:30 följande:
    Vem fan betalar för maten direkt? Dom serverar för i helvete inte oxfile på mc dånalds?
    Men det var ju en LIKNELSE. Tyckte den var bra!
  • Anonym (Likne­lse)
    Äldre 29 Nov 14:43
    #11
    Anonym (fqwe) skrev 2018-11-29 13:38:30 följande:
    Vem fan betalar för maten direkt? Dom serverar för i helvete inte oxfile på mc dånalds?
    Okej vi kör liknelsen MC donalds.
    Du kör till driven och beställer 5 bigMac och company. Du betalar 5 big mac och company. Du får 5 cheeseburgare. Det är helt ok för dig antar jag.
  • Anonym (fqwe)
    Äldre 29 Nov 15:27
    #12
    Anonym (Liknelse) skrev 2018-11-29 14:43:52 följande:
    Okej vi kör liknelsen MC donalds.
    Du kör till driven och beställer 5 bigMac och company. Du betalar 5 big mac och company. Du får 5 cheeseburgare. Det är helt ok för dig antar jag.
    Varför skulle det vara det? Det faller på sin egen orimlighet.

    TS har väl inte köpt hamburgare eller hur? TS har köpt golv, du hör ju själv hur jävla dum du låter.
Svar på tråden Vem ska betala golvet?