• Äldre 23 Nov 09:19
    1074 visningar
    21 svar
    21
    1074

    Vinterjacka?!?!

    Åå....det börjar bli kallt nu och än så länge kan jag ha min gamla vinterjacka.
    MEN i jan-mars är jag i vecka 20-30 och då lär ju magen komma ut förr eller senare. Och jag är en frusen person som överlever vintern endast tack vare en varm jacka (lite mat också så klart). Kan ju bli en varm vinter men det kan också bli svinkallt.

    Börjar panika lite över jack-köp nu. Hur ska jag veta hur mycket plats jag behöver i en jacka i februari? Det börjar ju också sina i jackutbudet nu. Hade tänkt hitta någon form av varm parkas med snöre i midjan som gör att det går att utvidga omfånget lite. Alltså en vanlig jacka som jag kan ha även efter graviditeten. Men de jag hittar är för tunna....

    Någon som har tips på var en hittar bra vinterjackor för gravida?
    Eller andra smarta lösningar?  

  • Svar på tråden Vinterjacka?!?!
  • Äldre 23 Nov 09:29
    #1

    Följer

  • Äldre 23 Nov 09:48
    #2

    www.bonprix.se/kategori/dam-mammamode-overdelar/

    www.stormberg.com/se/kampanje/mammaklader/

    Eller låna en jacka av den blivande pappan. (Funkade dock inte för mig för min man är smal som ett streck )

  • Äldre 23 Nov 10:09
    #3

    Säger som Buobä! Låna en jacka av någon stor person!

  • Äldre 23 Nov 10:10
    #4

    Jag hade inte klarat mej utan mina gravidjackor, har en sommar, en höst och en vinterjacka :). Vanlig jacka i större storlek fungerar iaf inte för mej för de skulle sitta uruselt. Behöver ju inte köpa den allra dyraste modellen och ofta går det att sälja på loppis efteråt. Sommar och vinterjackan är köpt från H&M och höstjackan från zalando. Har faktiskt också vintertäckbyxor. 

  • Äldre 23 Nov 10:25
    #5
    CitronTulo skrev 2018-11-23 10:09:15 följande:

    Säger som Buobä! Låna en jacka av någon stor person!


    Tack för tipset men jag är ganska liten, 157 och pappan är 1,85 så det skulle bli att gå runt i ett tält om jag lånade en jacka av honom hihi.... :) 
  • Äldre 23 Nov 10:25
    #6
    BuoBä skrev 2018-11-23 09:48:15 följande:

    www.bonprix.se/kategori/dam-mammamode-overdelar/

    www.stormberg.com/se/kampanje/mammaklader/

    Eller låna en jacka av den blivande pappan. (Funkade dock inte för mig för min man är smal som ett streck )


    tack för länkarna :)
  • Äldre 23 Nov 10:27
    #7
    Fia 28 skrev 2018-11-23 10:10:13 följande:

    Jag hade inte klarat mej utan mina gravidjackor, har en sommar, en höst och en vinterjacka :). Vanlig jacka i större storlek fungerar iaf inte för mej för de skulle sitta uruselt. Behöver ju inte köpa den allra dyraste modellen och ofta går det att sälja på loppis efteråt. Sommar och vinterjackan är köpt från H&M och höstjackan från zalando. Har faktiskt också vintertäckbyxor. 


    Förstår :) tror också det är svårt för mig att ta en jacka i större storlek eftersom jag är ganska kort. Ärmar osv blir för långa och så ser jag ut som ett barn i vuxenkläder haha!

    Kanske ska sikta på gravidjacka ändå då...har kollat lite redan men ska ta en titt till på H&M.
  • Äldre 23 Nov 10:32
    #8

    Är du säker på att du inte kommer få igen jackan då? Jag var gravid förra vintern men kunde ha min dunjacka som vanligt :) Är ju iof svårt att veta när man inte vet hur stor mage man får..

  • Äldre 23 Nov 10:34
    #9
    Mytilio skrev 2018-11-23 10:27:22 följande:
    Förstår :) tror också det är svårt för mig att ta en jacka i större storlek eftersom jag är ganska kort. Ärmar osv blir för långa och så ser jag ut som ett barn i vuxenkläder haha!

    Kanske ska sikta på gravidjacka ändå då...har kollat lite redan men ska ta en titt till på H&M.
    Ja precis, jag är också ganska kort så de blir fort som tält. Om du beställer på nätet så rekommenderar jag att ta många olika modeller och storlekar för de varierar ganska rejält i storlekarna.
  • Äldre 23 Nov 10:41
    #10
    Pascal skrev 2018-11-23 10:32:43 följande:

    Är du säker på att du inte kommer få igen jackan då? Jag var gravid förra vintern men kunde ha min dunjacka som vanligt :) Är ju iof svårt att veta när man inte vet hur stor mage man får..


    Det är ju det jag inte är :) jackan jag har ni är ganska slimmad - men den kan nog rymma en liten mage. Och det är ju inte alls säkert att jag har någon stor mage i v.25m men eftersom jag inte är så lång har jag någon föreställning om att magen kommer gå mer utåt än att det blir en mage som växer på insidan (om du förstår).

    Vill bara inte stå där i jan/feb och det är en massa minus och snö och jag inte vill gå utanför dörren pga ingen jacka. I-landsproblem förmodligen, men ändå ;) 
Svar på tråden Vinterjacka?!?!