• Ev120

    Firar jul första gången, hjälp..

    Så nu är det såhär, jag och min flickvän har varit tillsammans i snart 1 år och denna julen blir första för min del. Jag är utländsk och aldrig firat jultidare.

    Nu till frågan, det är tänkt att jag ska fira med hennes familj, men vet ej vad jag ska köpa till julklapp till familjen? Jag tänkte köpa till henne några hudvårds produkter men tänkte det är kanske opassande att endast köpa till henne när hela hennes familj ska vara där? Eller hur funkar det? Kanske köpa en fin flaska vin till själva evenemanget eller ska man köpa en present till mamman istället ? Alla förslag är välkomna :)

  • Svar på tråden Firar jul första gången, hjälp..
  • lövet2

    Jag har tre svärsöner. Alla har haft en "första jul" här. De har antagligen frågat sina egna mödrar om råd, för de har gjort det alldeles lagom rätt. Fin personlig julklapp till flickvännen (min dotter) och så en eller två julklappar till hela familjen. Chokladask, ljuslykta, sällskapsspel eller vad som nu passar i just den familjen. Något som alla i familjen får gemensamt.

  • Ev120

    Okej tack, det var svar på frågan. Kanske då bäst att någon fin belgisk choklad och en flaska av de fina vinet. Vet att hennes mamma älskar vin hehe.. jag är en person som lägger mycket energi på små detaljer och allt ska vara perfekt så jag har gått runt och tänkt redan nu vad jag ska köpa men ska göra som du säger.

Svar på tråden Firar jul första gången, hjälp..