Inlägg från: Anonym (Josefin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Josefin)

    Är det bra med sockiplast?

    Vuxna människor borde väl rimligtvis själva få välja vad de ska ha på fötterna och jag tycker inte alls att svärmor kan kräva att ni ska föregå med gott exempel, det ska ni som föräldrar själva bestämma. På barnen hade jag däremot kunnat sätta på antihalkstrumpor om golvet är.besvärande halt.

  • Anonym (Josefin)
    Ballon79 skrev 2018-11-24 17:26:36 följande:

    Det blev lite konstigt, för jag hade just spelat ut "föregå med gott exempel kortet" när svärmor mumsade på en chokladbit samtidigt som hon upplyste barnen om att de redan hade fått lördagsgodis...

    Men varför skulle inte vi vuxna kunna ha sockiplast eller antihalkstrumpor (ja, så heter de)? Jag ville mest höra om sockiplast är bra.


    Jag kanske missuppfattade. Tolkade det som att svärmor vill att ni har sockiplast fast ni själva inte vill.

    De är väl bra när det kommer till att undvika att halka. Tycker det funkar väldigt effektivt för barnen iallafall.
  • Anonym (Josefin)
    Ballon79 skrev 2018-11-24 17:42:06 följande:

    Var har du köpt till dina barn?


    Antihalkstrumpor finns nog på alla affärer som säljer barnkläder. Lindex, Kappahl, HM till exempel.

    Det finns också sån antihalkplast på tunnelbanan om man själv kan sätta på vilka strumpor man vill. Kan dock i te på rak armsäga var det kan köpas pga har aldrig köpt sån själv.
Svar på tråden Är det bra med sockiplast?