• Anonym (Tyra)

    Sluta med narkotikaklassade tabletter

    Äter 2 citodon till natten och har morfinplåster 0,5 mikrogram/timmen.

    Känner mer och mer att jag vill sluta.

    Min värk kanske blir sämre men men..

    Är så jävla trött på att bli stämplad som missbrukare av så många.

    Ska man ta kontakt med sjukvården? Vilka abstinens kan man få?

  • Svar på tråden Sluta med narkotikaklassade tabletter
  • kleby1981

    Varför äter du tabletterna? Dvs, varför har du ont? 
    Själv åt jag morfin osv under 1,5års tid för min rygg. Hade inga problem att sluta. Har du svårt att sluta så vänd dig till vården för avtrappningsprogram

  • kleby1981

    Varför äter du tabletterna? Dvs, varför har du ont? 
    Själv åt jag morfin osv under 1,5års tid för min rygg. Hade inga problem att sluta. Har du svårt att sluta så vänd dig till vården för avtrappningsprogram

  • Lånehajen

    Väldigt låga doser, behöver du dem så kör på. Stämplar någon dig som missbrukare över det så är det dom som inte vet vad dom pratar om.

  • Anonym (Tyra)
    kleby1981 skrev 2018-11-24 20:43:19 följande:

    Varför äter du tabletterna? Dvs, varför har du ont? 

    Själv åt jag morfin osv under 1,5års tid för min rygg. Hade inga problem att sluta. Har du svårt att sluta så vänd dig till vården för avtrappningsprogram


    Jag har varit med i 2 trafikolyckor har kotor i nacken som är ihop tryckta har en skadad höft.
  • Anonym (.)

    Prova att trappa ner. Frun har också skador som gör att hon äter stark medicin mot smärtor sedan många år. Hon brukar prova att justera ner doseringen lite emellanåt, och blir då lite mer alert, men samtidigt så lider hon så av smärtan, så det brukar sluta med att hon kommer tillbaka till samma dos.

    De som kallar dig missbrukare förstår inte hur det är att leva med ständig smärta 24/7, skit i dem.

  • Anonym (Tyra)
    Anonym (.) skrev 2018-11-24 21:09:50 följande:

    Prova att trappa ner. Frun har också skador som gör att hon äter stark medicin mot smärtor sedan många år. Hon brukar prova att justera ner doseringen lite emellanåt, och blir då lite mer alert, men samtidigt så lider hon så av smärtan, så det brukar sluta med att hon kommer tillbaka till samma dos.

    De som kallar dig missbrukare förstår inte hur det är att leva med ständig smärta 24/7, skit i dem.


    Brukar ibland trappa ner till natten och upplever som din fru.

    Jag jobbar 100%. Sköter mitt jobb.
  • Anonym (34)

    Men är ENDA andledningen att trappa ner för att andra tycker det?

    Behöver du smärtlindringen så ät dem OCH MÅ BRA. Livet är för kort för att lidas igenom när hjälp finns!

    Om du därimot har andra biverkningar som du vill bli av med för att må bra på andra sätt så ska du göra det som känns bäst.

  • klyban
    Anonym (Tyra) skrev 2018-11-24 21:03:38 följande:
    Jag har varit med i 2 trafikolyckor har kotor i nacken som är ihop tryckta har en skadad höft.

    Men om inte folk förstår din smärtproblematik, varför ska du ens bry dig om nått som inte de ens har med att göra?


     


    Vad betyder trappa ned till natten, att du inte tar nått på natten eller att du minskar dosen?
    Hur länge har konsumtionen pågått varaktigt?
    Har du privat avsluta innan?
    Undrar då om du vet hur det kan kännas och förvänta sig.
    Eftersom du äter citodon så undrar jag vad din härkomst är, och då som "ras" då detta är väldigt individuellt beroende på vad en s härkomst är.


    hur många meter var det?
  • Anonym (oxy)

    Jag har ätit morfinpreparat i låg dos i åratal för smärta från inklämda nerver, provat att halvera dosen men då blir smärtorna för stora för att jag alls ska fungera, har provat andra typer av mediciner men inte tålt dem. 
    Har man en medicin som fungerar och inte ger några biverkningar finns det inget skäl att sluta för att det råkar vara en narkotikaklassad medicin under förutsättning att man inte börjar öka doseringen för att man inte längre får effekt av den dos man har.

  • tankfull
    Anonym (Tyra) skrev 2018-11-24 20:33:47 följande:

    Äter 2 citodon till natten och har morfinplåster 0,5 mikrogram/timmen.

    Känner mer och mer att jag vill sluta.

    Min värk kanske blir sämre men men..

    Är så jävla trött på att bli stämplad som missbrukare av så många.

    Ska man ta kontakt med sjukvården? Vilka abstinens kan man få?


    Morfin påverkar centrala nervsystemet och du kan få lätt ångest av att sluta. Jag tycker att du ska prata med vården om hur du bäst ska trappa ut medicinen och eventuellt ha något lätt lugnande till hands om du känner av abstinens. Citodon är kärlsammandragande och jag fick ont i nacken av dem så frågan är om det verkligen är bästa medicinen för din problematik? Något antiinflammatoriskt typ Naproxen kanske vore bättre? Men prata med vården tycker jag.
  • klyban
    Anonym (oxy) skrev 2018-11-25 13:28:37 följande:
    Jag har ätit morfinpreparat i låg dos i åratal för smärta från inklämda nerver, provat att halvera dosen men då blir smärtorna för stora för att jag alls ska fungera, har provat andra typer av mediciner men inte tålt dem. 
    Har man en medicin som fungerar och inte ger några biverkningar finns det inget skäl att sluta för att det råkar vara en narkotikaklassad medicin under förutsättning att man inte börjar öka doseringen för att man inte längre får effekt av den dos man har.

    När man är klar med sina utredningar om nya och tillåtna CBD-oljor kommer, så kan dessa vara ett alternativ.
    Och nu pratar vi om helt lagliga oljor, för en del tror gärna annat med dessa.


    Sen hur lång tid detta tar, inte en jävla aning.
    Men det går alltid köpa industrihampa och äta/dricka, dessa är helt undantagna ur narkotikalagstiftningen och helt fritt fram med att konsumera hur mycket man vill.


    hur många meter var det?
  • Anonym (oxy)
    klyban skrev 2018-11-25 14:57:06 följande:

    När man är klar med sina utredningar om nya och tillåtna CBD-oljor kommer, så kan dessa vara ett alternativ.
    Och nu pratar vi om helt lagliga oljor, för en del tror gärna annat med dessa.


    Sen hur lång tid detta tar, inte en jävla aning.
    Men det går alltid köpa industrihampa och äta/dricka, dessa är helt undantagna ur narkotikalagstiftningen och helt fritt fram med att konsumera hur mycket man vill.


    Ja det kan vara ett alternativ samt även medicinsk cannabis med tanke på att det bör vara bättre än morfin när man vet att man kommer att behöva smärtbehandla länge kanske tom. livet ut.
Svar på tråden Sluta med narkotikaklassade tabletter