• Diamanten91

    Städa kvällar helt ensam !

    Hej

    Tänkte se vad ni andra skulle göra.

    Är srbelrlös och sökt ett par jobb ,men intervju blir av men sen får de tacka för sig och gå vidare.

    Så det enda jobbet jag blev erbjuden är vikariat ,inom städning.

    Men nu till bekymret jag är mörkrädd!!!!

    Jag ska tydligen städa på någon förskola /skola

    Ska få veta mer senare inom ett par dagar.

    Och det är menar alltså stt städning ska utföras når inga barn/elever är ivägen... alltså på kvällen.

    Skulle jobbet ge mig fortsättning så blir det absolut inga problem under våren och sommaren för då är det ljust ute typ hela kvällen.

    Men fan... nu ska ja jobba 16-21 typ 4-5 timmar

    Och då är man helt ensam på en förskola/skola

    Är det inte lite läskigt ????

    Ja förstår att det finns ännu värre att folk jobbar nätter ,men då är man ändå fler kanske med sina kollegor men här är det alltså helt tomt inga barn eller kollegor... o så är det mörkt ute....

    Skulle ni våga stå ut 4-5 timmar varje kväll 16-21?

  • Svar på tråden Städa kvällar helt ensam !
  • OlgaElvira

    Ja, det är extremt jobbigt att ha en fobi som begränsar ens möjligheter. Kanske bör du försöka få hjälp, KBT brukar fungera på ett bra sätt för de flesta. Unna dig själv att bli fri från detta.

  • Paulina27

    Jag är själv mörkrädd, men hade inte haft något problem med att jobba inomhus när det är mörkt ute. Det kommer ju vara tänt inomhus.

    Finns det gatlampor som lyser upp utanför? Du kanske kan lyssna på musik/podd medan du städar så känns det inte så tyst och ensamt? Du skulle också kunna berätta för arbetsgivaren om att du är mörkrädd så att de är medvetna om det.

  • Amla07

    Jag städade själv på en förskola kvällstid när jag var 17-18 år och mörkrädd. Det var lite kusligt när man gick till och från, men på plats låser man dörren och tänder alla lampor och gör det man ska. Rätt mysigt också faktiskt.

  • Diamanten91
    OlgaElvira skrev 2018-11-25 09:56:33 följande:

    Ja, det är extremt jobbigt att ha en fobi som begränsar ens möjligheter. Kanske bör du försöka få hjälp, KBT brukar fungera på ett bra sätt för de flesta. Unna dig själv att bli fri från detta.


    De är inget fobi

    Utan jag tänker mer att de blir läsligt nu på vintrarna de är kolsvart tidigt på dagen... så 16-21 blir ju att Jobba i mörker ,och dessutom helt ensam i byggnaden

    Alla barn o personal är ju borta.

    Lite isolerat utan kollegor menar ja...
  • Diamanten91
    Amla07 skrev 2018-11-25 13:22:29 följande:

    Jag städade själv på en förskola kvällstid när jag var 17-18 år och mörkrädd. Det var lite kusligt när man gick till och från, men på plats låser man dörren och tänder alla lampor och gör det man ska. Rätt mysigt också faktiskt.


    Ja precis porten är låst,det blir larmat liksom när alla går hem bara ja som har kortet eller koden att komma in.

    Men ändå tänker de blir lite märkligt haha inga kollegor ,inga skämt ,socialt liv liksom

    Blir ensamt och isolerat på jobbet och det blir så varje dag menar ja så länge ja jobbar
  • Diamanten91
    Amla07 skrev 2018-11-25 13:22:29 följande:

    Jag städade själv på en förskola kvällstid när jag var 17-18 år och mörkrädd. Det var lite kusligt när man gick till och från, men på plats låser man dörren och tänder alla lampor och gör det man ska. Rätt mysigt också faktiskt.


    Ja precis porten är låst,det blir larmat liksom när alla går hem bara ja som har kortet eller koden att komma in.

    Men ändå tänker de blir lite märkligt haha inga kollegor ,inga skämt ,socialt liv liksom

    Blir ensamt och isolerat på jobbet och det blir så varje dag menar ja så länge ja jobbar
  • Diamanten91
    Amla07 skrev 2018-11-25 13:22:29 följande:

    Jag städade själv på en förskola kvällstid när jag var 17-18 år och mörkrädd. Det var lite kusligt när man gick till och från, men på plats låser man dörren och tänder alla lampor och gör det man ska. Rätt mysigt också faktiskt.


    Ja precis porten är låst,det blir larmat liksom när alla går hem bara ja som har kortet eller koden att komma in.

    Men ändå tänker de blir lite märkligt haha inga kollegor ,inga skämt ,socialt liv liksom

    Blir ensamt och isolerat på jobbet och det blir så varje dag menar ja så länge ja jobbar
  • Sommarskuggan

    Du har ju som inte mycket till val. Bara att tacka och ta emot, du vänjer dig :)

  • OlgaElvira
    Diamanten91 skrev 2018-11-25 22:45:59 följande:

    De är inget fobi

    Utan jag tänker mer att de blir läsligt nu på vintrarna de är kolsvart tidigt på dagen... så 16-21 blir ju att Jobba i mörker ,och dessutom helt ensam i byggnaden

    Alla barn o personal är ju borta.

    Lite isolerat utan kollegor menar ja...


    Så bra att det inte var det som var problemet. Förstår att det kan bli lite jobbigt med fyra timmar utan att ens höra en mänsklig röst.

    När jag hade ett ensamjobb så lyssnade jag på radio, inte musik det var inget sällskap liksom. Jag lyssnade på P1, där var det människor som pratade och det kändes mer som sällskap. Sent på eftermiddagarna är det nyheter sedan halv åtta så är det alltid någon som läser radioföljetongen, just nu läser Sara Lidman ur en av sina böcker. Hennes röst och dialekt är helt underbar. Numer finns det även en massa olika podcast man kan lyssna på. Det där kommer du att klara alldeles utmärkt.
Svar på tråden Städa kvällar helt ensam !