• Dansar89

    1 åring som sover oroligt.

    Någon som har tips på hur eller vad det kan vara med min ettårig som sover bra på dagarna och är trött och vill sova till natten men vaknar MINST var tredje timme.. Hon öppnar inte ens ögonen utan söker efter mig och rör sig väldigt mycket sen när hon sover på natten, rullar runt och gnyr. Hon har alltid vaknat mycket och nu undrar jag om det kanske är något mer än bara närhet hon behöver? Senaste månaderna har hon varit extrem mammig och vill bara sitta fast i mig och är väldigt känslig för minsta lilla ???? Hon är allergisk mot mjölk och ägg, när vi slutade med det har det varit hennes bästa sovperiod, ibland fem h utan att vakna, men det gick över snabbt.. Från och till är hon väldigt svår att få i någon mat, är det bitar så spottar hon oftast bara ut dem! Men ingen skillnad på sömnen beroende på hur mycket hon ätit på dagen. Ammar bara på kväll och natt.

  • Svar på tråden 1 åring som sover oroligt.
  • Meriall

    När min 1åring gjorde så ville hon ha nappflaskan. En klunk mjölk så somnade hon om. Kanske napp är värt att testa? Ammar/nappflaskar hon?

  • Dansar89

    Hon ammar och om hon inte somnar om direkt så låter jag henne amma men hon vaknar efter 1-2 h sen ändå.. napp har hon och det är inget som stör eller hjälpt direkt. Ibland sover hon med och ibland utan.

  • Dansar89
    Meriall skrev 2018-11-25 12:06:52 följande:

    När min 1åring gjorde så ville hon ha nappflaskan. En klunk mjölk så somnade hon om. Kanske napp är värt att testa? Ammar/nappflaskar hon?


  • Mortiscia

    Det låter som om ni samsover? Det kanske är dags att flytta barnet till egen säng och eget rum. Undvik att mata helt nattetid, gör ni inte det idag så skapar det dåliga ovanor och om ni redan gör det kan det vara läge att fundera på att sluta med det.

  • Dansar89
    Mortiscia skrev 2018-11-25 14:22:58 följande:

    Det låter som om ni samsover? Det kanske är dags att flytta barnet till egen säng och eget rum. Undvik att mata helt nattetid, gör ni inte det idag så skapar det dåliga ovanor och om ni redan gör det kan det vara läge att fundera på att sluta med det.


    Nja, hon sover i sin säng bredvid vår fram till natten åtminstone sen brukar jag bli så trött på o ta mig upp och ner att hon får komma över till vår säng..
Svar på tråden 1 åring som sover oroligt.