• Northsweden123

    Konstaterat missfall men fortfarande gravid

    Hej! Jag uppsökte gynekolog för ca en vecka sen då jag hade extremt konstiga blödningar. Det kom ut trådar med blod. Smärtorna i magen var också något helt annat än mensvärk för min del. Orolig som jag är så fick jag tid två dagar senare, blödde fortfarande men mycket mindre. Mitt gravtest visade negativt, men jag kände på mig att det var nått annorlunda ändå. Väl där gjordes vul och han kände på livmodern. På vulet såg han ingenting, verkligen ingenting och senare konstaterades att jag fått missfall i vecka 7, utan att jag vetat att jag varit gravid. Gravtestet som gjordes hos honom visade svagt positivt, men fick till svar att det kan vara så ett tag efter. Jag fortsatte att blöda och hade mycket obehagliga smärtor i magen i ca fem dagar efter.

    En vecka senare ringde han upp mig då min tid för återbesök ställdes in, men han ringde för att berättar att blodproven visade på att jag var gravid. Dock inte i vecka 7, utan mer ca. Vecka 4. Han sa att jag ska fortsätta undersöka detta hos barnmorska.

    Jag vill också påpeka att jag hade väldigt svårt för att förstå honom, men tyckte ändå att jag lämnade med den infon jag behövde. Jag hade varit gravid, fått missfall och skulle på återbesök en vecka senare.

    Nu undrar jag hur det kan bli så fel? Kan det bero på att veckorna var så fel? Varför sa han att jag hade missfall när jag kanske inte haft det? Är det nån mer som varit med om detta?

  • Svar på tråden Konstaterat missfall men fortfarande gravid
  • Anonym (Mom)

    Kan det vara för att en graviditet i V.4 inte syns på vul vilket innebär att det kan finnas en pågående graviditet utan att man ksn se den, men att en graviditet i v.7 bör synas på vul och att om den inte gör det innebär det att det är ett missfall.

    Varifrån fick han v.7? Var det uträknat från din sista mens?

  • Northsweden123

    Ja precis! Dock visste jag inte när jag hade mens, utan sa bara typ då. Men när jag kollade ordentligt så stämde det ju inte alls. Vilket han också bekräftade genom blodproven sen

  • Anonym (Mom)
    Northsweden123 skrev 2018-11-25 16:50:12 följande:

    Ja precis! Dock visste jag inte när jag hade mens, utan sa bara typ då. Men när jag kollade ordentligt så stämde det ju inte alls. Vilket han också bekräftade genom blodproven sen


    Ja, men få har du ju svaret på dina frågor redan. Läkaren utgick ifrån den informationen han hade när du var där vilket var att du var i v.7 hade blödningar och inget syntes på vul. Och om den i formationen hade stämt så hade hans diagnos varit korrekt.

    Det stämmer ju också att man kan få positivt på gravtest ett tag efter missfall eftersom de testen bara mäter hcgnivån i blodet.

    Hade han haft rätt info så hade han ju inte kunnat sagt nåt direkt....

    Men du har inte ont eller blöder nu längre?
  • Northsweden123

    Nej, har väl lite molvärk (som jag antar att det är). Jag är egentligen inte orolig över någonting, jag ville bara veta om allt beror på att det började med fel information. Tack så mycket :)

  • Anonym (X)
    Northsweden123 skrev 2018-11-25 22:41:21 följande:

    Nej, har väl lite molvärk (som jag antar att det är). Jag är egentligen inte orolig över någonting, jag ville bara veta om allt beror på att det började med fel information. Tack så mycket :)


    För mig visade det sig att konstig blödning och molvärk var tidigt utomkveds (v4)... så var noga med vad som händer med blodprovet... ökar inte hcg med det dubbla var 48h kan du ha samma otur som mig....
  • Anonym (Mom)
    Northsweden123 skrev 2018-11-25 22:41:21 följande:

    Nej, har väl lite molvärk (som jag antar att det är). Jag är egentligen inte orolig över någonting, jag ville bara veta om allt beror på att det började med fel information. Tack så mycket :)


    Ja okej. :)

    Det låter ju bra med bara lite molvärk. Tänkte annars också på utomkvedshavandeskap men då borde du få mer ont och inte mindre ont.

    Lycka till!
  • Anonym (X)
    Anonym (Mom) skrev 2018-11-26 07:18:51 följande:
    Ja okej. :)

    Det låter ju bra med bara lite molvärk. Tänkte annars också på utomkvedshavandeskap men då borde du få mer ont och inte mindre ont.

    Lycka till!
    Jag hade först molvärk, sedan ingen värk, för att sedan totalt golvas av en otrolig värk... som sedan gick över igen... och sedan kom molvärk tillbaka... Detta under de två veckor som läkarna misstänkte utomkveds, konstaterade utomkveds, skulle operera, blev uppskjutet pga av andra akutfall, och sedan ställdes in för att kroppen sköter det själv. Jag skulle om jag var TS iallafall vara noga med blodproven så att sjunker eller stiger som det skall. Annars skall hon kräva vul så de kan se hur det ser ut... 
Svar på tråden Konstaterat missfall men fortfarande gravid